بی‌ثباتی در خاورمیانه بر امنیت اروپا اثر می‌گذارد

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۳۱
بی‌ثباتی در خاورمیانه
بر امنیت اروپا اثر می‌گذارد

سید کمال خرازی با اشاره به اینکه ایران تلاش کرده نقشی ثبات‌آفرین در منطقه و در حوزه پیرامونی خود داشته باشد، اظهار کرد: اگر اروپا نتواند منافع ایران را در قالب برجام تامین کند، دلیلی برای ماندن در برجام وجود ندارد و این حادثه می‌تواند به دامنه بحران‌های منطقه بیفزاید و بی‌تردید بر امنیت اروپا هم بی‌تاثیر نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که در بنیاد مطالعاتی آلمانی کوربر درباره نقش منطقه‌یی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی می‌کرد، اظهار کرد: اگر به نقشه ایران نگاه کنیم یا آن را در ذهن خود مجسم کنیم، مشاهده خواهیم کرد که حوزه پیرامونی ایران را می‌توان به چهار منطقه شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تقسیم کرد که هر یک از این مناطق دارای مشترکات فرهنگی، تاریخی و سیاسی با ایران هستند و به نحوی تحت تاثیر تمدن ایرانی قرار داشته‌اند.

وی افزود: نزدیک به ۴۰سال است که از وقوع انقلاب اسلامی در ایران می‌گذرد. در این ۴۰سال هر یک از این مناطق جغرافیایی با مسائل و رخدادهایی روبه‌رو بوده‌اند که بر ایران نیز اثر داشته‌ است یا ایران در مقابله با اشغالگری، حفظ تمامیت ارضی و ثبات کشورهای منطقه بر محیط پیرامونی خود تاثیر گذاشته است.

 

ارسال نظر