روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۵۱۷

 سنایی درباره چشم‌اندازهای حفظ برجام با ریابکوف گفت‌وگو کرد؛ ایرنا| مهدی سنایی، ‌سفیر ایران در روسیه و سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در دیداری درباره برجام و برخی مسائل بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. ریابکوف در این نشست، موضع روسیه در مورد برجام را غیرقابل تغییر خواند و همچنان بر حمایت و حفظ آن تاکید کرد. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا روز 18اردیبهشت ماه به بهانه عدم پایبندی ایران به برجام و ادعای حمایت تهران از تروریسم، کشورش را از توافق هسته‌یی ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم‌ها را باز خواهد گرداند.

 بررسی بحران ارز، سکه و طلا در نشست فراکسیون امید؛ ایلنا| جلال میرزایی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برای کمک به دولت در رفع مشکلات اقتصادی اظهار کرد: با توجه به شرایط سختی که دولت با آن روبه‌رو است و تداوم بحران در بازار ارز، سکه و طلا، فراکسیون امید تصمیم گرفته که به ‌جای برگزاری جلسات فراکسیونی و سیاسی، کار کارشناسی را دنبال کند. نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیته اقتصادی و بودجه فراکسیون امید در این راستا بنا دارد با دعوت از کارشناسان و اساتید برجسته اقتصاد نسبت به برگزاری جلسه‌یی در روز یک‌شنبه هفته آینده اقدام کند.

 زد و بند در خصوصی‌سازی جامعه را ناامید کرد؛ خانه ملت| سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: در کشور ما متاسفانه رانت و زد و بند موضوع رایجی است. وقتی مردم می‌شنوند، کارخانه‌یی با وجود رانت و پشت پرده به یک مجموعه دولتی دیگر یا حتی یک شخص خصوصی واگذار شده بسیار دلزده می‌شوند. ولی داداشی با اشاره به موانع اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون و خصوصی‌سازی طی این سال‌ها گفت: اگر خصوصی‌سازی به درستی اجرا می‌شد، دچار مشکلات اقتصادی کنونی نبودیم. او با بیان اینکه این موضوع را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این قانون در کشور تاکید بر بحث خصوصی‌سازی بود اما دولت‌ها نتوانستند آن را به درستی اجرا کنند و متاسفانه به جای خصوصی‌سازی، خصولتی‌سازی انجام شد.

 حضور ایران در سوریه مشروع است؛ ایسنا| واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری حضور ایران در سوریه را مشروع و طبق قوانین بین‌المللی دانست. وی تصریح کرد: ایران و سوریه دو عضو قانونی سازمان ملل هستند و ایران بنا به درخواست دمشق در سوریه حضور دارد. نبنزیا افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند این مساله را تکذیب کند، چه آن را دوست داشته باشید و چه نداشته باشید. نماینده روسیه همچنین با بیان اینکه بسیاری از کشورها در منطقه نقش بی‌ثبات‌کننده دارند، حضور امریکا در سوریه را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: ایران مدت‌هاست که تاکید می‌کند برای گفت‌وگو با دیگر کشورهای منطقه آماده است. وی ادامه داد: با وجود اعلام آمادگی ایران برای انجام گفت‌وگو دیگر طرف‌ها هیچ تمایلی برای این کار از خود نشان نداده‌اند.

 یارانه سه دهک پایین درآمدی ادامه می‌یابد؛ ایسنا| سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، حذف یارانه سه دهک‌(پایین درآمدی) قابلیت اجرایی ندارد و با وجود مضایق اقتصادی، پرداخت یارانه‌ها این دهک‌ها در سال 1397 مانند قبل ادامه می‌یابد.  شورای اطلاع‌رسانی دولت با ارسال پیامکی ضمن اعلام این خبر به نقل از «محمدباقر نوبخت» افزود: همانطور که در زمان بررسی لایحه بودجه 97 در مجلس اعلام کردیم، پرداخت یارانه به دهک‌های یاد شده، قابل حذف نیست.  او خواست برخی با شایعه حذف یارانه برای مردم ایجاد نگرانی نکنند.

 باید از دولت حمایت کنیم؛ ایرنا|  مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: در شرایط کنونی کشور باید با جایگزینی منافع ملی به مصالح حزبی از دولت به طور جدی پشتیبانی کرد، تقویت دولت این نیست که بیرون گود بنشینیم بلکه باید وارد میدان شد و دولت را به این جمع‌بندی رساند که بی‌نیاز از سایر نیروها نیست.  عباس سلیمی‌نمین در مورد طرح مطالبات جناحی در شرایط حساس کنونی گفت: هر کسی می‌داند طرح خواسته‌های گروهی موجب دور شدن نیروهای فعال سیاسی از هم می‌شود. در این فضا مصالح جامعه گم می‌شود و هر کسی در پی منافع خویش می‌رود. در شرایط کنونی باید از مصالح فردی و حزبی بگذریم و در قالب منافع جمع حرکت کنیم.

 سفر حج با ارز ۳۹۰۰ تومانی؛ مهر| نماینده ولی فقیه در سازمان حج با بیان اینکه طی رایزنی‌هایی که با رییس‌جمهور و رییس بانک مرکزی داشته‌ایم درصدد هستیم که ارز مبادله‌یی حذف شده را در مورد حجاج استفاده کنیم و حجاج با ارز ۳۹۰۰تومانی به سفر حج بروند، گفت: با وجود افزایش قیمت‌ها و با توجه به شعار سال، صلاح نیست زائران ما پول ایرانی به بازارهای عربستان ببرند و پول ملی را تحقیر کنند. حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر دیروز در همایش آموزشی توجیهی ۱۰هزار نفر از حجاج استان تهران که در مجموعه ۱۲هزار نفری آزادی برگزار شد با بیان اینکه هدف از برگزاری این جلسه اطلاع‌رسانی برای زائران است، گفت: با توجه به فضای مسمومی که در سال‌های گذشته به وجود آمده و شیطنت‌های رسانه‌یی که ایجاد شد، عده‌یی از سفر حج سرباز زدند و ما باید از این فضا دور شویم.

 مشکل اقتصادی داریم، بحران اقتصادی نداریم؛ باشگاه خبرنگاران| امام جمعه مشهد گفت: ما مشکل اقتصادی داریم اما بحران اقتصادی نداریم. صدور نفت و گاز و پتروشیمی به خوبی صورت می‌گیرد و ارز لازم نیز بازمی‌گردد. کمبود ارز و ثروت نداریم. مشکلاتی است که دیگران ایجاد کرده و جریان مسوول و کارگزار نظام باید آن را حل کنند. سیداحمد علم‌الهدی دیروز در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد اظهار کرد: در هفته گذشته مقام معظم رهبری 2 پیام به تیم ملی ایران در بازی‌های جام‌جهانی دادند که برای ما درس‌آموز است و بینش مردم را باز می‌کند. این دو پیام این حقیقت را ثابت می‌کند که آنچه برای مردم ما مهم است، تلاش و کوشش است. مردم باید ببینند جریانات وارد شده و در منتهای تلاش قرار دارند.

 

ارسال نظر