روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۶۷۶

 سخنگوی اتحادیه اروپا ارائه بسته حمایتی به ایران را تکذیب کرد؛ یورونیوز| سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا خبر مربوط به اظهارات موگرینی درمورد تصویب بسته حمایتی و ارائه آن به ایران را تکذیب کرد. برخی رسانه‌های ایران روز شنبه ۹ تیر ماه نوشته بودند که فدریکا موگرینی کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل از تهیه و تصویب بسته حمایتی در چارچوب توافق هسته‌یی با ایران خبر داده است. مایا کوتسیانچیچ گفت: «خانم موگرینی در روزهای اخیر هیچ‌گونه اظهارنظری درمورد برجام نکرده است.»

 انتقال آب به کویت صحت ندارد؛ ایسنا| یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر اینکه «پروژه انتقال آب شیرین به کویت مطرح نیست و اساسا چنین طرحی وجود ندارد»، گفت: در حال حاضر شهرهای استان خوزستان به‌خصوص خرمشهر و آبادان دچار حادترین شرایط از لحاظ کمبود آب شرب هستند که باعث بروز تجمعات مردمی شده است. علی ساری در توضیح شرایط استان خوزستان گفت: در حال حاضر شهرهای استان خوزستان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند البته این مشکل در شهرهای بالادست کمتر است اما شهرهای پایین‌دست یعنی اهواز، کارون، باویه، حمیدیه و سوسنگرد مشکل کمبود آب داشته که در خرمشهر و آبادان شرایط حادتر است.

 کارت زرد مجلس به وزیر جهاد کشاورزی؛ تعادل| نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ‌های وزیر کشاورزی به نماینده مشهد را قانع‌کننده ندانستند. سوال کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی صبح دیروز درخصوص ایجاب انحصار در بازار دام و مرغ توسط آقای «م» با زیر پا گذاشتن قانون انحصار مطرح شد. نمایندگان پس از استماع توضیحات نماینده مشهد و اظهارات حجتی وزیر جهاد کشاورزی، با ۱۱۳ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ رای نماینده حاضر پاسخ وزیر را قانع‌کننده ندانستند.

 انتصاب سفیران جدید ایران در واتیکان و اسلوونی؛ سخنگو| بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان تعیین شد. سیدطه هاشمی سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را در سوابق کاری خود دارد. همچنین کاظم شافعی به‌عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی تعیین شد. شافعی پیش از این ریاست اداره مرزی در معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت.

 لاریجانی به لبنان می‌رود؛ تعادل| رییس مجلس شورای اسلامی در تابستان سال جاری به لبنان سفر می‌کند. سفارت بیروت در تهران با اعلام خبر فوق تصریح کرد: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای تبریک و تهنیت به همتای خود و مقامات لبنانی در پی برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور و همچنین تقویت روابط راهبردی دو کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی و بحث راهکارهای مقابله با پروژه معامله قرن، تابستان سال جاری به لبنان سفر می‌کند.

 ضرب‌الاجل ۱۵ روزه روحانی برای شریعتمداری؛ایسنا| رییس‌جمهوری برای معرفی متخلفان واردات غیرقانونی یا توزیع در صنعت خودرو ضرب‌الاجل تعیین کرد. رییس‌جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا ظرف ۱۵ روز موضوع تخلف در واردات خودرو خارجی و نیز توزیع خودرو توسط خودروسازان داخلی را بررسی و هرگونه تخلف را صریحا به مردم و دستگاه قضایی اعلام کند. در پی تخلف اعلام شده از سوی مراجع نظارتی مبنی بر ثبت سفارش و واردات بیش از ۶۴۰۰ خودرو از مسیرهای غیرقانونی و همچنین دریافت گزارش‌هایی مبنی بر نارضایتی مردم و مصرف‌کنندگان از نحوه توزیع یا قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان داخلی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور ضمن تاکید بر لزوم شفافیت و مقابله با هرگونه فساد، به شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا ظرف ۱۵ روز هر دو موضوع را بررسی و چنانچه هرگونه تخلفی صورت گرفته، متخلفان را هرچه سریع‌تر به مردم و دستگاه قضایی معرفی کند.

 محاکمه یکی از متهمان حوادث خیابان پاسداران در دادگاه انقلاب؛روابط عمومی قوه قضاییه| جلسه محاکمه یکی از متهمان حوادث خیابان پاسداران در دادگاه انقلاب برگزار شد. «دادگاه رسیدگی به اتهامات یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات خیابان پاسداران با هویت (الف. ص) به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. برخی اتهامات متهم شامل اجتماع و تبانی به قصد جرم علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران، تحریک مردم به درگیری، اخلال در نظم عمومی با توطئه قبلی و نشر اکاذیب است. متهم از گردانندگان اصلی سایت مجذوبان نور و از لیدرهای ایجاد پست غیرقانونی ایست و بازرسی در خیابان پاسداران و ایجاد رعب و وحشت بین مردم بوده است.

 افزایش صادرات کالا به افغانستان در برنامه 4ساله؛صدا و سیما| معاون هماهنگی امور اقتصادی و مناطق مرزی وزارت کشور گفت: صادرات کالا به افغانستان در برنامه

4 ساله به 5 میلیارد دلار افزایش می‌یابد. دین‌پرست دیروز در بازدید از پایانه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه گفت: پارسال 2 میلیارد و 700میلیون دلار کالا از ایران به افغانستان صادر شد که 30درصد آن از خراسان‌جنوبی بوده است. او با اشاره به زیرساخت‌های مناسبی که در پایانه مرزی ماهیرود برای صادرات و واردات انجام شده است، گفت: پایانه مرزی ماهیرود یکی از پایانه‌های مرزی موفق در شرق کشور است که با تسهیل در صادرات و واردات می‌توان سهم بیشتری از کالاها را از این استان به افغانستان صادر کرد.

 

ارسال نظر