روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۲۷

 بازگشت 17ملوان ایرانی از سومالی به کشور؛ایسنا| 17ملوان ایرانی که از مهرماه سال گذشته به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سومالی بازداشت شده بودند، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شدند. به دنبال تلاش‌ها و اقدامات چند ماه گذشته وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا، 17ملوان یک لنج صیادی که مهرماه سال گذشته به اتهام ورود غیرمجاز به آب‌های سومالی بازداشت و در یک دادگاه محلی هر یک به تحمل دو سال حبس و پرداخت جریمه مالی محکوم شده بودند، آزاد شدند و پس از انتقال و تحویل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا از طریق هوایی به کشور بازگشتند.

 دیدار معاون وزیر خارجه سوییس با امیرعبداللهیان؛ایسنا| خانم پاسکاله بریسول، معاون وزیر خارجه سوییس با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار روابط رو به رشد دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اوضاع منطقه و ضمن انتقاد شدید از رفتار امریکا گفت: امریکا با خروج یکجانبه از توافق هسته‌یی و اخیرا تصمیم به خروج از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر نشان داد که به تعهدات بین‌المللی هیچ پایبندی ندارد. پاسکاله بریسول، معاون وزیر خارجه سوییس نیز با اشاره به نشست اخیر 3 کشور اروپایی طرف برجام در بروکسل گفت: سوییس، اتحادیه اروپا به ویژه تروئیکای برجام بر لزوم پا برجا بودن این توافق بین‌المللی توافق دارند.

 نخست وزیر ژاپن به تهران سفر می‌کند؛ایرنا| منابع دولتی در ژاپن اعلام کردند «شینزو آبه» نخست‌وزیر این کشور، ماه جولای (تیر) برای دیدار و گفت‌وگو با حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می‌کند. اگر این سفر انجام شود، نخستین سفر یک نخست‌وزیر ژاپنی به ایران در 40سال گذشته است، تاکئو فوکودا، نخست‌وزیر وقت ژاپن در سال 1978 به ایران سفر کرده بود. پیش از این، آبه و روحانی در سپتامبر سال 2017 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کرده بودند. رسانه‌های ژاپنی نوشتند، انتظار می‌رود آبه در دیدار تیر ماه خود با روحانی درباره ادامه حمایت ژاپن از توافق هسته‌یی ایران پس از خروج دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا از این توافق رایزنی کند.

 حساب باز کردن روی اختلاف ایران و روسیه غلط است؛برنا| «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان با بیان اینکه حساب باز کردن روی اختلافات میان ایران و روسیه نادرست است، تاکید کرد که حضور ایران تا زمانی که تروریستی در خاک سوریه باشد، پایان نخواهد یافت. سفیر روسیه گفت: روسیه و ایران را منافع بزرگ ژئوپلیتیک به هم پیوند می‌دهد و نه تنها در سوریه بلکه در همه پهنه اوراسیا پیمانی عمیق میان آنها وجود دارد و این غیر از منافع و ارتباطات اقتصادی است.

 اعضای فراکسیون مستقلین با ظریف دیدار می‌کنند؛ایلنا| غلامرضا کاتب درخصوص جلسه هفته آینده فراکسیون مستقلین با حضور محمدجواد ظریف گفت: هفته آینده اعضای فراکسیون مستقلین با محمدجواد ظریف دیدار خواهند کرد. این دیدار به نوبت با وزرا تدارک دیده شده و این ‌بار هم نوبت ایشان است. او ادامه داد: وزیر امور خارجه قرار است در این دیدار در روز سه‌شنبه گزارشی از عملکرد خود در وزارت ارائه دهند.

 نظر استاندار تهران درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها؛ایلنا| استاندار تهران درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: عجله نکنید، اجازه دهید؛ پله‌پله در این زمینه جلو برویم. محمدحسین مقیمی در خصوص ساخت ساختمان پلاسکو گفت: ساختمان پلاسکو هم ساختمانی است مانند دیگر ساختمان‌های تهران و تنها تفاوتش این است که آتش‌سوزی در آن اتفاق افتاده است. لازم است؛ هرچه سریع‌تر این ساختمان ساخته شود تا مردم بتوانند کسب و کارشان را ادامه دهند. استاندار تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا صدور مجوز حضور خانواده‌ها و بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای بازی فوتبال ایران و اسپانیا فتح بابی برای حضور زنان در ورزشگاه‌هاست، گفت: عجله نکنید، اجازه دهید آهسته‌آهسته و پله‌پله جلو برویم. بگذارید در خصوص این اقدامی که انجام شده صحبت شود و نظرات بیان شود، بعد ان‌شاءالله درباره حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقات فوتبال تصمیم گرفته می‌شود.

 جنگ اقتصادی دامنه‌دار؛ایسنا‌|جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جنگ امروز جنگ آتش‌ها نیست، جنگ اقتصادی و روانی است، این را که می‌توانیم اداره کنیم، خطر زیادی ندارد، همت، اراده، عزم، روحیه انقلابی، تدبیر و تفکر ابزار این جنگ است. سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در مراسم شهادت مصطفی چمران، بزرگی یک ملت را به وسعت تفکر، اندیشه و میدان آرمان‌های او و نه وسعت جغرافیایی و امکانات مادی‌اش دانست و افزود: اگر جامعه‌یی دارای آرمان‌های بزرگ، اندیشه‌های متوالی، تفکر ژرف، ذهن‌های وسیع و مکتب و دشمن بزرگ باشد، بزرگ است و ما می‌توانیم ادعا کنیم که همه این بزرگی‌ها را در اختیار داریم.

 ملت ایران از دشمن‌ هراسی ندارد؛تسنیم|  وزیر اطلاعات گفت: ملت ایران اسلامی با فرهنگ شهادت زندگی می‌کند و از دشمن و تهدیدهای او هراسی ندارد. حجت‌الاسلام سید محمود علوی در نخستین مراسم سالگرد شهید حسن عشوری در روستای ماچیان شهرستان رودسر افزود: تا گلبرگ سرخ لاله‌ها در کوچه‌های شهر ما بوی شهادت می‌دهد، گرد ذلت بر چهره ملت ما نمی‌نشیند. او با یادآوری این گفته امام راحل عظیم‌الشأن که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، این سخنان پیر روشن ضمیر جماران را ریشه در آموزه‌های قرآنی و روایت‌های ائمه معصومین (ع) عنوان و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام، نگاه انسان به مساله مرگ را تغییر داد، چراکه طبق این باور مرگ به معنای نابودی نیست بلکه انسان به سرای جاودانه دیگری بعد از این دنیای فانی می‌رود.

 

ارسال نظر