انتقاد سردار کارگر از درخواست بازگشت بهروز وثوقی به ایران

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۵۵
انتقاد سردار کارگر از درخواست
بازگشت بهروز وثوقی به ایران

سردار کارگر رییس ستاد مرکزی راهیان نور گفت: تعدادی از هنرمندان در مراسم افطاری رییس‌جمهور از فقر مردم می‌گفتند و در عین حال خواستار برگشت بهروز وثوقی بودند. آیا اگر این بازیگر معلوم‌الحال برگردد سفره مردم رنگین می‌شود؟ به گزارش مهر، سردار بهمن کارگر در نشستی که دیروز برگزار شد به عملکرد بازیگری چون بهروز وثوقی اشاره و بیان کرد: این عنصر فاسد، پیش از انقلاب با اشرف پهلوی و دربار در ارتباط بوده و حالا عده‌یی به دنبال بازگشت او هستند. سوال اینجاست که چه کسی مانع از فعالیت وثوقی در ایران و باعث رفتنش به خارج از کشور شد؟ جز اینکه خود او در اوج انقلاب به خارج از کشور رفت و علیه انقلاب و مردم و شهدا فعالیت کرد؟ حالا به کجا رسیده‌ایم که یک عده هنرمندنما، طرفدار او شده‌اند و برایش دل می‌سوزانند؟!

رییس ستاد مرکزی راهیان نور گفته‌های خود را با این پرسش ادامه داد که آیا مشکل هنر و سینمای ایران، نبود بهروز وثوقی و عده‌یی بازیگر معلوم‌الحال است و گفت: تعدادی از بازیگران، همزمان با انقلاب از ایران خارج شدند و چند سال بعد به وطن برگشتند؛ مگر کسی کاری به این افراد داشت؟ چرا وثوقی برنگشت؟ اصلا اگر همین حالا کسی چون او به ایران برگردد مشکل هنر و سینمای ایران برطرف می‌شود؟ اصلا چرا افرادی چون بهروز وثوقی و ناصر ملک‌مطیعی به‌عنوان اسطوره‌های سینمای ایران معرفی می‌شوند؟ باید برای سینمای ایران با وجود چنین اسطوره‌هایی عزاداری کرد.

این عضو شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین مطرح کرد: یکی از مسائلی که از سوی نویسندگان، هنرمندان و برخی آحاد جامعه بیان می‌شود، نبود آزادی بیان است. سوال ما این است اگر آزادی وجود نداشت شما می‌توانستید خدمت نخستین شخص مملکت بروید و بدون استرس، همه خواسته‌ها و گلایه‌های خود را مطرح کنید؟ لازم نیست به گذشته دور برگردید، فیلم دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری یا مراسم افطار رییس‌جمهور را ببینید تا دریابید آزادی در هیچ جای دنیا با ایران برابری نمی‌کند. همه کسانی هم که از عدم آزادی دم می‌زنند کافی است به موزه عبرت بروند تا ببینند طعم و معنای آزادی کدام است. همین هنرپیشه‌هایی که حالا به اسطوره سینمای ایران تبدیل شده‌اند، پیش از انقلاب کجا بودند؟

 

ارسال نظر