توان قوای دیگر و مردم در کنار دولت قرار بگیرد

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۱۶
توان قوای دیگر و مردم در کنار دولت قرار بگیرد

رییس‌جمهور با بیان اینکه بیش از گذشته نیاز به تقویت فضای معنوی، وحدت، اعتماد و امید به آینده داریم، تصریح کرد: آنچه باید در کنار دولت قرار گیرد، توان قوای دیگر به‌ویژه مردم است.

حسن روحانی روز جمعه و در دیدار مسوولان نظام، جمعی از قشرهای مختلف مردم و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن را در شرایط فعلی فاقد تجربه و عقلانیت دانست و افزود: تصمیم دشمن این است که نه تنها تعهدات خود در برابر ملت ایران بلکه همه تعهدات بین‌المللی و منطقه‌یی خود را زیر پا بگذارد.

او گفت: جای شگفتی است قدرتی که دستش به خون مردم این منطقه از افغانستان و عراق و سوریه و یمن گرفته تا سایر مناطق آلوده است، نقاب صلح‌طلبی بر چهره زده و از مذاکره و صلح دم می‌زند و رژیم غاصبی که هر روز به کشتار مردم می‌پردازد، به دوره‌گردی روی آورده تا چهره غلط و دروغینی را از نظام و مردم ایران ترسیم کند. امروز مردم و کشورهای جهان، شرکای تجاری ایران، اروپا، روسیه، چین، همسایگان، مسلمانان و همه کشورها باید در برابر قلدرمآبی حاکمان کاخ سفید بایستند.

روحانی گفت: مطمئناً ملت ایران نمی‌گذارد که رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و ارتجاع منطقه یعنی جنایتکاران، غاصبان و جاهلان در برابر ما بایستند و بخواهند راه تجارت ملت را بسته و بر ملت فشارهای سیاسی و اقتصادی وارد کنند.

وی با بیان اینکه «امروز در شرایط سیاسی بین‌المللی و منطقه‌یی بیش از هر زمان دیگر به دستاوردهای ماه رمضان نیازمند هستیم» گفت: بالاترین روزه پس از امساک از خوردن و آشامیدن، حفظ زبان، پاک شدن دل‌ها و تفکر در فضای مناسب برای مصالح کشور است.

او با اشاره به اینکه «امروز نیازهای مادی جامعه را مردم، تولیدکنندگان و دولت تامین می‌کند» خاطرنشان کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به تقویت فضای معنوی کشور، وحدت، اعتماد و امید به آینده داریم. روحانی با بیان اینکه «خوشبختانه در کشور کمبودی که باعث شود جامعه را در رنج قرار دهد، نداریم و نیاز به اعتماد آینده داریم» گفت: نه کمبود ریال در کشور است و نه کمبود ارز و بیش از هر زمان دیگر مواد غذایی و نیازمندی‌های مردم موجود است. رییس‌جمهور افزود: در سال جاری 17میلیارد دلار برای تامین نیازهای همه تولیدکنندگان و واردکنندگان تخصیص داده شده است.

او با بیان اینکه «برای ایجاد ثبات در بازار سکه 7میلیون و 600 هزار قطعه سکه به مردم فروخته شده» افزود: اکنون در شرایطی هستیم که در طول این چند ماه بودجه عمرانی کشور از همه سال‌ها بیشتر پرداخت شده است به گونه‌یی که در 3ماهه اول امسال 28هزارمیلیارد تومان در این راستا تخصیص داده شده و تا پایان این ماه 24هزارمیلیارد تومان آن تامین خواهد شد. وی اظهار کرد: از نظر مواد غذایی، گندم، شکر و سایر نیازمندی‌های کشور تامین است اما آنچه باید تامین شود، ‌اتحاد بیشتر مردم است. رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز روزی است که همه دوستان، همسایگان و شرکای ایران ازجمله روسیه و چین باید در برابر قلدرمآبی حاکمیت کاخ سفید بایستند تا منطق و قانون در برابر ظلم و زیاده‌خواهی پیروز شود.

او اظهار کرد: بی‌تردید ملت ایران مانند گذشته با هدایت‌های رهبر فرهیخته انقلاب و هماهنگی و اتحاد بیشتر قوا در برابر فشارهای دشمنان ایستادگی کرده و نمی‌گذارد راه تجارت کشور بسته شود و با تدبیر و عقلانیت راه‌های جدید را یافته و اجازه نمی‌دهد دیگرانی که برای عدم رشد و توسعه کشور طراحی‌ کرده‌اند، موفق شوند.

 

ارسال نظر