روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۳۲

 لایحه جامع انتخابات در کمیته منتخب دولت بررسی شد

پرتال وزارت کشور| سخنگوی وزارت کشور از برگزاری نشست منتخب دولت به ریاست عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور خبر داد و گفت: در این نشست مفاد لایحه جامع انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سیدسلمان سامانی افزود: در این جلسه رویکردهای حاکم بر این لایحه و تغییراتی که در صورت تصویب آن در نظام انتخاباتی کشور ایجاد خواهد شد، تشریح و اعضا نظرات خود را ارائه کردند.

در این لایحه تمام نواقصی که در قوانین مربوط به انتخابات وجود داشت، رفع شده و تمام مراحل برگزاری انتخابات ازجمله اخذ رای و شمارش آرا به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود. ازجمله موارد پیش‌بینی شده در این لایحه الزام کاندیداها به افتتاح حساب انتخاباتی و معرفی نماینده مالی برای ارائه گزارش مالی انتخاباتی است.

 نامه نمایندگان به روحانی و آملی لاریجانی برای بهبود شرایط اقتصادی

ایسنا| تعدادی از نمایندگان در نامه‌یی به رییس‌جمهور و رییس قوه قضاییه خواستار اجرای قوانین در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و نظارت‌های کافی قضایی بر آن شدند.

محمدرضا بادامچی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با اشاره به این نامه، گفت: نمایندگان در این نامه از رییس‌جمهور خواستار سر و سامان دادن مسائل بانکی و ارزی و تعریف بسته‌یی برای شرایط فعلی شدند، همچنین بر لزوم تسهیل کسب و کار و برداشتن موانع تاکید کردند. به گفته او، این نامه خطاب به رییس قوه قضاییه هم نوشته شده که نمایندگان خواستار اجرای قوانین برای بهبود شرایط اقتصادی شدند.

 جزئیات انهدام ۳ تیم تروریستی در جدار مرزهای جنوب‌شرق

تسنیم| فرمانده نیروی زمینی سپاه ضمن تشریح جزئیات انهدام ۳ تیم تروریستی در جدار مرزهای جنوب‌شرق کشور، از انجام بیش از ۲۰ مورد اقدام اطلاعاتی، عملیاتی علیه تیم‌های تروریستی گروهک‌های ضدانقلاب سنتی و پ.ک.ک در شمال‌غرب کشور خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در همایش فرماندهان و مسوولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد برگزار شد، با تشریح اهداف سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای معاند و دشمنان قسم‌خورده ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی، از سازماندهی و پشتیبانی گروه‌های تروریستی تکفیری‌، به عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان قرارگاه نجف‌اشرف نیروی زمینی سپاه علیه تیم 21 نفره گروهک تروریستی تکفیری در اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: قرارگاه‌های حمزه سیدالشهدا‌ (ع)، نجف‌اشرف و قدس این نیرو با اشراف اطلاعاتی و اقدامات گسترده خود توانسته‌اند ضربات سنگینی بر تروریست‌ها وارد کنند.

 ۲۴ ساعت چشمانم را ببندم یک میلیون پناهنده به اروپا می‌روند

ایسنا| دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به وقوع ۱۰هزار درگیری ظرف 5 سال در راستای مبارزه با موادمخدر از جامعه بین‌المللی به‌دلیل بدعهدی و پشت کردن به قوانین بین‌المللی نظیر خروج از برجام انتقاد کرد.

عبدالرضا رحمانی‌‌فضلی در مراسم سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۰۰ شهید و چندین برابر در این راه مجروح شده‌اند، اظهار کرد: در سوریه دیدیم که وقتی تعداد اندکی از مهاجران به سمت اروپا رفتند چه غوغایی شد. به‌عنوان وزیر کشور و مسوول امنیت داخلی می‌گویم اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند ولی ما از نظر دینی و انسانی این کار را نمی‌کنیم و به قوانین و صلح بین‌الملل پایبندیم ولی باید پرسید چرا دیگران به این قوانین پایبند نیستند؟

 رونمایی از بسته پیشنهادی اروپا به تهران

ایرنا| نخستین جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور وزیران خارجه ایران و آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین در حالی روز جمعه این هفته در وین برگزار می‌شود که قرار است بسته پیشنهادی اروپایی‌ها برای تضمین منافع اقتصادی ایران ارائه شود. اگرچه هنوز خبری از بسته راهکارهای عملی اروپا برای حفظ منافع ایران از برجام منتشر نشده است ولی با استناد به اظهارات وزیر امور خارجه و اظهارات امروز رییس‌جمهور احتمالا این بسته به مقامات کشورمان ارائه شده است.

 واکنش وزارت خارجه به یک ادعا

سخنگو| بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادعای بی‌پایه و اساس دخالت یکی از دیپلمات‌های ایرانی در یک اقدام غیرقانونی در یکی از کشور‌های اروپایی گفت: طبق اطلاعات موجود افراد بازداشت شده در کشور بلژیک از اعضای شناخته شده و عملیاتی آن سازمان تروریستی محسوب می‌شوند و مقامات ذی‌صلاح ایران آمادگی دارند تا با ارائه اسناد و مدارک لازم در جهت روشن ساختن ابعاد واقعی این سناریوی از پیش طراحی شده گروه مزبور همکاری‌های لازم را به عمل آورد. قاسمی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که بارها اعلام کرده است هرگونه خشونت و اقدام تروریستی در هر نقطه از جهان و در هر شکل آن را محکوم و مردود می‌داند.

 اعلام ساعات خاموشی جزو حقوق شهروندی است

ایسنا| جلال میرزایی نماینده مجلس با اشاره به ضرورت اعلام ساعات و مناطق قطع برق، بیان کرد: از نظر من این جزو حقوق شهروندان است که در جریان قطعی برق باشند تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و زندگی خود را براساس این وضعیت تنظیم کنند. وی در ادامه بیان کرد: قطعی برق از دو ماه پیش توسط معاون وزیر نیرو اعلام شده است و گفته بودند با توجه به وضعیت بارش و آب پشت سدها و اینکه ما دارای نیروگاه‌های برق آبی هستیم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. امروز تدابیری اندیشیده شده است و باید به مردم اعلام شود.

 

ارسال نظر