روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۹۰

 روحانی به سوییس و اتریش سفر می‌کند؛پاد| رییس‌جمهور کشورمان در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی، به دعوت رسمی روسای جمهوری سوییس و اتریش به این دو کشور اروپایی سفر می‌کند. معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور ضمن اعلام این خبر افزود: رییس‌جمهوری نیمه اول تیرماه و به دعوت رییس‌جمهور سوییس برای سفری دو روزه به برن سفر می‌کند. پرویز اسماعیلی گفت: دیدار و مذاکره با رییس‌جمهور سوییس، دیدار با ایرانیان مقیم و نیز امضای اسناد همکاری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین برنامه‌های روحانی در سفر به سوییس است. او افزود: رییس‌جمهوری سپس با دعوت رسمی رییس‌جمهور اتریش، برن را به مقصد وین ترک خواهد کرد.

 افزایش حقوق، نیازمند صدور احکام جدید است؛تعادل| سخنگوی دولت نوشت: افزایش و واریز حقوق، جز تامین بودجه، نیازمند صدور احکام حقوقی جدید از جانب دستگاه‌هاست. محمدباقر نوبخت در آخرین توییت خود نوشته است: همان‌گونه که در نشست خبری گفتم براساس توافق سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل، اعتبارات موردنیاز برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان با احتساب افزایش مصوب سال ۹۷، تامین و تخصیص یافته است. اما واریز حقوق جز تامین بودجه نیازمند صدور احکام حقوقی جدید از جانب دستگاه‌هاست.

 بررسی احکام دانشجویان معترض دی ماه در دولت؛ایلنا| دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درخصوص پیگیری وضعیت دانشجویان معترض در دی ماه سال گذشته گفت: مساله این دانشجویان در دولت مطرح شده و پیگیر کارشان هستیم.  شهیندخت مولاوردی درباره رسیدگی به احکام صادر شده برای دانشجویانی که در اعتراضات دی ماه بازداشت شده‌اند، گفت: در حال حاضر احکام بدوی این دانشجویان صادر شده است که باید ببینیم احکام قطعی چیست. دستیار رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درخصوص برخی لوایح مهم مانند حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: دولت درخواست اولویت کرده است و ما زنان کابینه هم یک نامه سه امضایی به مجلس فرستادیم.

 نمایندگان مخالفان سوری برای تدوین قانون اساسی مشخص شدند؛ایرنا| رییس مخالفان دولت سوریه مستقر در روسیه اعلام کرد که فهرست اسامی نامزدهای شرکت‌کننده در کمیته قانون اساسی سوریه برای کشورهای ضامن آتش بس در سوریه(ایران، روسیه و ترکیه) ارسال شده است. صدری جمیل با بیان اینکه این فهرست 25خرداد برای دولت‌های ایران، روسیه و ترکیه ارسال شده است، گفت: مخالفان سوریه درخواست کرده‌اند تا 28خرداد در ژنو دیداری با نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه داشته باشند. جمیل درباره موضوع این دیدار درخواستی گفت: قصد داریم در ژنو بر سر تمامی جزئیات با 3کشور ضامن آتش بس گفت‌وگو کنیم.

 سومین دور گفت‌وگوهای با  سوییس؛برنا| سومین دور از گفت‌وگوهای سیاسی ایران و سوییس درحالی دیروز- دوشنبه- در تهران برگزار شد که دو دور این گفت‌وگوها در برن، پایتخت سوییس تشکیل شد. نخستین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و سوییس در خرداد ماه 1395 به ریاست مجید تخت‌روانچی و «رسیه» قائم‌مقام وزارت خارجه سوییس در برن برگزار شد. مرکز دیپلماسی رسانه‌یی وزارت امور خارجه در خبر این نشست اعلام کرد: باتوجه به علاقه‌مندی ایران و کنفدراسیون سوییس به گسترش بیش از پیش مناسبات دوجانبه، دور جدید گفت‌وگوهای جامع سیاسی به ریاست سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و پاسکال بریسویل، معاون وزارت امور خارجه فدراسیون سوییس دیروز در تهران برگزار شد.

 ارجاع تخلفات از قانون بانک مرکزی به قوه قضاییه؛ایسنا| نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌یی خطاب به هیات رییسه مجلس خواستار اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه درخصوص ارجاع تخلفات از قانون توسط بانک مرکزی به قوه قضاییه شدند. در این نامه خطاب به هیات رییسه مجلس آمده است:«با عنایت به وضعیت به وجود آمده برای موسسه کاسپین و فرشتگان به نظر می‌رسد که توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی عدم رعایت شؤونات و نقض اجرای قانون و اجرای ناقص قانون توسط بانک مرکزی معمول شده است.

 

ارسال نظر