روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۸۰

 تلاش اروپا برای مقابله با تحریم امریکا علیه ایران

ایسنا| ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه گفت: اتحادیه اروپا در زمینه محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های امریکا علیه ایران به پیشرفت‌هایی دست یافته است اما هنوز این اقدامات کافی نیستند. لودریان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی LCI فرانسه تصریح کرد: ما در یک زمینه پیشرفت داشته‌ایم و آن اجرای قانون اروپا در سال ۱۹۹۶ است که ما آن را مدرنیزه کرده‌ایم و به ما این اجازه را می‌دهد که از شرکت‌هایمان در برابر فشار امریکا محافظت کنیم اما هنوز هم کافی نیست. او در ادامه گفت: هنوز نیاز است تا سازوکار مالی جداگانه‌یی از واحد ارزی دلار ایجاد کنیم همچون یورو یا ارزهای دیگر که به شرکت‌های اروپایی برای تجارت با ایران کمک و در نتیجه تهران بتواند نفت خود را صادر کند.

 سپنتا نیکنام نمی‌تواند به شورای شهر یزد بازگردد

خانه ملت| قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: بنابر اظهارات مطرح و اخبار واصله، نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به نظر و مصوبه مجلس شوراهای اسلامی نزدیک است. او افزود: در طرح مذکور تاکید شده که اصلاح قانون از نخستین دوره پنجم شوراهای شهر و روستا اجرایی شود یعنی قانون عطف به ماسبق خواهد بود. میرزایی‌نیکو در ادامه یادآور شد: اما با توجه به اینکه سپنتا نیکنام به حکم دیوان عدالت اداری6 ماه از حضور در شورای شهر یزد تعلیق شد و این حکم مجدد از سوی دیوان عدالت اداری تمدید شده است برای حضور مجدد وی نمی‌توان کاری کرد.

 امریکا سیاست انزوای ایران را در پیش گرفته است

برنا| سرگئی لاوروف در همایش مطالعات سیاسی پریماکف ۲۰۱۸ گفت: درحال حاضر امریکا سیاست انزوای ایران را در پیش گرفته است به امید آنکه بتوان صدای این کشور را خفه کرد و آنان مجبور شوند، سیاست خود را تغییر دهند و شرایطی برای تغییر رفتار ایران ایجاد شود. وزیر امور خارجه روسیه افزود: مسکو قبلا برگزاری کنفرانس امنیتی برای منطقه خلیج فارس را پیشنهاد داد.

 تشکیل کمیته تحقیق و بررسی وضعیت صندوق رفاه دانشجویان در مجلس

مهر| سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس از تشکیل کمیته تحقیق و بررسی وضعیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد و گفت: اخباری مبنی بر عقد قراردادهای خارج از چارچوب در این صندوق و سخت کردن روند ارائه تسهیلات به دانشجویان به مجلس رسیده بود که اعضای کمیسیون را به این نتیجه رساند که این مساله را پیگیری کنند. او افزود: بر این اساس حدود

۶۰ نفر از نمایندگان درخواست اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس را در این خصوص مطرح کردند که این درخواست در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد و در نتیجه آن، بنده و آقایان محمود صادقی، فرهاد فلاحتی و جبار کوچکی‌نژاد به عنوان اعضای کمیته تحقیق و بررسی مسائل صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم انتخاب شدیم.

 اسراییل ضرب شست محکمی از مقاومت در جولان دریافت کرد

تسنیم| دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اسراییل

ضرب‌شست محکمی از مقاومت در جولان دریافت کرد که این آغاز یک راه بزرگ است. رمضان شریف در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه مهم‌ترین تلاش اسراییلی‌ها به فراموشی سپردن آرمان فلسطین است، تصریح کرد: این ابتکار حضرت امام (ره) که متکی به اندیشه‌ انقلاب و حامیان آرمان فلسطین بود، توانست این راهبرد اساسی اسراییل را زیر سوال برد و هر سال در ماه رمضان یک بار دیگر ظلمی که به مردم فلسطین رفته است، بازخوانی می‌شود.

 امروز سیاست خارجی امریکا در دنیا مورد تنفر قدرت‌هاست

 خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به شرایط امروز امریکا گفت: امریکا امروز علاوه بر ضعف جدی و ناتوانی در منطقه جنوب غربی آسیا، اسطوره دموکراسی‌اش در جهان شکست خورده و جای آن را نفرت، تفرقه و نژادپرستی گرفته است.

ابوترابی‌فرد در خطبه‌ دوم نماز جمعه دیروز تهران با بیان اینکه امروز امریکا در جهان به عنوان مجرم شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: شاهد زوال تدریجی امریکا و همچنین اقتدار ملت‌های منطقه هستیم؛ چراکه امریکا در چالش با مشکلات اقتصادی خود است و بدهی دولت فدرال امریکا به 20 تریلیون یعنی پنج برابر بودجه سالانه‌اش می‌رسد بنابراین، این کشور توانایی ایستادگی در برابر امت اسلامی را از دست داده است.

او اضافه کرد: امریکا برای دستیابی به اهداف سلطه‌طلبانه‌اش هزینه‌های زیادی در جنگ عراق متحمل شد تا بتواند یک پایگاه نظامی برای خود ایجاد کند اما با هزینه سنگین و ذلت در برابر ملت مقاوم و شجاع عراق مجبور به ترک این کشور شد.

 دستور وزیر کشور برای افزایش بودجه مرزی کشور

فارس|  بر اساس گزارش فرمانده مرزبانی ناجا در جلسه کار ویژه مرز به ریاست وزیر کشور از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۳تن انواع مواد مخدر در مرزها کشف و ضبط شده است. در این جلسه رحمانی‌فضلی از افزایش بودجه مرزی کشور در سال97 خبر داد.

در ابتدای جلسه کار ویژه مرز سردار رضایی فرمانده مرزبانی ناجا گزارشی از اقدامات ناجا در دو ماه گذشته ارائه کرد، براساس گزارش فرمانده مرزبانی ناجا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 13 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است. در ادامه این جلسه نیز نماینده سازمان برنامه و بودجه گزارشی در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته مربوط به مرز ارائه کرد که وزیر کشور با انتقاد از کاهش بودجه مرتبط با مرز به نسبت سال گذشته خواستار پیگیری جدی سازمان برنامه و بودجه برای افزایش بودجه مرزی کشور شد.

 

ارسال نظر