روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۸۲

 لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در کمیسیون مشترک رای نیاورد- خانه ملت| سخنگوی کمیسیون مشترک اصلاح بخشی از ساختار دولت گفت: پس از برگزاری ۷ جلسه، لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت در کمیسیون مشترک رای لازم را کسب نکرد. قاسم میرزایی‌نیکو در خصوص وضعیت لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت اظهار داشت: بعد از اظهارنظر موافقان و مخالفان لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت و برگزاری 7 جلسه، این موضوع در کمیسیون مشترک اصلاح بخشی از ساختار دولت رای لازم را کسب نکرد. سخنگوی کمیسیون مشترک اصلاح بخشی از ساختار دولت در مجلس گفت: لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت به دلیل اینکه دو فوریتی است به صحن می‌آید و اگر صحن در زمینه این لایحه نظر بدهد، موضوع به کمیسیون مشترک بر می‌گردد.

 دیدار ظریف و معاونانش از گروه صنعتی مپنا- سخنگو| وزیر امور خارجه کشورمان صبح دیروز به همراه معاونان و مدیران ارشد وزارت خارجه از گروه صنعتی مپنا بازدید کرد. وزیر امور خارجه در این بازدید در جریان فعالیت‌های گروه صنعتی مپنا قرار گرفت. شرکت بزرگ مپنا متشکل از شرکت مادر و 41 شرکت وابسته است که در حوزه تولید برق، ساخت نیروگاه، انواع توربین و... فعالیت دارد. این شرکت موفق ایرانی 17درصد پروژه‌های نیروگاهی جهان را در اختیار دارد و در کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری کرده است. مپنای ایران با شرکت‌های بزرگی چون زیمنس آلمان و جنرال الکترونیک امریکا رقابت می‌کند.

 دوسوم امریکایی‌ها مخالف خروج امریکا از برجام هستند- ایسنا| بنا بر نظرسنجی شبکه سی‌ان‌انی، تقریبا دوسوم از امریکایی‌ها (۶۳درصد) معتقدند که امریکا نباید از توافق هسته‌یی با ایران خارج شود. بنا بر این نظرسنجی، تنها ۲۹درصد از شرکت‌کنندگان موافق خروج امریکا از برجام بودند. بیشترین تعداد موافقان خروج امریکا از برجام (۵۱درصد) از جمهوری‌خواهان بودند، همچنین (۴۷درصد) از محافظه‌کاران نیز با این اقدام موافقت خود را اعلام کردند. حمایت اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در حالی است که ۶۲درصد از آنها معتقدند ایران مفاد برجام را نقض کرده است. این در حالی است که تنها ۱۹درصد اعلام کرده‌اند که ایران به همه مفاد برجام پایبند بوده است. ۱۹درصد دیگر نیز اعلام کردند که نظری در این باره ندارند.

 سوال نماینده مشهد از ظریف درباره باند نیویورکی اعلام وصول شد- ایرنا| محمدعلی وکیلی در جلسه علنی دیروز سه‌شنبه مجلس اعلام کرد: طرح الحاق یک تبصره به ماده 104 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح تمدید قانون مجازات اسلامی، طرح تمدید قانون آیین دادرسی کیفری، طرح تمدید آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی و طرح دایمی شدن قانون استخدام ناجا اعلام وصول شد. او اظهار داشت: همچنین سید فرید موسوی نماینده تهران از سوال خود از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور انصراف داد. وکیلی همچنین وصول سوال ملی جواد کریمی‌قدوسی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره ماهیت باند نیویورکی را نیز اعلام کرد.

 روحانی قهرمانی تیم‌های کشتی دانش‌آموزی را تبریک گفت- پاد| رییس‌جمهوری در پیامی قهرمانی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی دانش‌آموزان در بازی‌های جهانی دانش‌آموزی را تبریک گفت و تاکید کرد: این سرافرازی بیانگر اهمیت ورزش دانش‌آموزی به عنوان پشتوانه حقیقی ورزش ملی است.

در بخشی از پیام روحانی آمده است:«این سرافرازی بیانگر ظهور استعداد، همت و شایستگی فرزندان رشید این مرز و بوم در عرصه‌های مختلف جهانی و نشان‌دهنده اهمیت ورزش دانش‌آموزی به عنوان پشتوانه حقیقی ورزش ملی است. به همین لحاظ مسوولیت همه متولیان ورزش کشور را در شکوفا کردن استعدادهای ورزشی بالقوه کودکان و نوجوانان دانش‌آموز سنگین‌تر می‌کند. رییس‌جمهوری یادآور شد: تقارن این افتخار با هفته بزرگداشت مقام معلم ایجاب می‌کند که مراتب قدرشناسی خود را از معلمان، مربیان، دست‌اندرکاران ورزش آموزشگاهی، دانش‌آموزان قهرمان و خانواده‌های ایشان ابراز کرده و سربلندی روزافزون نوجوانان و جوانان عزیز ایران را از خداوند منان مسألت نمایم».

 توصیه آشنا به ترامپ- تعادل| مشاور رییس‌جمهور با اشاره به اعلام ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا برای بیان تصمیم خود درباره توافق هسته‌یی ایران گفت: اگر [ترامپ] قدر عافیت بداند به جای تحریم و تحقیر و تهدید از تصدیق و تکریم تشویق سخن خواهد گفت. حسام‌الدین آشنا، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به اعلام دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا برای بیان تصمیم خود درباره توافق هسته‌یی ایران نوشت:«اگر قدر عافیت بداند به جای تحریم و تحقیر و تهدید از تصدیق و تکریم تشویق سخن خواهد گفت؛ ولی اگر این ته مانده آبروی امریکا در جهان را هم پاره کند به آتش اقتدار ایران و مصیبت بی‌اعتمادی جهانیان گرفتار خواهد آمد».

 مسوولان حق غفلت ندارند- ایسنا| وزیر دادگستری گفت: همه ما مسوولان و مدیران کشور در موقعیت سخت و خاص مسوولیت پذیرفته‌ایم؛ لذا حق نداریم غفلت کنیم. سیدعلیرضا آوایی دوشنبه شب در شورای اداری شهرستان فریمان استان خراسان رضوی گفت: حق نداریم زمان را با دعوا کردن با همدیگر بگذرانیم؛ چراکه زمان نداریم و دنیا به سرعت پیشرفت می‌کند و از سوی دیگر دشمنان در پی نابودی ما هستند.  او اظهار کرد: دشمنان با ما شوخی ندارند؛ زیرا با کشوری که مدافع مظلومان است، دشمنی دارند.او گفت: مسائل و موضوعات اخلاقی از مهم‌ترین و مبرم‌ترین نیازهای امروز در جامعه است.

 آخرین جلسه دادگاه داعشی‌ها در تهران- تسنیم| در جریان هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل حادثه تروریستی مجلس مشخص شد، تروریست‌ها از طریق تلگرام به تبادل اطلاعات برای انتقال مهمات و نیرو به داخل ایران مبادرت کردند. هفتمین جلسه محاکمه متهمان حادثه تروریستی مجلس و حرم حضرت امام(ره) پیش‌ازظهر دیروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه که تعدادی از خانواده‌های شهدای تروریستی مجلس حضور داشتند ابتدا دو نفر از شاکیان و شاهدان عینی این حادثه به طرح شکایت و مشاهدات خود پرداخته سپس اتهامات متهمان ردیف‌های هفتم و هشتم پرونده از سوی قاضی به آنها تفهیم و دفاعیات آنها شنیده شد.

 

ارسال نظر