روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۱۱

 سخنگوی دولت به سه ادعای کذب پاسخ داد؛ ایرنا| سخنگوی دولت به سه ادعای منتشر شده در فضای مجازی درمورد رابطه خانوادگی مسعود شفیعی با وی، ارتباط فرزندش با موساد و داشتن اتهام مالی خود را پاسخ داد و گفت: مستندات و مدارک خود را به مراجع امنیتی و قضایی ارسال و تصویر آنها را به مردم منعکس کنید.  محمدباقر نوبخت با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت: «در هفته‌یی که گذشت سه ادعای کذب درباره اینجانب در فضای مجازی منتشر شد:١-آقای مسعود شفیعی رییس سازمان نقشه‌برداری خواهرزاده من است! ٢- فرزندم با موساد (رژیم صهیونیستی) رابطه مخفیانه دارد! ٣- اتهام وقیحانه مالی در مورد اینجانب!»

او در پیام توییتری خود افزود: آنچه در بضاعت توییتر می‌توان گفت این است که: «نادرستی ادعای اول به آسانی با تحقیق محلی و از اسناد سجلی قابل تشخیص است و در مورد دیگر اتهامات مضحک هم توصیه می‌شود مستندات و مدارک را به مراجع امنیتی و قضایی ارسال و تصویر آنها را به مردم منعکس کنید.»

 سردار شاهرخ دایی‌پور در سوریه به شهادت رسید؛ ایلنا| شهید دایی‌پور که با شروع جنگ داعش در سوریه چندین‌بار در سوریه در نبرد با نیروهای داعشی پرداخت، سرانجام دیروز در کمین داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید سردار شاهرخ دایی‌پور از نیروهای سپاه پاسداران بود.  شهید دایی‌پور قهرمان کشتی و استاد غواصی بود. ایشان مدتی در جزیره کیش مدیریت کلوپ دریای را برعهده داشت و در آنجا به آموزش غواصی و ورزش‌های دریای می‌پرداخت.  با شروع جنگ داعش در سوریه چندین‌بار در سوریه در نبرد با نیروهای داعشی پرداخت. سرانجام دیروز در کمین داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 ورود دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور در قالب طرح‌های کلان؛ مهر| وزیر علوم با اشاره به حل چالش‌های جامعه توسط دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها به حل چالش‌های کشور به صورت طرح‌های کلان ورود کرده‌اند، برخی از این طرح‌های کلان را شورای عالی عتف مصوب کرده است. منصور غلامی با اشاره به دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور با مقام معظم رهبری و برنامه دانشگاه‌ها برای حل چالش‌های جامعه گفت: دانشگاه‌ها به موضوع حل مسائل و مشکلات جامعه ورود کرده‌اند، اما چون، به لحاظ سابقه ورود دانشگاه‌ها به مسائل و مشکلات کلان جامعه تا حدی جدید است، بنابراین نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر هستیم. وزیر علوم افزود: کارهای بسیار خوبی در دانشگاه‌ها در حال انجام است، دانشگاه‌ها در حال کمک به صنایع بزرگ هستند.

 متن کنوانسیون رژیم حقوقی خزر برای تایید به پوتین ارائه شد؛ ایرنا| شبکه تلویزیونی آر ب کا روسیه اعلام کرد که متن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر برای تایید به ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری این کشور ارائه شد. در متن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر که از طرف دولت روسیه تایید شده، گفته شده است؛ بستر و کف این پهنه آبی براساس اصل بخش‌بندی و سطح دریا به محدوده‌های داخلی و سرزمینی، محدوده‌های ماهیگیری و پهنه مشترک آبی تقسیم می‌شود. هر یک از پنج کشور اجازه می‌یابد محدوده‌هایی آبی تا پهنای 15 مایل دریایی تعیین کند که با خطوط مرزی مطابق با کنوانسیون مشخص خواهد شد. هر کشور ساحلی نیز اجازه می‌یابد محدوده ماهیگیری به پهنای 10 مایل دریایی تعیین کند. براساس سند منتشر شده، شیوه تعیین خطوط میانی در دریای خزر بین کشورهای ساحلی خزر باید با یک موافقتنامه جداگانه مشخص شود.

 انحلال احزاب سخت‌تر می‌شود؛ خانه ملت| عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه گفته می‌شود، کمیسیون ماده 10 احزاب در اصلاح قانون حذف می‌شود، بیان کرد: حذف کمیسیون ماده 10 احزاب و آغاز فعالیت هر حزبی بدون نیاز به مجوز، در اصلاح قانون احزاب دیده نشده است. محمدرضا صباغیان بافقی در پاسخ به این سوال که هدف از اصلاح قانون احزاب چیست؟ افزود: هدف از اصلاح قانون احزاب، قدرتمند کردن احزاب است. او در مورد چگونگی قدرتمند شدن احزاب، گفت: باید از لحاظ قانونی به‌گونه‌یی شرایط را فراهم کنیم تا امکان انحلال سریع احزاب وجود نداشته باشد. همچنین در اصلاح قانون احزاب، ساز و کاری در قانون دیده شده تا بتوان از لحاظ مالی به احزاب کمک شود.

 طرح نمایندگان مجلس برای «مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم»؛ فارس| جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی «طرح مقابله با پولشویی و مبارزه با تروریسم» را تهیه و تدوین کردند. یوسفیان‌ملا نماینده مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: در این جلسه و با توجه به رهنمودهای رهبری برای تصویب قوانین داخلی برای مبارزه با پولشویی و تروریسم تصمیم به تدوین این طرح گرفتیم که هفته آینده تقدیم هیات رییسه مجلس خواهیم کرد.

 

ارسال نظر