روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۰۱

 جابری‌انصاری با رییس‌جمهور سوریه دیدار کرد؛ ایرنا  حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی دیروز (دوشنبه) بلافاصله پس از ورود به دمشق با بشار اسد رییس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه همچنین قرار است با تنی چند از مسوولان عالی‌رتبه سوریه درباره آخرین تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی مرتبط با سوریه بحث و تبادل‌نظر کند. این دیدارها به شکل دوره‌یی و منظم برگزار می‌شود و گزارش آخرین تحولات و تحرکات دیپلماتیک توسط جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مذاکرات آستانه و دیگر اقدامات تهران در این زمینه به دولت سوریه ارائه می‌شود. جابری‌انصاری پیش‌تر در اسفند، بهمن و تیرماه سال گذشته نیز به دمشق سفر کرده بود.

 بررسی پرونده شکایات از فدراسیون فوتبال در کمیسیون اصل ۹۰؛ تسنیم  عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بررسی شکایات واصله درباره عملکرد فدراسیون فوتبال در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد. اکبر ترکی با اشاره به دستور کار این جلسه گفت: «شکایت‌هایی از فدراسیون فوتبال در حوزه‌های مختلف به کمیسیون واصل شده است که جلسه روز (دوشنبه 3 اردیبهشت) برای رسیدگی به این شکایت‌ها تشکیل ‌شد.» ترکی با تاکید بر اینکه پرونده شکایت از فدراسیون فوتبال از 2 سال پیش در کمیسیون در حال بررسی است، ادامه داد: عملکرد فدراسیون فوتبال در مسائلی مانند انتخاب و نقل و انتقال بازیکن و برگزاری مسابقات لیگ از جمله موضوعات پرونده‌های شکایت است.

 پکن و مسکو با کارشکنی‌ها در توافق هسته‌ای مقابله می‌کنند؛ ایسنا  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو مخالف بازنگری توافق هسته‌یی با ایران است و ما هر تلاشی را برای بی‌نتیجه کردن این کار بین‌المللی که از طریق مذاکرات میان قدرت‌های جهانی و ایران حاصل شد، بسیار غیرسازنده می‌دانیم. لاوروف پس از دیدار با وانگ‌ای همتای چینی خود افزود: مسکو و پکن توافق کرده‌اند که با هر تلاشی برای نابود کردن توافق هسته‌یی که در یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز به تایید رسیده است، مقابله کنند.

 راه‌‌حل بحران یمن نظامی نیست؛ فارس  دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: دولت و مجلس ایران با صراحت تجاوز عربستان به یمن را محکوم کرده و معتقدیم بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد. امیرعبداللهیان که با الکساندر فیت نماینده صلیب‌سرخ در امور یمن گفت‌وگو می‌کرد، از محاصره یمن و جلوگیری عربستان‌سعودی از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور انتقاد کرد و بر آمادگی تهران برای ارسال فوری کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه به این کشور تاکید کرد.

 رییسی به تاتارستان می‌رود؛ ایلنا  حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی تولیت آستان قدس رضوی به دعوت رییس‌جمهور تاتارستان و برای گسترش تعاملات مذهبی، فرهنگی و اقتصادی به قازان مرکز این جمهوری مسلمان‌‌‌نشین فدراسیون روسیه سفر می‎کند. در این سفر رییسی با مقامات جمهوری تاتارستان از جمله رییس‌جمهور این جمهوری دیدار و از مراکز مختلف مذهبی، فرهنگی و اقتصادی تاتارستان بازدید خواهد کرد.

 رییس‌جمهوری رحلت آیت‌الله مهمان‌نواز را تسلیت گفت؛ پاد  رییس‌جمهوری در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز نماینده مجلس خبرگان رهبری، از درگاه خداوند رحمان برای آن فقید سعید علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.  در بخشی از پیام تسلیت حسن روحانی آمده است: رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج شیخ حبیب‌الله مهمان‌نواز، امام جمعه سابق بجنورد و نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، موجب تاثر خاطر شد.  او در این پیام افزود: این روحانی آگاه و وارسته، همه عمر پر برکت خود را خالصانه صرف ترویج ارزش‌های اسلامی و ارائه خدمات ارزشمند دینی و فرهنگی از جمله برای مردم انقلابی و متدین آن دیار کرد که بی‌شک مردم شریف این استان قدردان زحمات و تلاش‌های ایشان خواهند بود.

 کارگران باید خط مقدم جبهه تولید باشند؛ ایسنا  رییس دفتر رییس‌جمهور به همراه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی در جریان سفر به تبریز با «بابک موسی‌نژاد» کارگر نمونه شرکت ریخته‌گری تراکتور‌سازی تبریز دیدار کرد.  محمود واعظی در این دیدار اظهار کرد: از آنجا که دکتر روحانی نسبت به قشر کارگر عنایت ویژه‌یی دارد، مدام به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت گوشزد می‌کند که کارگران سرمایه‌های کشور هستند و باید وضعیت معیشتی و امنیت این قشر در اولویت قرار گیرد.  او افزود: کارگران ضمن بومی‌سازی محصولات از سوی دیگر در راستای ارتقای کیفیت آنها نیز نقش موثری ایفا می‌کنند؛ بنابراین باید هفته کارگر را گرامی داشته و در راستای مرتفع کردن مطالبات آنان تلاش کنیم.

 پرونده اسید پاشی اصفهان هنوز باز است؛ ایلنا  دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درباره تدوین قانون بازدارنده درخصوص مبارزه با اسیدپاشی گفت: متاسفانه موارد اسیدپاشی درحال تکرار است، ما درصدد هستیم با همفکری و تعامل با نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی یک قانون جامع و کامل را به وجود بیاوریم.

شهیندخت مولاوردی درباره اینکه آیا نهاد حقوق شهروندی قصد دارد در تدوین قانون بازدارنده درخصوص اسیدپاشی ورود کند تا دیگر شاهد حوادثی مانند تبریز و اصفهان نباشیم، گفت: پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان همچنان باز است، اطلاع نداریم که مقصر و عاملان اسیدپاشی بالاخره پیدا شده‌اند یا خیر. اگر پرونده مختومه اعلام شد این یعنی اینکه ما اطلاع‌رسانی دقیقی از این موضوع نداریم.

 

 

ارسال نظر