بی اخلاقی مبنای نابرابری‌ها در نظام بین‌الملل است

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۳۴
بی اخلاقی مبنای نابرابری‌ها
در نظام بین‌الملل است

معاون رییس‌جمهوری گفت: مبنای بسیاری از نابرابری‌ها در عرصه نظام بین‌الملل، بی‌اخلاقی و رفتارهای خارج از هنجارهای مقبول بین‌المللی و التزام نداشتن به تعهدات پیشین است.

به گزارش ایرنا «محمدباقر نوبخت» در هفتاد و چهارمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) در بانکوک افزود: در قرن حاضر همه دولت‌های ملی و نهادهای بین‌المللی در تلاش برای نیل به صلح از طریق ماندن در توافق‌های بین‌المللی و عمل به آنها براساس اصول بنیادین حقوق بین‌الملل هستند.  او افزود: متاسفانه برخی از کشورها خلاف رویه مزبور به صرف تغییر در مناسبات داخلی تعهدات قبلی خود را نادیده می‌گیرند. نوبخت تاکید کرد: این نوع اعمال می‌تواند پیام‌های نامناسبی به جامعه جهانی ارسال کند و قبل از هر گونه آثار زیانبار اقتصادی و اجتماعی، اعتماد بین‌المللی را که منجر به بسیاری از تعهدات و قراردادها می‌شود مورد آسیب جدی قرار دهد.

او گفت: مبنای بسیاری از نابرابری‌ها در عرصه نظام بین‌الملل بی‌اخلاقی و رفتارهای خارج از هنجارهای مقبول بین‌المللی و التزام نداشتن به تعهدات پیشین است.  نوبخت فقدان کفایت منابع مالی و ریسک بالای سرمایه‌گذاری را ازجمله چالش‌های اساسی در فعالیت‌های مربوط به توسعه زیرساخت‌های منطقه بیان کرد.

 

 

ارسال نظر