روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۵۵

 اکثر فعالیت‎های اقتصادی نیروهای مسلح واگذار یا در حال واگذاری است

مهر| وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در نشست خبری سخنگوی دولت با موضوع «آخرین وضعیت واگذاری بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح به بخش خصوصی» تاکید کرد: فعالیت‌های اقتصادی بخش‌های مرتبط با نیروهای مسلح اکثرا واگذار شده یا درحال واگذاری است. در پاسخ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمده است: همان‌گونه که قبلا گفته شده است، برابر سیاست‌های اتخاذ شده و در راستای اصل ۱۴۷قانون اساسی، نیروهای مسلح در زمان صلح از ظرفیت‌های خود برای سازندگی و توسعه کشور استفاده خواهند کرد. براساس تدابیر اتخاذ شده، فعالیت‌های اقتصادی بخش‌های مرتبط با نیروهای مسلح مثل بنیادهای تعاون ساماندهی و اکثر آنان واگذار شده یا درحال واگذاری است.

 تکذیب ادعای تروریست‌ها

سپاه نیوز| در پی برخی ادعاهای واهی مطرح شده از سوی یکی از گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب که در روزهای اخیر متحمل ضربه سختی از رزمندگان نیروی زمینی سپاه در شمال غرب کشور و مناطق عمومی سروآباد و اشنویه شده است مبنی بر به شهادت رساندن تعدادی از رزمندگان اسلام در این درگیری‌ها، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌یی با رد این ادعا و موهوم خواندن آن اعلام کرد: به نظر می‌رسد ضد انقلاب و مزدوران دست نشانده استکبار جهانی در پی ناکامی‌های اخیر در دستیابی به اهداف شوم خود دچار توهم شده‌اند از این رو سعی در فرافکنی و وارونه‌نمایی واقعیات از طریق انتشار گزارش‌های دروغ از پیش تهیه شده در فضای توهمی با هدف دلخوشی اربابان و روحیه‌بخشی به نیروهای مفلوک و جنایتکار خود هستند. در این اطلاعیه تصریح شده است: غیورمردان مدافع امنیت نظام و ملت ایران بدون توجه به فضاسازی رسانه‌یی و روانی دشمنان با رصد و اشراف دقیق و همه ‌جانبه ضد انقلاب همچنان آماده پاسخگویی قاطع به هر گونه تحرک و تلاش آنان هستند.

 نشست هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر در شورای امنیت کشور

روابط عمومی وزارت کشور| جلسه هماهنگی دستگاه‌های متولی برگزاری نماز عید سعید فطر به ریاست حسین کلانتری، مدیرکل امنیتی وزارت کشور در دبیرخانه شورای امنیت کشور برگزار شد. در این جلسه آخرین هماهنگی‌ها و تدابیر لازم برای اجرای هر چه بهتر مراسم نماز عید سعید فطر و تامین امنیت نمازگزاران اتخاذ شد. همچنین نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در راستای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم عبادی سیاسی و ارائه خدمات به نمازگزاران و شهروندان ارائه کردند.

 مازنی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شد

خانه ملت| اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به اتفاق آرا حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده تهران را به‌عنوان سومین رییس کمیسیون خود طی سال گذشته انتخاب کردند. احد آزادی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی گفت: براساس انتخابات انجام شده سیده‌فاطمه ذوالقدر و اصغر مسعودی نمایندگان تهران و نی‌ریز به‌عنوان نواب اول و دوم علیرضا ابراهیمی و سیدصادق طباطبایی‌نژاد نمایندگان رامیان و ادستان به‌عنوان دبیران اول و دوم و بنده به‌عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی انتخاب شدیم. همچنین در انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون اجتماعی سلمان خدادادی به‌عنوان رییس، محمدرضا بادامچی به‌عنوان نایب‌رییس اول، مسعود رضایی نایب‌رییس دوم و همچنین روح‌الله بابایی صالح و ناهید تاج‌الدین به‌عنوان دبیر انتخاب شدند. گفتنی است جلیل مختار نیز به‌عنوان سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. احمدعلی کیخا نماینده زابل هم به‌عنوان رییس کمیسیون کشاورزی انتخاب شد. همچنین جلال محمودزاده نماینده مهاباد و رضا کریمی نماینده اردبیل به‌عنوان نواب رییس اول و دوم کمیسیون انتخاب و علی‌محمد شاعری نماینده بهشهر و علی اکبری نماینده شیراز نیز به‌عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون تعیین شدند.

 ظریف عازم آفریقای‌جنوبی شد

تعادل| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی عازم آفریقای‌جنوبی شد. وزیر امور خارجه قرار است در این سفر با رییس‌جمهوری و وزیر امور خارجه آفریقای‌جنوبی دیدار کند، همچنین اعضای هیات سیاسی و اقتصادی کشورمان قرار است با مقامات سیاسی و اقتصادی آفریقای‌جنوبی دیدار و گفت‌وگو کنند. محور گفت‌وگوی این سفر پیرامون برجام و روابط دوجانبه میان دو کشور خواهد بود.

 دیدار هماهنگ‌کننده صلیب سرخ با ‌انصاری

ایسنا| دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با خانم والری پتی پیر هماهنگ‌کننده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در امور خاورمیانه، دیدار و درخصوص ابعاد انسانی بحران‌های سوریه و یمن و همکاری جمهوری اسلامی ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این زمینه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد. حسین جابری‌انصاری در این دیدار با اشاره به تجربیات تلخ دولت و ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله در زمینه‌های انسانی که هنوز تبعات آن برای خانواده‌های شهدا و مفقودان ما ادامه دارد، تاکید کرد: موضوع تبادل بازداشت‌شدگان و مفقودان جنگ سوریه یک موضوع انسانی مورد اهتمام ایران است و پیگیری این موضوع در صدر اولویت‌های کشور ما برای حل و فصل بحران سوریه قرار دارد.

 

ارسال نظر