روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۰۹

 رییس قوه قضاییه درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی را تسلیت گفت

روابط عمومی قوه قضاییه| رییس قوه قضاییه در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) را تسلیت گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، متن پیام تسلیت آیت‌الله آملی‌لاریجانی به شرح ذیل است:

« بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر احمد احمدی رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی موجب تاسف اینجانب گردید.

این ضایعه مولمه را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت محترم ایشان و شاگردان آن عالم وارسته تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.»

 میزان زکات فطره از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد

فارس| میزان زکات فطره از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد که بر اساس آن حداقل مبلغ فطریه برای هر نفر ۸هزار تومان است.

زمان وجوب زکات فطره از غروب شب عید فطر است و مراجع تقلید، تاخیر پرداخت آن را بعد از نماز عید جایز نمی‌دانند، اما اگر کسی نماز عید را نخواند، باید فطریه را تا ظهر عید پرداخت کند. (1)

ولی اگر دسترسى به فقیر ندارد، مى‌تواند مقدارى از مال خود را به نیت فطره جدا کرده و براى مستحقى که در نظر دارد یا براى هر مستحقی کنار بگذارد و باید هر وقت که آن را مى‌دهد، نیت فطره کند. (2)

اما اگر موقعى که دادن زکات فطره واجب است، فطره را ندهد و کنار هم نگذارد، احتیاط واجب (3) آن است که بعدا بدون اینکه نیت ادا و قضا کند (به قصد قربت) فطره را بدهد. (4)

 واکنش آشنا به اهانت‌کنندگان علیه صالحی

ایسنا| مشاور فرهنگی رییس‌جمهور در یادداشتی به سر دادن شعارهایی علیه رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس واکنش نشان داد.

حسام‌الدین آشنا در صفحه توییتر خود نوشت: آگاهی از دستاوردهای غیرنظامی سازمان انرژی اتمی در دوران 1400-1392 کسانی را شرمنده خواهد کرد که ناآگاهانه علیه رییس آن شعار دادند و کسان دیگری را رسوا خواهد کرد که آگاهانه این طراحی را انجام دادند.

 دیدار ریابکوف و سنایی برای حفظ برجام

ایسنا| وزارت امورخارجه روسیه با انتشار اطلاعیه‌یی از دیدار سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه و مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو خبر داد. بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه روسیه، ریابکوف و سنایی روز جمعه در مسکو با یکدیگر دیدار و درباره چگونگی حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حل موضوع پیرامون برنامه هسته‌یی ایران و دیگر مسائل مهم در عرصه بین‌الملل رایزنی کردند. این رایزنی‌ها در حالی انجام شده است که پس از خروج امریکا از برجام نگرانی‌هایی نسبت به آینده این توافق چندجانبه که روسیه یکی از طرف‌های آن به شمار می‌آید، به وجود آمده است.

 انتخاب رییس و اعضای هیات رییسه کمیسیون‌های مجلس

تسنیم| عضو هیات‌ رییسه مجلس گفت: رییس و اعضای هیات‌ رییسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس روز یک‌شنبه (20خردادماه) انتخاب می‌شوند. اکبر رنجبرزاده عضو هیات ‌رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات هیات ‌رییسه مجلس دهم در سال سوم گفت: با توجه به اینکه انتخابات هیات‌ رییسه مجلس دهم در سال سوم در روز نهم خرداد برگزار شد، بنابراین طبق آیین‌نامه داخلی مجلس رییس و اعضای هیات‌‌ رییسه کمیسیون‌های تخصصی نیز باید برای سال سوم دوره دهم انتخاب شوند. او افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است رییس و اعضای هیات ‌‌رییسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز در جلسه کمیسیون‌ها و با رای اکثریت اعضا انتخاب شوند. عضو هیات ‌رییسه مجلس تاکید کرد: اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس در نشست‌هایی که روز یک‌شنبه برگزار می‌کنند، اعضای هیات ‌رییسه کمیسیون‌ها شامل رییس، دو نایب‌رییس، دو دبیر و یک سخنگو را برای یک سال آینده انتخاب می‌کنند.

 

ارسال نظر