روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۵۳۹

 لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق ارز تصویب شد؛ ایرنا   نمایندگان در جلسه علنی دیروز -چهارشنبه- مجلس کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با 137 رای موافق، 43 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر تصویب کردند. جمعی از نمایندگان روز گذشته درخواست بررسی با اولویت لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از سال 95 در مجلس است را ارائه کردند که این درخواست به تصویب رسید و امروز در دستور کار مجلس قرار گرفت. محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیح داد: این کمیسیون باتوجه به مشکلاتی که در حوزه قاچاق کالا و ارز داشت، جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار کرد و در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که اگر در بخش قانونی با مشکل مواجه است، لایحه‌یی در این باره به مجلس ارسال کند که در پنجم تیر 95 اصلاحیه این قانون به کمیسیون اقتصادی ارائه و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

 هیچ نماینده‌ای به جام‌ جهانی روسیه نمی‌رود؛ تسنیم  رییس کمیته سفرهای خارجی مجلس ضمن ابراز مخالفت با اعزام نمایندگان به مسابقات جام‌جهانی روسیه، گفت: هیچ نماینده‌یی به جام‌ جهانی روسیه نمی‌رود. بهروز نعمتی با بیان اینکه تاکنون هیچ درخواستی از هیچ کدام از کمیسیون‌ها یا فراکسیون‌های مجلس برای اعزام نمایندگان به جام‌ جهانی روسیه در کمیته سفرهای خارجی ارسال نشده است، اظهار داشت: ما در کمیته سفرهای خارجی مجلس هیچ تصمیمی برای اعزام نمایندگان به جام‌جهانی روسیه نداریم.

 مجازات کودک‌آزاری بازدارندگی ندارد؛ ایلنا    معاون زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری درباره تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: مجلس تکلیف لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مشخص کند و متاسفانه مجازات کودک‌آزاری بازدارندگی ندارد. معصومه ابتکار درخصوص ورود معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری برای جلوگیری از اتفاقاتی که در مدرسه‌یی در غرب تهران رخ داده است، گفت: موضع آموزش و پرورش در این خصوص مشخص است و مقام معظم رهبری هم دستور بسیار محکم و روشنی دادند که رسیدگی خواهد شد. وی با بیان اینکه امیدوارم بسیار جدی و با قاطعیت به این موضوع رسیدگی شود، عنوان کرد: درخواستم این است که مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که یک لایحه بسیار مهمی در این مساله است و می‌تواند علاوه‌بر اینکه تکلیف این موضوع را مشخص کند، جایگاه جوانان و نوجوانان را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

 واکسن HPV ایرانی سال ۹۸ وارد بازار می‌شود؛ باشگاه خبرنگاران  معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: واکسن HPV ایرانی در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است و سال آینده وارد بازار می‌شود.  سورنا ستاری با اشاره به تولید واکسن HPV ایرانی در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به اقدام یک فعال اجتماعی مبنی بر جمع‌آوری پول از مردم برای ساخت واکسن HPV بیان کرد: برای ساخت واکسن HPV نیازی نیست که از مردم پولی را جمع‌آوری کنیم، زیرا این شرکت تسهیلاتی در قالب وام از معاونت علمی و فناوری دریافت کرده است و به همین دلیل به پول احتیاج ندارد.  وی ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان طرح خود را به صورت کاملا موفق و به کمک حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر پیش می‌برد.

 مخالفت با پیوستن به FATF؛ یعنی خودتحریمی؛ خانه ملت    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده بررسی‌های ما نشان می‌دهد که نگرانی در خصوص FATF وجود ندارد، بنا بر این شرایط نباید دچار خودتحریمی شویم.  مرتضی صفاری‌نطنزی ضمن موافقت با پیوستن ایران به FATF اظهار داشت: اگر ایران به FATF ملحق نشود و باز هم نام ایران در لیست سیاه قرار گیرد، همین مقدار ارتباطات بانکی که اکنون داریم نیز از بین می‌رود و هیچ بانکی با ایران نمی‌تواند همکاری داشته باشد.  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه FATF سبب مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانیان خارج از کشور می‌شود، همچنین دانشجویان ایرانی حاضر در خارج از کشور و حساب تجار ایرانی نیز مسدود می‌شود، حتی حساب سفارتخانه‌های ایران را می‌بندند و آنها نیز دچار مشکل می‌شوند.

 با ایران درباره عملیات در منطقه قندیل در تماس هستیم؛ برنا  مولود چاووش‌ اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که مقامات کشورش با ایران درباره عملیات نظامی در منطقه قندیل در تماس هستند. چاووش ‌اوغلو در گفت‌وگو با شبکه هابر ترک تصریح کرد که ترکیه به‌طور مکرر تماس‌هایی را با ایران درخصوص عملیات احتمالی در شمال عراق و علیه گروه پ.ک.ک در منطقه قندیل که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد، برقرار کرده‌ است. او افزود: ما با ایران در تماس هستیم. پ.ک.ک برای آنها نیز تهدید تلقی می‌شود. قندیل به مرز ایران بسیار نزدیک است. ما همکاری‌ها با ایران را (در این زمینه) افزایش می‌دهیم.

 

 

ارسال نظر