روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۲۹۴

 هیچ گونه تصمیمی مبنی بر پیوستن ایران به FATF اتخاذ نشده است؛تعادل| مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با صدور اطلاعیه‌یی اظهارات منتسب به دریابان شمخانی در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی روز یک‌شنبه سی‌ام اردیبهشت که با هدف بررسی ابعاد مختلف لوایح چهارگانه مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم برگزار شد، تاکید کرده‌اند که نحوه مواجهه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با این لوایح واجد هیچ‌گونه جنبه و الزام امنیتی نبوده و صرفا به تشخیص آنها مربوط است. این اطلاعیه با تکذیب برخی اظهارنظرها که حضور دریابان شمخانی در جلسه غیرعلنی مجلس را با نظر مساعد دفتر رهبر معظم انقلاب نسبت به FATF مرتبط کرده‌اند، می‌افزاید: هیچ گونه تصمیمی مبنی بر پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF اتخاذ نشده و بیان مطالبی از این دست بدون توجه به ضرورت‌های امنیت ملی و صرفا با اغراض سیاسی مطرح می‌شود.

 تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری؛ایسنا| نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد. محمدرضا بادامچی در توضیح جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این جلسه که با حضور جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و نماینده مرکز پژوهش‌ها برگزار شد، کلیات لایحه دایمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شد. او افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس بعد از تصویب کلیات وارد بررسی جزئیات این لایحه شد و مواد ۱ و ۲ آن مربوط به تعاریف را تصویب کرد. به گفته بادامچی ماده ۳ این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی کمیسیون ارجاع شد.

 بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از سایت هسته‌ای تهران؛ایرنا| نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از اعضای این کمیسیون صبح روز دوشنبه از سایت هسته‌یی تهران بازدید کردند. کمال دهقانی اظهار داشت: در این بازدید معاونان سازمان انرژی اتمی، رییس و جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و با تاثیرات فناوری هسته‌یی بر علوم پزشکی و پزشکی هسته‌یی آشنا شدند.

 تغییرات مهم در جامعه روحانیت مبارز؛ باشگاه خبرنگاران جوان| سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اساسنامه این تشکل سیاسی به تصویب رسیده است، گفت: تغییرات مهمی در اهداف، تشکیلات و کارویژه جامعه روحانیت به وجود آمده است. غلامرضا مصباحی‌مقدم افزود: جامعه روحانیت معمولا هر 10سال یک‌بار اساسنامه خود را بازنگری می‌کند. در بازنگری جدید، تغییرات مهمی در اهداف، تشکیلات و کارویژه جامعه روحانیت اعمال شده است. او گفت: منابع مالی جامعه روحانیت از طریق وجوه شرعی، حق عضویت اعضا، هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی و کمک‌های مقام معظم رهبری و سایر مراجع تامین می‌شود. فعالیت اعضا افتخاری است و اگر کسی موظف شد حقوق و مزایا هم دریافت می‌کند.

 تاکید وزیر خارجه آلمان بر ادامه پایبندی به برجام؛ایسنا| به نوشته نشریه ولت، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان که برای نشست گروه ۲۰ به بئونوس آیرس پایتخت آرژانتین سفر کرده است، گفت: ما خواهان حفظ توافق هسته‌یی با ایران و همکاری با دیگر طرف‌های این توافق هستیم. وزیر امورخارجه آلمان همچنین گفت: این مساله نه فقط درباره ایران بلکه درباره منافع امنیتی خودمان، آلمان و به علاوه اروپاست. او ادامه داد: توافق هسته‌یی امنیت خاورمیانه را ارتقا داده است و با توجه به اینکه هیچ چشم‌اندازی برای توافق جدید وجود ندارد، من تمام تلاش خود را برای حفظ این توافق به کار خواهم گرفت.

 ارسال گزارش طرح سوال از رییس‌جمهور به هیات رییسه مجلس؛خبرگزاری صدا و سیما| رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش بررسی طرح سوال از رییس‌جمهور درباره مشکلات موسسات مالی و اعتباری به هیات رییسه مجلس ارسال می‌شود. محمدرضا پورابراهیمی در این باره تصریح کرد: این نشست صبح روز دوشنبه و با حضور نمایندگان سوال‌کننده و همچنین نمایندگان دولت در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد. او افزود: سوالی مشابه سال گذشته طرح و نتیجه بررسی آن در قالب اعمال ماده ۲۳۶ راهی قوه قضاییه شد. بر همین اساس و به دستور رییس مجلس این سوال نیز طبق آیین‌نامه داخلی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به دلیل معرفی و حضور تیم حقوقی رییس‌جمهور (معاونان پارلمانی و حقوقی) در این نشست و اینکه این تیم قادر به ارائه پاسخ‌های تخصصی در زمینه سوال نیستند و به شکل محتوایی پاسخگو هستند، لذا گزارش نتیجه بررسی این سوال به هیات رییسه مجلس ارسال می‌شود.

 آخرین وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه؛ میزان| مهدی ناصری‌دولت‌آبادی رییس امور اداری و استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه گفت: این پذیرفته‌شدگان برابر تاریخ‌های مقرر به واحد انتخابی مراجعه کنند. او گفت: داوطلبانی که با توجه به نمره مکتسبه در آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضاییه پذیرفته شده‌اند، ‌باید جهت بررسی مدارک اولیه از تاریخ ۹۷/۰۳/۰۱ لغایت ۹۷/۰۴/۰۱ با در دست داشتن مدارک مندرج به دادگستری استان انتخابی محل خدمت (معاونت منابع انسانی) مراجعه کنند.

 

 

ارسال نظر