روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۸۲

 خرید و بارگیری نفت ایران همچنان ادامه دارد؛ تعادل|‌ در حالی خبرگزاری رویترز روز جمعه 15 تیرماه در گزارشی مدعی شد کره جنوبی، سومین مشتری بزرگ آسیایی نفت ایران، خرید نفت از این کشور را در ماه جاری میلادی متوقف کرده است که سفارت کره جنوبی در تهران این ادعا را رد کرد. سفارت کره جنوبی روز شنبه در پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «سفارت جمهوری کره هرگونه ادعا مبنی برعدم بارگیری نفت و میعانات گازی ایران در ماه جولای را رد می‌کند». در این پیام همچنین آمده است: «دولت کره در حال مذاکره با ایالات متحده برای کسب معافیت از محدودیت در خرید نفت ایران است.» کره جنوبی در پنج ماه اول سال، روزانه نزدیک 296 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده و بعد از چین و هند، بزرگ‌ترین مشتری آسیایی نفت ایران بوده است.

 خروج شرکت حمل و نقل فرانسوی از ایران؛ ایلنا| گروه حمل و نقل CMA CGM فرانسه اعلام کرده در پی تصمیم ترامپ برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه کمپانی‌هایی که با ایران در ارتباط هستند، از ایران خارج خواهد شد. بر اساس این گزارش «رادولف ساد» مدیرعامل شرکت فرانسوی CMA CGM روز شنبه در جریان یک کنفرانس اقتصادی در جنوب فرانسه گفت: ما تصمیم گرفتیم که به خدماتمان در ایران پایان دهیم.

 جلسه کمیسیون امنیت درباره برخورد پلیس با معترضان بازار؛ ایرنا| کمی بعد از شروع اعتراضات در بازار تهران، تصاویر و فیلم‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد برخی از عوامل نیروی انتظامی به اموال مردم خسارت وارد می‌کردند. طبق این تصاویر برخی سربازان در مقابل مغازه‌ها و پاساژهای بسته، ردیف شده و با باتوم بر در این املاک خصوصی می‌کوبیدند. حالا بعد از گذشت قریب دو هفته از اعتراض‌های بازار تهران، علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که نخستین جلسه بررسی ادعای برخورد خشونت‌آمیز پلیس با معترضان بازار برگزار شده و قرار است جلسه دیگری در کمیسیون امنیت ملی نیز در این باره برگزار شود. رحیمی گفت که در این جلسه برخی از مسوولان نیروی انتظامی نیز حضور داشتند. نماینده مردم تهران افزود: در جلسه دوم که قرار است در کمیسیون امنیت ملی برگزار شود، پاسخگویی به سوالات نمایندگان در این باره در دستور کار است و مسوولان نیروی انتظامی پاسخگو خواهند بود.

 ورود کمیسیون حقوقی مجلس به موضوع سلطان سکه بعد از تعطیلات؛ ایسنا| سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد که این کمیسیون بعد از تعطیلات به موضوع سلطان سکه ورود خواهد کرد. حسن نوروزی در خصوص ورود کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به موضوع سلطان سکه گفت: مجلس تعطیل است، هنگامی که مجلس کار خود را آغاز کند باید با بررسی ببینیم این موضوع به چه صورت است، ما گزارش خاصی دریافت نکردیم بلکه موضوع را از طریق مطبوعات و رسانه مطلع شده‌ایم. او افزود: ما باید گزارشاتی را از مراجع انتظامی و شعبه‌یی که پرونده ارجاع شده دریافت کنیم تا موضوع را بررسی کنیم، نمی‌دانیم این موضوع تحت چه عنوانی از جرم است، باید بررسی کنیم این فرد این سکه‌ها را جدیدا خریداری کرده یا از قبل احتکار کرده است.

 احزاب یک ماه برای اعتراض یا تکمیل نواقص پرونده‌ فرصت دارند؛ ایرنا|  بهرام سرمست مدیرکل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد: احزاب از 14 تیر تا 14 مردادماه فرصت دارند تا نسبت به نظر وزارت کشور درباره وضعیتشان نواقص پرونده‌شان را اعلام و اعتراض خود را اعلام کنند.  سرمست گفت: پیش از این به احزاب اعلام شده بود، گزارش‌های تطبیق خود را با قانون جدید احزاب ارائه کنند. 14خردادماه پایان زمان ارائه گزارش‌ها بود و اکنون ما نواقص پرونده‌ها را درآورده‌ایم.  دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: احزاب تا 14 مردادماه فرصت دارند، نواقص پرونده را برطرف یا اعتراض خود را مطرح کنند. مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که «بعد از پایان این فرصت اگر حزبی خود را با قانون جدید تطبیق نداده باشد لغو پروانه می‌شود؟» گفت: قانون چنین چیزی را پیش‌بینی کرده اما فعلا در این زمینه جمع‌بندی صورت نگرفته است و باید منتظر نظر نهایی کمیسیون ماده 10 احزاب باشیم.

 تعیین شعبه ویژه‌ رسیدگی به پرونده بازار سکه و ارز؛ ایسنا| رییس کل دادگستری استان تهران گفت که به دستور رییس قوه قضاییه برای پیگیری پرونده بازار سکه و ارز، شعبه ویژه‌یی در دادسرا پیش‌بینی شده است.  غلامحسین اسماعیلی در این باره اظهار کرد: در حوزه بازار سکه و ارز در مراجع قضایی تشکیل پرونده شده و تاکنون کیفرخواستی برای این پرونده‌ها صادر نشده است.  رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: از ناحیه دادسرا دستوراتی خطاب به ضابطین، بانک مرکزی و بخش‌های مختلف صادر شده و استعلاماتی نیز از آنها به عمل آمده است. دستگیری‌هایی هم از ناحیه پلیس در اجرای دستورات مقامات قضایی دادسرا صورت گرفته است.

 وقت گله‌گذاری و تسویه‌حساب نیست؛ ایلنا| یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص لزوم حمایت از دولت گفت: حتی اگر شخص رییس‌جمهور منتخب ما نباشد همه موظف هستیم به او کمک کنیم.  حسن غفوری‌فرد درباره اینکه با توجه به شرایط فعلی و وجود تهدیدهای خارجی چقدر ضرورت دارد که همدلی و همراهی میان ارکان نظام و مسوولان وجود داشته باشد، گفت: : امروز زمان گله‌گذاری و بیان نقاط ضعف و تسویه حساب نیست، وقت آن است که تمام افرادی که به نظام و انقلاب علاقه دارند، در کنار هم قرار بگیرند. او با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی افراد به گونه‌یی عمل می‌کنند که سطح توقع مردم را بالا می‌برند و این امر درست نیست، گفت: رسانه‌های عمومی، تریبون‌ها و صدا و سیما سعی دارند مردم را ناامید و ناکارآیی نظام را ثابت کنند که این کار خطرناکی است.

 

ارسال نظر