روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۰۶۰

  همکاری‌های تهران- جاکارتا افزایش می‌یابد- ایرنا| معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با وزیر ارشد هماهنگی امور توسعه انسانی و فرهنگی اندونزی دیدار و دو طرف با اشاره به توافق‌های صورت گرفته در سفر رییس‌جمهوری اندونزی به تهران، برلزوم اجرایی ساختن آنها و گسترش سطح همکاری‌های دو کشور تاکید کردند. دو طرف دراین دیدار ابراز امیدواری کردند که روابط دوجانبه تهران- جاکارتا در عالی‌ترین سطوح سیاسی و اقتصادی ادامه و افزایش یابد.

  فیلترینگ باعث رشد پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌شود-تعادل| مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری با اشاره به فیلتر شدن تلگرام در پی صدور دستور قضایی در این زمینه اظهار کرد: فیلترینگ به تنهایی منجر به حذف تلگرام، رشد پیام‌رسان‌های داخلی یا صیانت از داده‌های بزرگ ملی نمی‌شود.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری در مطلبی با عنوان «ملاحظاتی در مورد فیلترینگ بدون لحاظ ابعاد اجتماعی» در کانال تلگرامی خود نوشت: «فیلترینگ تلگرام بدون آماده شدن زمینه اجتماعی و توانمند‌سازی دولت و شرکت‌ها به احتمال زیاد منجر به آماده شدن بازار برای ظهور پیام‌رسان‌های انحصارگر خارجی دیگر و فراگیری فیلترشکن‌ها، بدافزارها و تبعات اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی خواهد شد.»

 مسوولان به دنبال حل مشکلات کارگران باشند-فارس| خطیب جمعه تهران با اشاره به عبارات رهبر معظم انقلاب در وصف مقام کارگر گفت: کارگران خدمات ارزنده‌یی عرضه می‌کنند و مسوولان باید فکر حل مشکلات آنان باشند.

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به اینکه امریکا و اروپا تصمیم به از بین بردن اسلام گرفته‌اند، گفت: اما ما نگران نیستیم چون ارتش و سپاه و حججی‌ها و قاسم سلیمانی‌ها داریم و دشمنان بدانند که هر چه در مقابل جبهه حق بایستند، سیلی محکمی خواهند خورد. خطیب جمعه امروز تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران خطاب به مسوولان وزارت ارشاد گفت: این همه کتاب که در این نمایشگاه عرضه شده است آیا تمامی آنها را بررسی کرده‌اید؟ اگر کسی کتابی را تهیه کند و به خانه ببرد و خود و بقیه در نتیجه آن گمراه شوند شما هم در آن شریکید.

 بحث اختلاف سپاه و ارتش از دهان هر کس خارج شود یا ناآگاه است یا دشمن- باشگاه خبرنگاران| معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هیچکس نمی‌تواند بین سپاه و ارتش اختلاف ایجاد کند که اینگونه صحبت‌ها از دهان هرکس خارج شود یا ناآگاه است یا دشمن و باید با آن مقابله کرد. امیردریادار حبیب‌الله سیاری درباره اینکه چگونه می‌توان اقتدار دریایی ایران را به جهان ثابت کرد، اظهار کرد: اقتدار دریایی کشور ما بود که موجب شد ششمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریای کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در تهران برگزار شود. همه باید حضور ما در دریا‌های آزاد را ببینند؛ کمکی که ایران با نیروی دریایی خود در برقراری امنیت دریا‌های آزاد کرده بسیار زیاد بوده است.

 گفت‌وگوی جابری انصاری با مقامات اروپایی درباره بحران یمن- ایلنا| حسین جابری‌انصاری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در امور بحران‌های منطقه‌یی در سفر به ایتالیا با هلگا اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیران کل سیاسی و امنیتی وزارتخانه‌های امور خارجه ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلستان دیدار و درخصوص بحران یمن گفت‌وگو و رایزنی کرد. در این گفت‌وگوها درخصوص ابعاد مختلف بحران یمن به ویژه وخامت وضعیت انسانی در این کشور و گام‌های اولیه اعتمادساز برای حل بحران یمن رایزنی و تبادل نظر شد.

  قرائت گزارش مجلس درباره لوایح مربوط به FATF- تسنیم| وزرای خارجه و ارشاد برای پاسخ به سوالات نمایندگان این هفته به صحن علنی مجلس می‌روند. همچنین گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم این هفته در مجلس قرائت خواهد شد.

  لایحه تامین امنیت زنان در ایستگاه پایانی- خانه ملت| عضو هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس گفت: لایحه تامین امنیت زنان در ایستگاه پایانی قوه قضاییه قرار داشته و باید منتظر نظر آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رییس این قوه باشیم. فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه لایحه تامین امنیت زنان به زودی برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه می‌شود، افزود: به طور قطع فراکسیون زنان این لایحه را با قید فوریت به صحن خواهد آورد. او از نبود قوانین بازدارنده برای جلوگیری از خشونت علیه زنان به ویژه اسیدپاشی انتقاد کرد و گفت: به صورت جدی نیاز است در لایحه تامین امنیت زنان به تمامی زوایای حمایتی از زنان پرداخته شود.

  درخواست برجامی دبیرکل سازمان ملل متحد از ترامپ- ایسنا| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه‌یی با بی‌بی‌سی از رییس‌جمهور امریکا خواست که از برجام خارج نشود. این دیپلمات عالیرتبه پرتغالی، توافق هسته‌یی را یک دستاورد دیپلماتیک مهم عنوان کرد و گفت: ما نباید این توافق را لغو کنیم مگر اینکه پیش از آن جایگزین خوبی برای آن در اختیار داشته باشیم. گوترش درحالی این درخواست را از رییس‌جمهور امریکا مطرح می‌کند که پیش‌بینی می‌شود در روز 12 مه ‌رییس‌جمهور امریکا تصمیم خود را در مورد ماندن یا خروج امریکا از برجام اعلام کند.

 

 

ارسال نظر