روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۴۳۲

 رییس قوه قضاییه درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی را تسلیت گفت

آیت‌الله آملی‌لاریجانی طی پیامی درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی امام جمعه و نماینده سابق رهبری در استان آذربایجان‌غربی را تسلیت گفت. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی قوه قضاییه، متن پیام تسلیت رییس قوه قضاییه به شرح ذیل است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج غلامرضا حسنی امام جمعه و نماینده سابق رهبری در استان آذربایجان‌غربی موجب تاثر اینجانب شد. تاریخ آذربایجان خاطرات مبارزاتی آن یار صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری و جانفشانی‌های او در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد. ارتحال این مجاهد نستوه را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مردم مومن و غیور استان آذربایجان‌غربی و ارومیه، خانواده و بازماندگان محترم آن مرحوم تسلیت عرض کرده، از خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌کنم.»

صادق آملی‌لاریجانی

رییس قوه قضاییه

 گزارش وجود ۲۱۰ یا ۱۹۸ مدیر دوتابعیتی صحت ندارد؛ایسنا| وزارت اطلاعات اعلام کرد که این وزارتخانه در هیچ یک از گزارش‌های ارسالی به مقامات و دستگاه‌های ذی‌صلاح اعلام نکرده است که ۲۱۰ یا ۱۹۸مدیر دوتابعیتی در پست‌های مدیریتی حضور دارند. در پی انتشار گزارشی مبنی بر حضور ۱۹۸مدیر دوتابعیتی در بدنه دولت توسط یکی از روزنامه‌ها وزارت اطلاعات اعلام کرد: «سوءاستفاده بیگانگان از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور و دارای تابعیت مضاعف، طی مراحل گذشته به عنوان یک مساله مورد توجه بوده و با طراحی مناسب؛ بسترهای مذکور مورد رصد و کنترل قرار داشته است. وزارت اطلاعات در هیچ یک از گزارش‌های ارسالی به مقامات و دستگاه‌های ذی‌صلاح اعلام نداشته که ۲۱۰ مدیر دوتابعیتی در کشور یا بر اساس تیتر آن روزنامه ۱۹۸ نفر در پست‌های مدیریتی وجود دارد!»

 بیانیه وزارت امور خارجه ایران درخصوص تحریم سیف توسط امریکا؛ایسنا| وزارت امور خارجه ایران درخصوص تحریم رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا بیانیه‌یی منتشر کرد. در بخشی از متن این بیانیه آمده است: اقدام خزانه‌داری ایالات‌متحده امریکا درخصوص درج نام رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران آن در فهرست تحریم‌ها که هفته گذشته انجام شد، نشانگر بی‌اعتنایی آشکار آن کشور به قواعد و هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی ازجمله مصونیت دولت‌ها و بانک‌های مرکزی است.

 توضیح علی مطهری پیرامون نظر دفتر رهبری درباره لوایح مرتبط با FATF؛ خانه‌ملت| علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر خود مبنی بر اینکه ایرادات لوایح اولیه مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و شورای عالی امنیت ملی و حتی ارتباط با دفتر رهبری رفع شده است، درباره دفتر رهبری این سوال مطرح است که آیا آنها نظری در این باره داشته‌اند؟ گفت: آنچه از طرف دفتر رهبری به‌دنبال برخی نقل‌قول‌ها به مجلس اعلام شده این بوده است که مقام رهبری درباره این لوایح نظری ندادند و تصمیم‌گیری درباره آنها را وظیفه دولت و مجلس دانسته‌اند.

 نشست فوق‌العاده کمیسیون امنیت درباره یک لایحه؛تسنیم| عضو کمیسیون امنیت ‌ملی مجلس از برگزاری نشست فوق‌العاده این کمیسیون درباره بررسی لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم خبر داد. مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز، چهارشنبه مجلس و با استناد به ماده 156 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طی تذکری، گفت: روز گذشته تصمیم گرفته شد که لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم به تاخیر بیفتد اما در ماده 156 آمده است که باید ظرف مدت یک هفته کمیسیون گزارش خود را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کند. او با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی شنبه هفته آینده در این باره جلسه فوق‌العاده برگزار می‌کند، افزود: درخواست داریم گزارش کمیسیون را هر چه زودتر در دستور کار قرار دهید.

 

ارسال نظر