روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۷۶

 متن نهایی قانون جامع انتخابات به مجلس ارائه می‌شود؛ایسنا| عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره فرجام نشست‌های کمیته مشترک دولت، مجلس و این شورا درباره قانون جامع انتخابات گفت: قانون انتخابات موجود نقایص زیادی داشت و خوشبختانه با همت و مدیریت رییس مجلس و همکاری دولت، جلسات مشترک برای رفع این نقایص برگزار شد. او افزود: در این جلسات مقرر شد، کمیته مشترکی از جانب کارشناسان بخش‌های مختلف دولت، مجلس و شورای نگهبان جلسات منظمی داشته باشند و بررسی‌هایشان را درباره قانون جامع انتخابات جمع‌بندی و به مجلس اعلام کنند تا در قالب قانون جدید در حوزه انتخابات به تصویب برسد. به گفته کدخدایی این کار تمام شده و قرار است بعد از برگزاری جلسه پایانی متن نهایی برای پیگیری و بررسی بیشتر به مجلس ارائه شود.

 انتقاد عراقچی از رویکرد اروپا در قبال تخلفات امریکا در «برجام»؛مهر| عراقچی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه بریتانیا ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای اروپایی در مقابل بدعهدی‌ها و تخلفات ترامپ در اجرای برجام، تلاش سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در جلب رضایت ترامپ به قیمت تحت فشار قرار دادن ایران را سیاستی اشتباه و شکست خورده توصیف کرد و به ‌شدت مورد انتقاد قرار داد. طرف بریتانیایی نیز ضمن اعلام پایبندی کامل کشورش به برجام تاکید کرد: بریتانیا خواهان اجرای تمام مفاد برجام از سوی همه کشورهاست و این نکته را در مذاکرات خود با طرف امریکایی مدنظر دارد.

 پوتین و ماکرون بر حفظ کامل برجام تاکید کردند؛ایلنا| کرملین در بیانیه‌یی به اتفاق نظر روسای‌جمهور روسیه و فرانسه بر سر حفظ برجام در یک تماس تلفنی خبر داد. رویترز از مذاکره تلفنی ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و همتای فرانسوی‌اش خبر داد. در بیانیه‌یی که در این باره منتشر شده، آمده است پوتین و ماکرون در تماس تلفنی بر نیاز به حفظ کامل اجرای توافق هسته‌یی تاکید کردند. بر اساس این بیانیه تماس تلفنی از سوی دولت فرانسه انجام شده بود.

 شراکت امریکا و عربستان، رقابت‌های تسلیحاتی منطقه را تقویت کرده است؛سخنگوی وزارت خارجه| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات ضدایرانی پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس خبری با وزیر خارجه عربستان سعودی در ریاض اظهار داشت: آنچه وزیر امور خارجه امریکا به عنوان شراکت این کشور با عربستان از آن نام می‌برد، شراکتی در جهت بی‌ثبات‌سازی، جنگ و تقویت هر چه بیشتر رقابت‌های تسلیحاتی و افراط‌گرایی مبتنی بر ماجراجویی‌های برخی سیاستمداران بی‌تجربه و جنگ‌افروز عربستان‌ سعودی بوده که تاکنون نیز آثار و نتایج مخربی همچون تداوم خشونت، خصومت و بی‌اعتمادی بین کشورهای منطقه، بحران‌های فرسایشی، ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه به دنبال داشته و مادامی که این شراکت نامقدس توسعه‌طلب وجود داشته باشد، ملت‌های منطقه به سختی طعم امنیت، آرامش و توسعه انسانی و اقتصادی را خواهند چشید.

 باید زمینه برای حضور بانوان ورزشکار مسلمان فراهم شود؛پاد| معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به جایگاه ورزش در تقویت صلح و همبستگی در جهان امروز گفت: شورای المپیک آسیا مسوولیت مهمی برای تقویت صلح و همبستگی در میان ملت‌های آسیایی دارد و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند. اسحاق جهانگیری دیروز و در دیدار با شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا، اهمیت ورزش بانوان را خاطرنشان کرد و گفت: جمعیت مسلمان قاره آسیا قابل توجه است و باید برای حضور موثرتر و گسترده‌تر بانوان ورزشکار در مسابقات ورزشی تمهیدات لازم را فراهم کرد.  رییس شورای المپیک آسیایی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ورزش ایران در قاره آسیا گفت: امروز شرایط مناسبی برای بازگشت ورزش ایران به دوران اوج خود به وجود آمده و این امر مرهون سیاست‌گذاری صحیح دولت و کمیته ملی المپیک ایران در زمینه ورزش است.

 وزارت کشور از لایحه مدیریت یکپارچه شهری حمایت می‌کند؛ایرنا|  مدیرکل دفتر شوراهای اسلامی شهر و روستا در وزارت کشور گفت: این وزارتخانه به طور جدی از «لایحه مدیریت یکپارچه شهری» حمایت و آن را پیگیری می‌کند. بهزاد افشار دیروز در گردهمایی شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی در مشهد افزود: گاهی برداشت می‌شود که دلیل تاخیر در تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری سنگ‌اندازی و کوتاهی است درحالی که این تعلل به دلیل ساختار اداری کشور است. او ادامه داد: وزارت کشور لایحه مدیریت واحد شهری را به دولت ارائه کرده است درحالی که هم اینک فقدان مدیریت یکپارچه شهری یک چالش است بسیاری از دستگاه‌هایی که امور مدیریت شهری را عهده دارند، حاضر نیستند وظایف را منفک کنند و البته نگرانی‌هایی نیز دارند.

 یارانه احزاب براساس دستورالعمل‌ها پرداخت می‌شود؛ایرنا| دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب گفت: پرداخت یارانه به احزاب براساس همسویی یا منتقد بودن نسبت به دولت نیست و خانه احزاب با رعایت دستورالعمل‌های مورد نظارت و تایید این کمیسیون آن را پرداخت می‌کند. بهرام سرمست دیروز در نشست خبری با خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به این سوال که عده‌یی معتقدند یارانه به احزابی که همسو با دولت هستند پرداخت می‌شود، بیان کرد. او اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و دستور وزیر کشور، امسال دو میلیارد تومان یارانه به احزاب اختصاص داده شده که در اختیار خانه احزاب ایران قرار می‌گیرد.

 توان بازگشت‌پذیری هسته‌ای شعار نیست ؛ایسنا| رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت خروج امریکا از برجام توانایی بازگشت‌پذیری ایران به چه صورت است؟ گفت: قدرت بازگشت‌پذیری ما نه شعار و نه غلو است. علی‌اکبر صالحی دیروز در حاشیه مراسم افتتاح دبیرستان انرژی اتمی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می‌کنیم مدارس انرژی اتمی را در کشور توسعه دهیم به عنوان یک نمونه و الگو این مدرسه را ایجاد کردیم تا نقش سازمان انرژی اتمی در توسعه علمی را بتوانیم به خوبی ایفا کنیم. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت خروج امریکا از برجام توانایی بازگشت‌پذیری ایران به چه صورت است؟ خاطرنشان کرد: بارها گفتم از نظر فنی ما کاملا قدرت بازگشت‌پذیری را به مراتب بیش از گذشته و در جایگاهی به مراتب بالاتر از قبل برجام داریم. بارها بر این موضوع تاکید کردم و این امر نه شعار و نه غلو است.

 

ارسال نظر