روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۹۸

 دستگاه قضایی زیر سوال برود اعتماد عمومی خدشه‌دار می‌شود -ایسنا| نخستین جلسه دادستانی تهران در سال 1397 با حضور 40 نفر از قضات زن این دادسرا به ریاست جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار شد. جعفری دولت‌آبادی عملکرد موثر دستگاه قضایی در ایجاد حس اعتماد عمومی نسبت به نظام را بسیار کارساز خواند و در توضیح اظهار داشت: با زیر سوال رفتن سلامت دستگاه قضایی، اعتمادسازی بسیار مشکل خواهد شد و در مقابل اگر دستگاه قضایی عاری از برخی مشکلات باشد، می‌تواند بر ایجاد امید در جامعه موثر باشد.

 ضرورت تسهیل همکاری‌ها برای ارتقای مناسبات اقتصادی تهران-آنکارا-پاد| رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: ایران استفاده از تمام ظرفیت‌های توسعه روابط دو کشور در همه ابعاد اقتصادی را به نفع دو ملت و ملت‌های منطقه می‌داند.  محمود واعظی در دیدار نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه، تقویت روابط بانکی در مسیر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با فعال‌تر شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و توسعه هر چه بیشتر مناسبات بانکی می‌توان در روند افزایش حجم و سطح روابط اقتصادی دو کشور شتاب ایجاد کرد.

نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش هیچ مانع و محدودیتی در تحکیم مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران ندارد، گفت: مصمم هستیم با توسعه مناسبات بانکی سطح روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش توسعه دهیم.

 نیروهای مسلح کشورمان از هیچ دشمنی واهمه ندارند-روابط عمومی وزارت دفاع| وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ملت ایران به‌ویژه نیروهای مسلح از هیچ دشمنی واهمه ندارند و امروز هر چه دشمنان فریاد می‌زنند، ملت عزیزمان با شجاعت و اقتدار محکم ایستاده‌اند. امیر سرتیپ حاتمی در مراسم تحلیف جمعی از افسران جدیدالورود وزارت دفاع با بیان اینکه کارکنان جدیدالورود باید روزبه‌روز بر کاردانی خودشان بیفزایند، اظهار داشت: این مهم مستلزم علم، مهارت، همت و تلاش است لذا افسران جدیدالورود باید کار را به خوبی انجام داده و با شجاعت در مسیر خدمت گام بردارند. وی شجاعت را مهم‌ترین ویژگی نیروهای مسلح کشورمان عنوان کرد و ادامه داد: کسانی که مفتخر به حضور در نیروهای مسلح می‌شوند باید از شجاع‌ترین‌ها باشند و بحمدالله امروز این جوانان در وزارت دفاع پاسدار حریم اقتدار و عزت کشور هستند.

 تقدیم طرح تفحص از پارلمان به هیات‌رییسه مجلس- تسنیم| نماینده خمینی‌شهر در مجلس از تقدیم طرح تفحص از پارلمان به هیات‌ رییسه قوه مقننه در هفته آینده خبر داد. جواد ابطحی گفت: این طرح در 8 محور تدوین شده و هفته آینده پس از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه تقدیم هیات‌رییسه مجلس می‌شود. او با بیان اینکه مدارکی دال بر برخی تخلفات در دیوان محاسبات، کتابخانه و خبرگزاری خانه ملت به دست نمایندگان رسیده است، ادامه داد: محور اصلی تحقیق و تفحص بیشتر بر پایه شبهات مالی که وجود دارد، استوار است. البته این شبهات تاکنون تایید نشده است.

 وزیر خارجه قطر خواستار مذاکره مستقیم ایران و امریکا شد- ایلنا| وزیر خارجه قطر خواستار مذاکره مستقیم امریکا و کشورهای خلیج‌فارس با ایران شد. جروزالم‌پست، رسانه رژیم صهیونیستی در خبری فوری از وزیر خارجه قطر نقل قول کرد. براساس این گزارش، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر خواستار مذاکره مستقیم امریکا و کشورهای خلیج‌فارس با ایران شد. این رسانه اسراییلی نوشت: «روابط ایران و قطر در پی قطع روابط عربستان، مصر، بحرین و امارات در ژوئن ۲۰۱۷ با قطر تقویت شده است.»

 تاکید دوباره روسیه بر حفظ برجام – ایرنا| سخنگوی رییس‌جمهوری روسیه و کاخ کرملین با بیان اینکه از موضع شرکای اروپایی اطلاع داریم که معتقدند برجام باید حفظ شود، بار دیگر تاکید کرد: برجام قابل نقض نیست، در غیر این‌صورت هیچ زمینه‌یی برای ادامه تماس‌ها و گفت‌وگوها وجود ندارد. دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس‌جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: اینکه برجام گام کافی است یا خیر؟ مساله دیگری است، اما این تنها توافقی است که بین همه طرف‌ها به دست آمد. او با اشاره به اینکه این توافق بین‌المللی در نتیجه تلاش‌های بسیار فشرده به دست آمد، اضافه کرد: به همین دلیل هرگونه ادامه یا تکمیل وضعیت پیرامون برجام فقط باید بر پایه توافق انجام شود.

 2 نماینده به تعداد نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس اضافه می‌شود- مهر| عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: شهرستان‌های اسکو و آذرشهر که تاکنون با حوزه انتخابیه تبریز بودند، از شهرستان تبریز جدا می‌شوند. احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص افزایش تعداد نمایندگان، اظهار داشت: کارگروه متولی بررسی این طرح مساله توزیع تعداد نمایندگان را به پایان رسانده و پس از بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به صحن مجلس شورای اسلامی می‌آید.

 تحریف نام خلیج‌فارس از انگلیسی‌ها شروع شد-فارس| مشاور رهبر معظم  انقلاب در امور بین‌الملل گفت: ایرانی‌ها از زمان هخامنشیان بر «خلیج‌فارس» تسلط داشتند و همچنان مسلط خواهند بود و این خلیج تا ابد «خلیج‌فارس» باقی خواهد ماند.  ولایتی در مراسم رونمایی از کتاب مصور «خلیج‌فارس» تلاش‌ها برای تغییر نام «خلیج‌فارس» را اقدامی گذرا عنوان کرد و اظهار داشت: این تلاش‌ها هیچ‌گاه به ثمر نخواهد نشست و حق خود را نمایان خواهد کرد.  وی افزود: برای «خلیج‌فارس» تا همین اواخر هیچ نامی دیگر در تاریخ و گفته‌ها و شنیده‌ها شنیده و مشاهده نشده است. در آثاری که از یونان باستان آمده، این خلیج به نام «خلیج‌فارس» معرفی شده و حتی در نوشته‌‌های مورخین و جغرافی‌دانان اسلامی چه ایرانی و چه عرب از حمزه اصفهانی تا استخری و یاقوت حموی و مسعودی و الی آخر، تنها عنوان

«بحر فارس» یاد شده است. نقشه‌های موجود در موزه‌ها و کتابخانه‌های بزرگ و قدیمی فرنگ نیز همه حکایت از نام «خلیج‌فارس» می‌کنند.

 

ارسال نظر