روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۸۱۴

  رییس‌جمهوری قانون حمایت از معلولان را ابلاغ کرد-پاد| رییس‌جمهوری قانون حمایت از معلولان را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز سازمان بهزیستی ابلاغ کرد.  بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر چگونگی امهال وام» نیز جهت اجرا به «وزارت کشور» و «وزارت امور اقتصادی و دارایی» ابلاغ شد.

 واکنش مولاوردی به قتل 2 کودک در گلستان و مشهد-ایسنا| دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در واکنش به قتل «محمدحسین» در مشهد، گفت: «تکرار این فجایع و این درجه از خشونت و قساوت و بی‌رحمی غیرقابل باور و تحمل بوده و یک مورد آن هم زیاد است.»  شهیندخت مولاوردی در واکنش به قتل فجیع «محمدحسین» کودک 10 ساله در مشهد و همچنین «سلاله» کودک 5 ساله در روستای ‌گری شهرستان آق‌قلای استان گلستان با انتشار یادداشتی در صفحه منسوب به خود در اینستاگرام، نوشت:  با شنیدن خبر قتل فجیع دو کودک معصوم، بار دیگر قلب انسان مالامال از درد و اندوه وصف ناشدنی می‌شود.

 «اسنپ» هیچ ربطی به سپاه ندارد-ایلنا| سخنگوی سپاه با تکذیب برخی شایعات گفت: باوجود برخی شایعات «اسنپ» هیچ ربطی به سپاه ندارد.  سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه در پاسخ به سوالی پیرامون شایعات مطرح شده درخصوص ارتباط سامانه هوشمند حمل‌ونقل «اسنپ» به این نهاد، اظهار کرد: باوجود شایعاتی که از مدت‌ها پیش زمزمه شده است، برای تنویر افکار عمومی و آگاهی ملت عزیز ایران تاکید می‌کنیم، نه تنها «اسنپ»، بلکه هیچ یک از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل شهری، ارتباطی با سپاه نداشته و ندارند.  وی افزود: از آحاد مردم شریف به‌ویژه رانندگان زحمتکش و اداره‌کنندگان آژانس‌ها که در ارائه خدمات به شهروندان عزیز با مشکلاتی هم مواجه شده‌اند، انتظار می‌رود به این شایعات توجهی نکنند.

 نام متهمان قبل از اثبات جرم منتشر نمی‌شود- ایرنا| مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر شورای نگهبان را در طرح الحاق یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و این شورا در مورد انتشار جریان محاکمه و ذکر نام متهمان قبل از اثبات جرم تایید کرد. شورای نگهبان این مصوبه را برای اصلاح به مجلس بازگردانده بود اما نمایندگان 24دی ماه 96 بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند و آن را برای اعلام نظر نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند.

 ادغام یا تفکیک وزارتخانه‌ها طی 3 ماه‌ آینده مشخص می‌شود- تسنیم| سخنگوی کمیسیون اصلاح ساختار دولت با اشاره به بررسی‌های این کمیسیون درباره ادغام یا تفکیک وزارت‌خانه‌ها گفت: ادغام یا تفکیک وزارتخانه‌ها طی 3ماه‌ آینده مشخص می‌شود. قاسم میرزایی‌نیکو با اشاره به اینکه طرح‌هایی در زمینه اصلاح ساختار دولت از سوی نمایندگان مطرح و به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارائه شده است، افزود: به دلیل اینکه به تدریج حجم طرح‌ها و لوایح افزوده شد و امکان بررسی آنها در کمیسیون‌های مربوطه نبود، هیات‌ رییسه تصمیم گرفت، کمیسیون مشترکی در این زمینه ایجاد شود. طرح کمیسیون ویژه از سوی نمایندگان به هیات رییسه مجلس تقدیم و به تصویب اعضای هیات‌رییسه رسید. این نماینده مجلس افزود: کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت در مجلس با 22عضو تشکیل شد و الیاس حضرتی به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شدند.

 

ارسال نظر