روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۳۵۵

 تبریک مقام معظم رهبری به تیم ملی فوتبال؛سایت وزارت ورزش| دفتر مقام معظم رهبری در تماس با وزیر ورزش پیام رهبر معظم انقلاب را به تیم ملی فوتبال ابلاغ کرد. در پی درخشش تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی شب گذشته مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال، دفتر مقام معظم رهبری در تماس با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در روسیه، پیام رهبر معظم انقلاب را به ملی پوشان فوتبال ایران ابلاغ کرد. متن پیام به این شرح است: «به تیم ملی ایران بگویید شما پیروز و سرافراز برگشتید. آفرین. ان‌شاءالله موفق باشید.»

 هلاکت 3 تروریست در هنگ مرزی میرجاوه؛سپاه‌نیوز|  قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: در درگیری نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و نیروهای بسیج در نقطه صفر مرزی با اشرار مسلح، سه تروریست به هلاکت رسیدند. روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: بامداد امروز یک تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تکفیری از منطقه تهلاب (tahlab) میرجاوه (میل ۹۶) قصد نفوذ به عمق خاک ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشتند که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه هنگ مرزی میرجاوه، ناکام ماند. در این اطلاعیه امده است: در درگیری و تبادل آتش بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریست‌ها، سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان فرار کردند. در این درگیری دو بسیجی اهل سنت و بومی منطقه و یک پاسدار از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به شهادت رسیدند.

 طرح سوال چهارم از رییس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی؛ایلنا|  معاون پارلمانی رییس‌جمهور از طرح شدن سوال چهارم از رییس‌جمهور خبر داد و تاکید کرد: اینکه دولت بخواهد از ۳۰ نماینده مجلس شکایت کند، چنین چیزی مطرح نیست. حسینعلی امیری در پاسخ به این سوال که آیا سوال جدیدی از رییس‌جمهور درخصوص گرانی‌ها در مجلس مطرح شده است؟ گفت: در هفته‌های گذشته سه سوال از رییس‌جمهور مطرح شده بود که هر سه سوال هم‌اکنون حل شده است. سوال چهارمی هم به کمیسیون اقتصادی داده شده است. وی ادامه داد: ما در حال تدارک برای پاسخگویی و حل مساله هستیم و امیدواریم آنچه پیش می‌آید به نفع نظام و کشور باشد.

 دیدار ظریف با دبیر شورای امنیت ازبکستان؛سخنگو| محمدجواد ظریف در دیدار ویکتور محمود اف دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان گفت: توسعه همکاری‌های تهران-تاشکند را به سود منافع و مصالح دو ملت و در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌یی و تامین صلح، ثبات و امنیت در منطقه می‌دانیم. وزیر امور خارجه کمک به روند تقویت امنیت و ثبات و همکاری‌های اقتصادی در حوزه ترانزیت در افغانستان را ازجمله اهداف دو کشور در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌یی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه‌یی قوی براساس همکاری است.

 امریکا دشمن مشترک ایران و عراق است؛ایرنا| علی‌اکبر ولایتی معتقد است امریکا، دشمن مشترک ملت ایران و عراق است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام این را در دیدار با هیاتی از اندیشمندان کشور عراق در تهران گفت و افزود: نخستین عاملی که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران و عراق سیاست‌های مشترک داشته باشند همسایه بودن دو کشور و هزار و 200 کیلومتر مرز مشترک است. ولایتی همچنین اشتراکات مذهبی-فرهنگی بین مردم دو کشور را به‌عنوان عامل دوم در توسعه روابط دو کشور بیان کرد و افزود: ایران و عراق کشورهای دموکرات و از جمله کشورهای اسلامی هستند که حکومت آنها دارای مردم‌سالاری واقعی بوده و بر آرای مردم استوار است.

 بررسی الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص؛برنا| هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، انطباق لایحه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) با سیاست‌های کلی نظام را بررسی کرد. در این جلسه که به ریاست محسن رضایی دبیر مجمع و با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهوری برگزار شد پس از ارائه گزارش‌هایی از سوی کمیسیون‌های نظارت و سیاسی دفاعی این مجمع و ارائه دیدگاه‌های اعضا و نمایندگان دولت، ادامه بررسی‌ها به جلسه آتی هیات عالی موکول شد.

 جامعه جهانی عربستان را به دلیل جنایت در یمن بازخواست کند؛ایسنا| غلامعلی خوشرو نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست عمومی شورای امنیت به تحولات یمن و خطر جدی آن بر امنیت منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان‌سعودی به یمن، محاصره کامل یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن از سوی این ائتلاف نمونه آشکار جنایت جنگی است که صلح و امنیت را با تهدید مواجه کرده است. او اظهار کرد: جامعه جهانی و شورای امنیت باید عربستان‌سعودی را به‌دلیل این جنایت‌ها مورد بازخواست و مواخذه قرار دهد و برای پایان دادن به این تجاوز نظامی اقدام جدی به عمل آورد.

 

ارسال نظر