روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۳۸

 دعوت از رهبر معظم انقلاب برای حضور در نمایشگاه کتاب-باشگاه خبرنگاران| قائم‌مقام نمایشگاه کتاب گفت: وزیر ارشاد از رهبری برای حضور در نمایشگاه دعوت کردند؛ اما از کم‌وکیف حضورشان اطلاعی نداریم. امیر مسعود شهرام‌نیا، در نشست خبری خود درباره کم و کیف حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب امسال گفت: تاکنون به‌طور قطع چیزی درباره حضور مقام معظم رهبری در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ما اعلام نشده است. او افزود: سیدعباس صالحی وزیر ارشاد، از رهبری برای حضور در نمایشگاه دعوت کرده‌اند؛ اما از اینکه کم و کیف حضورشان چگونه است، اطلاعی نداریم.

 امسال شاهد خیزش عظیم فلسطینی‌ها هستیم-ایسنا| رییس ستاد انتفاضه و قدس با تاکید بر اینکه با ورود نسل سوم و چهارم فلسطینیان به میدان مبارزه، خون تازه‌یی در رگ‌های مبارزه ضدصهیونیستی جریان یافته است، گفت: اراده امت اسلام اجرای توطئه امریکایی-صهیونیستی انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس را با هزینه‌های سنگینی روبه‌رو خواهد کرد.

رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه امسال شاهد خیزش عظیم فلسطینی‌ها برابر اشغالگران هستیم، گفت: با ورود نسل سوم و چهارم فلسطینیان به میدان مبارزه و از جان گذشتگی و نثار بیش از ۵۰ شهید و هزاران زخمی در این مدت، خون تازه‌یی در رگ‌های مبارزه ضدصهیونیستی جریان یافته که به یاری خداوند متعال ثمربخش خواهد بود و اراده امت اسلام اجرای توطئه

امریکایی-‌صهیونیستی انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس را با هزینه‌یی سنگین روبه‌رو خواهد کرد.

 جهانگیری انتصاب نخست‌وزیر قرقیزستان را تبریک گفت-پاد| معاون اول رییس‌جمهور در پیامی به «محمد علی ابوالقاضیف» انتصاب وی را به‌عنوان نخست‌وزیر جمهوری قرقیزستان تبریک گفت. در پیام جهانگیری آمده است: انتصاب جناب‌عالی به‌عنوان نخست‌وزیر جمهوری قرقیزستان را صمیمانه تبریک می‌گویم. اطمینان دارم در دوره جدید و با همکاری و مساعدت دو طرف، شاهد توسعه بیش از پیش روابط دو کشور در راستای منافع مشترک و احترام متقابل خواهیم بود.

 رییس‌جمهور حق مخالفت با فیلترینگ تلگرام را ندارد-ایلنا| قائم‌مقام آیت‌الله مصباح‌یزدی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم، با بیان اینکه بر اساس قانون، قوه‌قضاییه باید تلگرام را فیلتر می‌کرد، گفت: رییس‌جمهور حق مخالفت با فیلترینگ تلگرام را ندارد.

آیت‌الله محمود رجبی درباره اقدام قوه قضاییه در فیلترینگ تلگرام گفت: . اصولا قوه قضاییه در همه شرایط و زمان‌ها، آن جا که منافع ملی به مخاطره بیفتد، باید به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و وظیفه‌اش را انجام دهد؛ این کار قوه قضاییه، نه تنها خلاف آزادی‌هایی که در قانون اساسی برای مردم تعریف شده، نیست، بلکه اگر به این وظیفه عمل نکند، خلاف قانون مرتکب شده است.

 سفر بی‌سر و صدای رییس سازمان حج به عربستان-ایلنا| رییس سازمان حج و زیارت در سکوتی رسانه‌یی به عربستان سفر کرد تا در دو ماه مهلت باقی‌مانده به آغاز اعزام زائران ایرانی، امور اجرایی حج ۹۷ را پیگیری کند. حمید محمدی در صفحه‌ خصوصی‌اش در فضای مجازی با انتشار عکس‌هایی از کعبه و این نوشته که «در مکه و مسجدالحرام نایب‌الزیاره هستم» از حضورش در عربستان خبر داد. او پیش‌تر در آخرین جلسه مشترک سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که هفته قبل برگزار شد، از پیگیری امور اجرایی حج ۹۷ در مذاکره با وزیر حج عربستان و دیگر طرف‌های سعودی در سفری که تاریخش اعلام نشده بود خبر داده بود.

 خروج امریکا از برجام به معنی «باز کردن جعبه پاندورا» است- ایلنا| امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه متذکر شده که اقدام احتمالی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، به خارج کردن واشنگتن از توافق هسته‌یی با ایران، ممکن است به جنگ واقعی منتهی شود. ماکرون، روز گذشته در گفت‌وگو با مجله آلمانی اشپیگل، گفت: «چنین تصمیمی به منزله باز کردن جعبه پاندورا خواهد بود و این یعنی آغاز جنگ.» رییس‌جمهوری فرانسه افزود: «ولی ما معتقد نیستیم که دونالد ترامپ خواهان جنگ است.»

 بسیاری از قوانین موجود زائد است- ایرنا| نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان آغاز به کار مجلس اول تاکنون بیش از 10 هزار قانون به تصویب رسیده که بسیاری از آنها زائد است و برخی نیز با یکدیگر تداخل دارد. بهروز بنیادی یکی از علل مشکلات جامعه را وجود انواع قوانین دانست و افزود: با وجود تصویب قوانین جدید، بسیاری از افراد هنوز از قوانین گذشته استفاده می‌کنند، بنابراین نیاز به تنقیح  قوانین داریم که باید پس از پالایش، قوانین زائد حذف شوند.

 

ارسال نظر