روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۳۲

 پیام تبریک روحانی به ماهاتیر محمد نخست‌وزیر مالزی؛ پاد  رییس‌جمهور در پیامی با تبریک انتخاب ماهاتیرمحمد به عنوان هفتمین نخست‌وزیر مالزی، ابراز اطمینان کرد که در دوره آتی ریاست وی، روابط دو کشور همانند دوران قبل، روند رو به رشد خود را طی نموده و همکاری در بخش‌های مختلف دوجانبه و نیز در راستای اتحاد و وحدت امت اسلامی بیش از پیش گسترش خواهد یافت. به گزارش ایسنا، در بخشی از متن پیام تبریک روحانی آمده است: «برگزاری چهاردهمین انتخابات پارلمانی مالزی و انتخاب جناب عالی به عنوان هفتمین نخست‌وزیر مالزی را صمیمانه تبریک می‌گویم. اطمینان دارم که در دوره آتی ریاست جناب عالی، روابط دو کشور همانند دوران قبل روند رو به رشد خود را طی نموده و همکاری در بخش‌های مختلف دوجانبه و نیز در راستای اتحاد و وحدت امت اسلامی بیش از پیش گسترش خواهد یافت.»

 تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان در تنگه هرمز؛ فارس  تمرین مشترک امداد و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران، دریابانی و اداره بنادر و دریانوردی با نیروی دریایی ارتش عمان در تنگه هرمز برگزار شد.  سردار قدیر نظامی معاون بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح در راستای برگزاری این تمرین دریایی مشترک گفت: دلیل اصلی برگزاری این تمرین، ارتقای سطح یکپارچگی و تحرک نیروی دریایی دو کشور و افزایش سطح امنیت مرزهای مشترک آبی و ارتقای هماهنگی و تبادل تجربه است. معاون بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برگزاری این تمرین دریایی مشترک علاوه بر تبادل تجربیات نظامی و ارتقای امنیت تنگه هرمز، باعث تبادل مباحثی مانند تبادل تجربه و مدیریت مبارزه با قاچاق کالا می‌شود.

 هدف ما برگزاری انتخابات حزبی بود؛ مهر   وزیر کشور گفت: در تدوین قانون انتخابات جدید، هدف‌مان این بود که بتوانیم انتخابات را حزبی برگزار کنیم.  عبدالرضا رحمانی فضلی در اختتامیه همایش «تحزب و توسعه» اظهار داشت: در این ۴سال‌ونیم، تمام تلاش‌مان این بود که در عرصه فعال‌سازی احزاب تا جایی که قوانین اجازه می‌دهد، در خدمت دوستان باشیم.  او افزود: جلسات متعددی را با چندین احزاب گذاشتیم. تلاش کردیم تا در کمترین زمان ممکن، مجوزها را صادر کنیم. حزبی نداریم که در انتظار دریافت مجوز باشد. مشکل خانه احزاب هم برطرف شد.

 توافق کامل درباره رژیم حقوقی دریای خزر حاصل شده است؛ ایرنا  معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: درباره تعیین رژیم حقوقی دریای خزر می‌توان گفت، توافق کامل حاصل شده است. «خلف خلف اف» افزود: تدوین پیش‌نویس کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر به پایان رسیده است و پس از 20 ماه مه‌- اول تیرماه - نشست گروه کاری پنج کشور ساحلی در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود. او افزود: پس از نشست کارشناسی، اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی خزر برگزار می‌شود. معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: همه طرف‌ها اراده سیاسی برای تصویب کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا را دارند و در صورت تحقق اجلاس سران کشورها، این سند حتما امضا خواهد شد.

 گفت‌وگوی برجامی پوتین و اردوغان؛ ایسنا  رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ترکیه و روسیه حول موضوع خروج امریکا از برجام و مساله سوریه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. اردوغان و پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی با اشتباه دانستن تصمیم امریکا برای خروج از توافق هسته‌یی، این توافق را یک موفقیت دیپلماتیک شایسته حفاظت ارزیابی کردند. روسای جمهور دو کشور همچنین نسبت به تشدید درگیری‌ها طی روزهای اخیر در سوریه ابراز نگرانی کردند. رجب طیب اردوغان در این تماس تلفنی آغاز دور جدید ریاست‌جمهوری پوتین در روسیه را نیز به وی تبریک گفت.  

 نخستین موضع ایران درباره حملات اخیر رژیم‌صهیونیستی به سوریه؛ سخنگو  بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به حملات اخیر رژیم‌صهیونیستی به سوریه گفت: حمله چندباره رژیم‌صهیونیستی به خاک سوریه و نقض آشکار حاکمیت این کشور به خصوص در روزهای اخیر، اقدامی کاملا تجاوزکارانه و مصداق روشنی از ذات سلطه‌جویی و بحران‌طلب و دروغ‌مدار این رژیم است که نمی‌تواند ثبات، امنیت و آرامش منطقه را برتابد و امنیت خود را در ناامنی و هر چه بی‌ثبات‌تر بودن منطقه تعریف کرده است.

 

ارسال نظر