روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۲۲

 دلیلی وجود ندارد که تلگرام رفع فیلتر شود-ایلنا| معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: فعلا نیازی به تشکیل دادگاه کتاب نمی‌بینیم چراکه حجم شکایات به اندازه‌یی نیست که نیاز به دادگاه تخصصی داشته باشد.

حجت‌الاسلام هادی صادقی دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین درباره بحث‌هایی که پیرامون فیلتر نرم‌افزار تلگرام در جریان است، گفت: وقتی که اکثر اعضای شورا با ادامه فعالیت این نرم‌افزار مخالفت کردند، دموکراسی حکم می‌کند که به آن تن بدهیم تا امنیت کشور به بازی گرفته نشود. ما نمی‌دانیم پشت پرده چه خبر است و آ‌یا کسانی که با فیلتر تلگرام مخالف هستند، معامله‌یی با رییس تلگرام انجام داده‌اند یا خیر؟ اتهامی هم به کسی نمی‌زنیم اما باید به نظر کارشناسان توجه کرد. سوال این است چرا با وجود نظر کارشناسان مبنی بر خطر ادامه فعالیت تلگرام برای کشور، برخی افراد که تعدادشان کم است و از محترمین هم هستند، با این رای مخالفت می‌کنند؟!

 دستگیری فردی مرتبط با جریان نفاق در مشهد-ایسنا| معاون دادستان مشهد از دستگیری فردی 37 ساله و مرتبط با جریان نفاق در مشهد خبر داد. قاضی حیدری درخصوص دستگیری یک فرد مرتبط با جریان نفاق در مشهد اظهار کرد: در واقع این جریان تلاش داشت از فضای روز کارگر و هفته معلم استفاده کرده و هجمه‌یی علیه زیرساخت‌های موردحمایت حاکمیت قرار دهد. البته این افراد زیرنظر اداره اطلاعات بودند و اداره کل اطلاعات استان نیز باتوجه به وظایف ذاتی خود این کار را انجام داد. در واقع پیوند بهاییت و جریان نفاق برای ما مساله است در حالی که جریان بهاییت ادعایی خلاف این مساله را دارد ولی در این جریان این مساله زیر ضربه قرار گرفت.

 طرح سپاه انصار برای حفاظت از اماکن حساس و حیاتی-تسنیم| فرمانده سپاه حفاظت انصار‌المهدی (عج) می‌گوید: ما امروز طرح‌های به‌روز حفاظتی برای حفاظت از شخصیت‌ها و اماکن حساس و حیاتی نظام را دراختیار داریم. سرهنگ سیدمحمدرضا سیدی دیروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه حفاظت انصار‌المهدی طی سخنانی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب گارد ملی زیرنظر دولت موقت، سازمان مجاهدین انقلاب و مجموعه‌هایی هم زیرنظر شهید منتظری به وجود آمده بودند که پس از تاسیس سپاه و آغاز ترورهای گروهک فرقان و ترور شهید مطهری، سپاه پاسداران حفاظت از شخصیت‌ها را به‌عهده گرفت.

 بیانیه مشترک روسیه و چین در حمایت از برجام- ایسنا| فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در دومین نشست کمیته آمادگی کنفرانس بازنگری اعضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی (ان‌.‌پی‌.‌تی) بیانیه‌یی مشترک در حمایت از برجام منتشر کردند. بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، در بخشی از این بیانیه آمده است: روسیه و چین حمایت قاطع خود را از اجرای جامع و موثر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید، اعلام می‌کند. دو کشور اجرای پایدار برجام را گامی مهم در تقویت معماری منع اشاعه هسته‌یی جهانی و به‌علاوه امنیت بین‌المللی می‌دانند.

 قاسمی صدور رای دادگاه امریکا علیه ایران را محکوم کرد- ایرنا| بهرام قاسمی با محکوم کردن اقدام دادگاهی در امریکا در صدور رای غیابی و سیاسی علیه ایران در شرایطی که هیچ‌گونه شواهد و قرائنی مبنی بر مشارکت ایران یا اتباع ایرانی در حادثه

11 سپتامبر وجود نداشته، اعتراض شدید کشور را نسبت به صدور این‌گونه آرای سیاسی و مبتنی بر اتهامات بی‌پایه و اساس که در گذشته نیز تکرار شده است، اعلام کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور این احکام مردود و غیرقابل‌قبول، نه تنها نظام حقوق بین‌الملل که مردم امریکا به‌ویژه بازماندگان و قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر را به سخره گرفته است.

 سفر جانسون به امریکا برای حفظ برجام- تعادل| رییس‌جمهوری ایالات‌متحده و نخست‌وزیر بریتانیا درمورد ایران و برخی دیگر مسائل، تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند. وزیر خارجه بریتانیا نیز قرار است در سفری دو روزه به امریکا، در مورد تهران با معاون و مشاور امنیت ملی ترامپ گفت‌وگو کند. بریتانیا، در کنار آلمان و فرانسه، خواستار حفظ «برجام» هستند. پیش از این، ماکرون رییس‌جمهور فرانسه و مرکل صدراعظم آلمان به امریکا رفته و در مورد برجام با ترامپ گفت‌وگو کرده بودند.

 

ارسال نظر