روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۱۹

 دولت از فضای مجازی و حق دسترسی به ارتباطات حراست خواهد کرد؛تعادل| رییس‌جمهور تاکید کرد که تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به معنای محدودسازی سایر شبکه‌های اجتماعی نیست. حسن روحانی با انتشار مطلبی در اینستاگرام، نوشت: رفع انحصار و کمک به تقویت پیام‌رسان‌های داخلی به معنای محدودسازی سایر شبکه‌های اجتماعی نیست. مردم حق انتخاب دارند و می‌توانند توأمان در شبکه‌های مختلف اجتماعی فعالیت داشته باشند. دولت دوازدهم از فضای مجازی و امکان دسترسی به برقراری ارتباط مردم حراست خواهد کرد.

 رغبتی به کار اجرایی در سطح شهرداری ندارم؛فارس| شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور درمورد شائبه حضور خود در کرسی شهردار تهران، گفت: نه، هیچ صحبتی با من نشده است و طبق همه روال‌هایی که وجود دارد از مساله‌یی که مطرح شد اصلا خبر ندارم. او ادامه داد: خود من هم رغبتی به کار اجرایی در این سطح و شکل ندارم.

 شمخانی در اجلاس مقامات امنیتی جهان سخنرانی می‌کند؛ایرنا| علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، در هفته جاری برای شرکت و سخنرانی در نهمین نشست مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورهای مختلف از 5 قاره جهان که در روسیه برگزار می‌شود به سوچی سفر خواهد کرد. علیرضا ظریفیان یگانه رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: شمخانی به‌عنوان سخنران روز اول این نشست ضمن تبیین شرایط امنیتی و روند تحولات سیاسی و اقتصادی منطقه، راهبردها و تجربیات ایران درخصوص مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی را در جمع مقامات امنیتی شرکت‌کننده در نشست، ارائه خواهد کرد.او افزود: در نخستین روز این نشست بررسی دو محور «بحران‌های بین‌المللی از برخورد تا گفت‌وگو» و «تکامل تاکتیک‌ها و راهبردهای سازمان‌های بین‌المللی تروریستی» در دستور کار قرار دارد.

 مرکز پژوهش‌های مجلس با تشکیل وزارت امور شهدا مخالفت کرد؛خانه‌ملت| مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری کارشناسانه با تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران مخالفت و در عین حال به نمایندگان پیشنهاد کرد با اصلاح آیین‌نامه داخلی، نظارت خود را بر این نهاد گسترش دهند. مرکز پژوهش‌ها در گزارشی به اظهارنظر کارشناسی درباره طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران پرداخت که در آن آمده است: هرگونه تغییر در ساختار حقوقی این نهاد نیازمند اخذ مجوز از مقام معظم رهبری است، ضمن اینکه اگر هدف مجلس از تغییر ساختار حقوقی این نهاد، تقویت توان نظارتی مجلس است این امر می‌تواند از طریق اعمال اصلاحاتی در آیین‌نامه داخلی مجلس یا وضع قوانین خاص تامین شود.

 اعلام وصول سوال نمایندگان از وزرای خارجه و اقتصاد؛ایسنا| محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رییسه مجلس از اعلام وصول سوال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر از وزیر خارجه درخصوص امضای توافق محرمانه با نماینده امریکا بعد از اجرایی شدن برجام خبر داد. او گفت: سوال ملی علیرضا بیگی نماینده تبریز از وزیر امور خارجه درباره بلاتکلیفی بعضی سفارتخانه‌ها و عدم حضور سفرا در حوزه ماموریتی خود اعلام وصول می‌شود. وکیلی همچنین از اعلام وصول سوال ملی خدیجه ربیعی نماینده بروجن از وزیر اقتصاد درخصوص عدم اجرایی شدن پروژه طرح جامع مالیاتی خبر داد.

 کرباسیان از مجلس کارت زرد گرفت؛تسنیم| نمایندگان در جلسه علنی دیروز یک‌شنبه

2 اردیبهشت قوه مقننه و در جریان بررسی سوال خجسته نماینده همدان در پارلمان از مسعود کرباسیان درباره نوسانات نرخ ارز و ورود بانک‌ها به بنگاهداری با 109 رای موافق، 48 رای مخالف و 8رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان سوال نماینده همدان را وارد دانسته و از توضیحات وزیر اقتصاد قانع نشدند. به این ترتیب مسعود کرباسیان از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

 با ایران با لیره معامله کنیم؛ایلنا| رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه ان‌تی‌وی، تاکید کرد که درباره ارتباط میان قیمت ارز و تورم همانند غرب فکر نمی‌کند و به‌دنبال اجرای ایده استفاده از واحد پول ترکیه در معاملات تجاری در توافقنامه‌های دوجانبه با هدف کاهش فشارها بر قیمت ارز این کشور است. رییس‌جمهوری ترکیه در ادامه افزود: گردشگران ایرانی که به ترکیه می‌آیند، باید بتوانند از واحد پول ایران استفاده کنند. همچنین برنامه‌هایی با روسیه برای استفاده از روبل و لیره در مبادلات تجاری دوجانبه داریم.

 

ارسال نظر