اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۴۴
اخبار شهرستان‌ها

 انهدام یک تیم تروریستی در سراوان؛زاهدان| فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: یک تیم تروریستی در سراوان منهدم و مقادیر قابل‌توجهی سلاح سبک و نیمه‌سنگین و یک جلیقه انتحاری و چند تله انفجاری از آنان کشف شد. سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات این خبر افزود: تیم‌های تکاوری پلیس در جوار منطقه عمومی مرز سراوان با عوامل گروهک تروریستی ضدانقلاب درگیر شده و یک نفر آنان را به هلاکت رساندند. در این عملیات مقادیر قابل‌توجهی سلاح سبک و نیمه‌سنگین، چند عدد تله انفجاری و جلیقه انتحاری و مقادیر قابل‌توجهی مهمات از تروریست‌ها کشف شد. فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه در این عملیات هیچ‌گونه آسیبی به نیروهای خودی نرسید، گفت: عامل انتحاری گروهک تروریستی در این عملیات به هلاکت رسید.

 داروهای لاغری؛ خطری در کمین سلامت بانوان؛شیراز| نایب‌رییس هیات پزشکی ورزشی استان فارس تاکید دارد که اکثر داروها و مکمل‌هایی که با عنوان داروی لاغری در برخی باشگاه‌ها و مراکز ورزشی به بانوان عرضه می‌شود، سلامت افراد را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. زهرا تمدن گفت: متاسفانه استفاده از اقلام دارویی و غذایی نظیر قرص و مکمل‌هایی که بعضا حاوی موادمخدر است، به بانوانی که تمایل به داشتن اندامی متناسب هستند، رایج شده است و این موضوع سلامت بانوان را تهدید می‌کند. او با تاکید بر اینکه افراد ناآگاهانه اقدام به مصرف این مواد می‌کنند و گاه تا آخر عمر باید عوارض جسمی و حتی روانی آنها را با خود داشته باشند، گفت: معمولا موادمخدر و تحریک‌کننده‌یی که در باشگاه‌ها، خصوصا باشگاه‌های ورزشی بانوان عرضه می‌شود، به‌عنوان چای، پودر لاغری، پودر چاقی، مواد اشتهاآور، رفع اشتها و... به آنها فروخته می‌شود.

 کناره‌گیری بدون فشار سیاسی؛کرمان| استاندار مستعفی کرمان گفت: هیچ عاملی اعم از فشارهای سیاسی، خستگی کار، فرار از مسوولیت یا سایر گمانه‌زنی‌های مطرح شده نقشی در تصمیم‌گیری من برای کناره‌گیری نداشته است. علیرضا رزم‌حسینی دیروز در شورای مدیران ستادی استانداری کرمان با بیان اینکه قصد ادامه کار در دولت دوازدهم را نداشتم اما وزیر محترم کشور اصرار به ادامه فعالیت در دولت دوازدهم را داشتند، تصریح کرد: در همین راستا با انگیزه‌یی بیشتر به ادامه کار مشغول شدم اما اکنون به دلیل برخی مسائل و مشکلات خانوادگی که بیم آن داشتم تاثیر سوئی در انجام وظایف داشته باشد، مصمم به کناره‌گیری شدم و به صورت کاملا داوطلبانه تقاضای کناره‌گیری کردم البته در هر موقعیتی سرباز نظام و انقلاب بوده و خواهم بود.

 ایجاد مرکز تحقیقات بلوط؛خرم‌آباد| معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان گفت: هدف از ایجاد مرکز پایش متمرکز امنیت سایبری استان در دانشگاه، ارتقای کیفی امنیت شبکه ادارات است. محمد فیضیان بیان کرد: این مرکز که در دانشگاه لرستان ایجاد شده است به مباحث آموزش امنیت شبکه نیز خواهد پرداخت. او افزود: براساس هدف‌گذاری انجام شده، قرار است امنیت شبکه ادارات لرستان در این مرکز به‌صورت متمرکز انجام شود. مرکز تخصصی آپا دانشگاه لرستان، مرکز رشد واحدهای فناور و مرکز شتابدهی از جمله مراکزی بوده که در دانشگاه لرستان در این دوره ایجاد شده است. معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان اظهار کرد: همچنین کارهای مقدماتی ایجاد مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان انجام شده و در حال پیگیری هستیم تا این مرکز نیز به مرحله نهایی افتتاح و بهره‌برداری برسد.

 کمک 324 میلیون تومانی مدیریت شهری برای آزادی زندانیان؛اصفهان| شب گذشته شهردار اصفهان به اتفاق رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری در برنامه تلویزیونی «یک شهر ضیافت» حضور یافت تا برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و در راستای مسوولیت‌های اجتماعی تلاش کنند. در این برنامه مدیریت شهری 324 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد که 300 میلیون تومان آن در قالب لایحه به تصویب شورای شهر رسید و 24 میلیون تومان آن به‌صورت مستقیم و با مشارکت سازمان‌های شهرداری اصفهان پرداخت خواهد شد. شهردار اصفهان در این برنامه با بیان اینکه باید در مقابل حوادث و اتفاقات ناگوار، شکیبا و صبور بود افزود: نباید شخصی برای مبالغ اندک گرفتار زندان شود چرا که آسیب‌های اجتماعی تسری می‌یابد و در آرامش و نظم عمومی اختلال ایجاد می‌شود.

 عرضه قطعات خودرو سنگین با ارز دولتی به کامیون‌داران قمی؛قم| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان قم از عرضه لاستیک و قطعات یدکی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده با ارز دولتی خبر داد. ابوالفضل جمالی گفت: باتوجه به افزایش قیمت و کمیابی لاستیک و قطعات یدکی پرمصرف خودروهای سنگین، این اقلام با ارز دولتی به رانندگان فروخته می‌شود. قیمت کرایه حمل بار هم تا سقف 20درصد افزایش می‌یابد. او درخصوص سهم بیمه تامین اجتماعی رانندگان گفت: پرداخت بخشی از سهم بیمه رانندگان به روال سابق ادامه دارد و در صورت بروز تخلف این مشکل به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

 صادرات خاویار قم به فرانسه؛قم| رییس سازمان کشاورزی استان قم گفت: سال گذشته 130 تن خاویار از قم به فرانسه صادر شده است. محمدرضا طلایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به کیفیت بالای خاویار قم گفت: بهترین خاویار ایران در قم و متناسب با شوری آب تولید می‌شود و بر این اساس سال گذشته 130تن خاویار از قم به فرانسه صادر شده است. او افزود: هم‌اکنون 4 واحد تولید خاویار در قم فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر