روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۶۱

 بیانیه نمایندگان مجلس به روسای قوای سه‌گانه؛ ایسنا  182 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌یی از روسای قوای سه‌گانه و مسوولان کشور خواستند با اهتمام به موارد موجود در بیانیه در راستای رشد و تعالی انقلاب اسلامی در آغاز ورود به دهه پنجم انقلاب گام بردارند. آنها در بخشی از این نامه خواهان اهتمام جامع قوای سه‌گانه برای مقابله قاطعانه با رانت و سوءاستفاده از موقعیت و برخورد شدید با عوامل ترویج فساد مالی و اداری در جامعه و برنامه‌ریزی دقیق و نتیجه‌بخش برای مقابله هوشمندانه با شبکه قاچاق کالا و ارز شدند.

 مشخص شدن زمان و مکان اجلاس بعدی کنفرانس آستانه؛ ایلنا  دومین نشست سه‌جانبه هماهنگی هیات‌های کشورهای ضامن روند آستانه با مشارکت حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و سدات اونال معاون وزیر خارجه ترکیه و هیات‌های همراه برگزار شد. مذاکره‌کنندگان ارشد 3کشور ضامن روند آستانه در این نشست پیش‌نویس بیانیه پایانی نهمین کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه را نهایی کرده، زمان و مکان برگزاری جلسه سوم کارگروه ویژه تبادل بازداشت‌شدگان و مفقودین و اجلاس بعدی کنفرانس بین‌المللی آستانه را مشخص کردند.

 اصل مال و درآمد حاصل از جرم پولشویی مصادره می‌شود؛ خانه ملت  نمایندگان مردم در خانه ملت با مصادره اموال، درآمد و عواید حاصل از جرم پولشویی موافقت کردند. بر این اساس اصل مال و درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشأ و جرم پولشویی(و اگر موجود نباشد مثل یا قیمت آن)، مرتکبین جرم پولشویی مصادره می‌شود همچنین چنانچه جمع اموال، درآمدها و عواید مذکور تا 10میلیارد ریال باشد به حبس تعزیری درجه 5 و ارقام بیشتر از آن به حبس تعزیری درجه 4 و در هر دو مورد علاوه بر مجازات قبل به جزای نقدی معادل وجوه با ارزش مالی که مورد پولشویی واقع گردیده، محکوم می‌شوند.

 از تداوم معافیت تحریمی ایران حمایت می‌کنیم؛ ایرنا  بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: انگلستان و متحدان اروپایی این کشور دیدگاه خود را مبنی بر اینکه توافق هسته‌یی برای امنیت این کشورها حیاتی بوده، حفظ کرده و به این توافق پایبند خواهند ماند. با فرانسه و آلمان برای دستیابی به بهترین راه پیش رو همکاری می‌کنیم. گزینه‌های موجود را برای پشتیبانی از تداوم معافیت ایران از تحریم بررسی و تضمین می‌کنیم و به تعهدات خود در قبال برجام عمل می‌کنیم و همزمان از ایران می‌خواهیم تا به محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌یی خود پایبند بماند. جانسون اضافه کرد: من همچنین از امریکا می‌خواهم تا از هر اقدامی که مانع از پایبندی طرف‌های دیگر توافق هسته‌یی به تعهدات خود ازجمله تحقق معافیت‌های تحریمی از طریق تجارت مشروع می‌شود، خودداری کند.

 برخی مقامات منطقه رژیم صهیونیستی را گستاخ‌تر کرده‌اند؛ پاد  دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌یی با محکومیت شدید جنایات اخیر صهیونیست‌ها که در سناریویی مشترک و تحریک‌کننده با دولت امریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض عهدنامه‌ها و مقررات انسانی و بین‌المللی انجام گرفت، از جامعه بین‌المللی خواست با شکستن سکوت طولانی خود، پایان اشغالگری و تامین حقوق فلسطینیان به‌عنوان صاحبان واقعی سرزمین‌های اشغالی را تضمین کند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «قتل عام روز گذشته مردم مظلوم و بی‌سلاحی که در اعتراضات مسالمت‌آمیز علیه اشغالگری و تجاوز شرکت کرده بودند، در حالی صورت گرفته است که دولت امریکا همزمان در حال برگزاری جشن و پایکوبی برای اقدام غیرقانونی و تحریک‌کننده خود در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف، آن هم در روز نکبت بود.» در ادامه این بیانیه آمده است: «تاسفبار آنکه، برخی مقامات دولت‌های منطقه که از اراده یا پختگی و دوراندیشی لازم برای شناخت توطئه‌های دشمنان و اصلی‌ترین موضوعات جهان اسلام عاجزند، فریب سیاست‌های ضدمنافع و مصالح اسلام را خورده‌اند و با گام نهادن در مسیر دوستی آشکار و پنهان با

رژیم صهیونیستی، این رژیم غاصب را در ادامه ارتکاب جنایات ضدبشری و وحشیانه، گستاخ‌تر کرده‌اند.»

 2 اشتباه بزرگ و تاریخی واشنگتن از زبان رییس‌جمهور؛ تعادل   سفرای کشورهای نیوزیلند، نپال، لبنان، لتونی و استونی روز گذشته استوارنامه‌های خود را تقدیم رییس‌جمهوری کردند.

رییس‌جمهور در این دیدارها با بیان اینکه تهران از گسترش روابط دوستانه و صمیمانه با کشورهای مختلف استقبال می‌کند، به ظرفیت‌های گسترده کشور برای تعمیق این روابط اقتصادی با جهان پیرامونی اشاره کرد و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

روحانی هنگام دریافت استوارنامه «همیش مک مستر» سفیر جدید نیوزیلند در تهران، خروج دولت امریکا از توافق برجام و انتقال سفارتخانه‌اش به قدس شریف را دو اشتباه بزرگ و تاریخی واشنگتن خواند و تصریح کرد: تاریخ قضاوت خواهد کرد که هر دو این تصمیمات دولت امریکا، بسیار نادرست و غیردقیق نسبت به ایران و مردم منطقه بوده است.

 با وجود تحریم‌ها نیازهای دفاعی‌مان را تامین می‌کنیم؛ تسنیم   وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با وجود تحریم‌ها نیازهای دفاعی‌مان را تامین می‌کنیم.  امیر سرتیپ حاتمی در دیدار با دریابد «جمیل بوردا سوسا» فرمانده نیروهای مسلح بولیوی با انتقاد از عدم پایبندی و خروج منفعت‌طلبانه امریکا از توافقنامه بین‌المللی معتبر و چندجانبه ازجمله برجام، خاطرنشان کرد: طی 40 سال گذشته ملت ایران بارها شاهد بدعهدی و نیات بدخواهانه امریکا بوده است، اما ایران، مقتدر و استوار مسیر تعالی و پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر