بازگشایی سامرا برای نخستین ‌بار برای زائران اربعین

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۱۷
بازگشایی سامرا برای نخستین ‌بار 
برای زائران اربعین

بنا بر اظهار رحمانی‌فضلی طرف عراقی برای بازگشایی گذرگاه‌های جدید مرزی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین حسینی قول مساعد داده است.

به گزارش«تعادل» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار سپهبد محمد بدر ناصر، معاون وزیر کشور عراق با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی؛ منظم‌تر، بهتر، آرام‌تر و باشکوه‌تر برگزار شد. وزارت کشور عراق در ارائه خدمات به زائران در سال گذشته اقدامات بسیار زیادی انجام داد همچنین مرز‌ها در دو طرف به خوبی کنترل که موجب شد، خروج غیرمجاز در مرز‌ها نداشته باشیم. وزیر کشور تصریح کرد: رییس‌جمهوری نیز در اظهاراتی اقدامات دولت و وزارت کشور عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی را مثبت توصیف و تشکر کرد.

رحمانی‌فضلی گفت: تنها مشکل ما در سال گذشته مربوط به عدم بازگشایی مرز خسروی با وجود توافقات قبلی بود که امیدواریم ان‌شاء‌الله با توجه به تفاهمنامه جدید بتوانیم در مراسم سال جاری شاهد بازگشایی گذرگاه‌های جدید خسروی و چیلات باشیم. سپهبد محمد بدر ناصر، معاون وزیر کشور عراق در این دیدار با بیان اینکه برای نخستین ‌بار شهر سامرا برای زائران بازگشایی می‌شود، گفت: براساس دستور نخست‌وزیر و وزیر کشور عراق همه خدمات و امنیت زائران اربعین حسینی تامین خواهد شد.

 

ارسال نظر