روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۲۵۴

 لندن طی 100 سال گذشته در امور ایران دخالت داشته است؛ ایرنا  وزیر اسبق امور خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه غرب هیچ‌گاه جایگاه و ظرفیت ایران را به‌درستی نشناخته، تصریح کرد که لندن طی یک‌صد سال گذشته در امور داخلی تهران دخالت مستقیم و آشکار داشته است. مالکوم ریفکیند که در نشستی در مجلس عوام بریتانیا سخن می‌گفت، ضمن اشاره به تاریخ گذشته روابط انگلیس و ایران افزود: حل بحث‌های موشکی و تحرکات ایران در منطقه نیاز به گفت‌وگو با این کشور دارد و هیچ‌کدام از این دو موضوع به برجام ارتباطی ندارند، در این زمینه باید گفت‌وگوهای دیگری شکل گیرند.

 فکر تجزیه سوریه توهم است؛ برنا  مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اگر فکر می‌کنند با فشار به سوریه این کشور تجزیه می‌شود، ادعایی واهی و توهم است زیرا سوریه متحد است و دیر یا زود امریکایی‌ها از آنجا اخراج می‌شوند. علی‌اکبر ولایتی با تاکید بر اینکه موضع ایران در منطقه این است که در کنار سایر برادران مسلمان، امت واحده اسلامی داشته باشد، افزود: ایران به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت در این منطقه اجازه نمی‌دهد مرزها تغییر کند و باید تمامیت ارضی هر کشوری محفوظ بماند‌‌. او ادامه داد: مصلحت امت اسلامی به وحدت است و هر کاری که دشمنان می‌کنند ما باید برعکس آن را انجام دهیم.

 طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی در دستور کار مجلس؛ مهر  طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد. ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین‌المللی و فضاهای مجازی اعاده شده از شورای نگهبان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته پارلمان است.

 بازگشت لاریجانی از سفر سریلانکا؛ خانه‌ملت  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، جمعه ٣١فروردین ماه با بدرقه مقامات پارلمانی، شهر کلمبوی سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد. گفتنی است رییس مجلس یک‌شنبه هفته گذشته برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه پارلمانی و توسعه ارتباطات در زمینه‌های مختلف سفر خود را به دو کشور ویتنام و سریلانکا آغاز کرده بود و در این راستا با مقامات عالی‌رتبه این دو کشور دیدار و در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گسترش روابط اقتصادی گفت‌وگو کرد. سهیلا جلودارزاده، نظر افضلی، محمد آشوری تازیانی و محمد محمودی شاه‌نشین در این سفر رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی ‌کردند.

 مساله سعید مرتضوی در دولت مطرح نشده است؛ ایلنا  معاون پارلمانی رییس‌جمهور درخصوص سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات در مورد پرونده سعید مرتضوی گفت: این پرونده در دولت مطرح نشده است.

حسینعلی امیری درباره سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات درخصوص پرونده سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و اینکه این مورد به‌طور خاص در دولت مطرح شده است یا خیر، گفت: در دولت معمولا مسائل مهم و کلان مطرح می‌شود، مسائلی که نیاز به تصمیم‌گیری کل جمع دارد. او اضافه کرد: البته برخی مسائل به صورت موردی که دارای اهمیت است، مطرح می‌شود اما در این خصوص خیر، چیزی مطرح نشده است.

 توطئه دشمن کشیدن سفره دین از زیر پای مردم است؛ ایسنا  امام جمعه مشهد تاکید کرد: بزرگ‌ترین توطئه‌یی که امروز دشمن دارد، توطئه کشیدن سفره دین از زیرپای مردم است. سپاه نگذارد دشمن سفره دین را از زیر پای مردم بکشد. حجت‌الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: شما متدین هستید و وظیفه حداقلی یک بنده خدا این است که در برابر گناه و غضب خدا عکس‌العمل نشان دهد. فروشگاهی که می‌خواهد لباس زنانه بفروشد، فروشگاه خود را با این فسق و فجور افتتاح می‌کند. شما به عنوان خادم امام رضا (ع) نباید از خود عکس‌العمل نشان دهید؟ این مایه تاسف است.

 دستور وزیر کشور برای پیگیری رفتار نامتعارف گشت ارشاد؛ روابط عمومی وزارت کشور   وزیر کشور در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که نشانگر برخورد نامتعارف مامور نیروی انتظامی (گشت ارشاد) با یکی از بانوان است، دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد.  عبدالرضا رحمانی‌فضلی در این دستور تاکید کرد که قطعا با متخلف این اتفاق برخورد قانونی می‌شود.

معصومه ابتکار معاونت امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری نیز امروز، در پیام توییتری خود نسبت به این برخورد واکنش نشان داد و نوشت: «فیلمی در فضای مجازی از برخورد در موضوع حجاب منتشر شده است که به گشت ارشاد منتسب می‌شود، این رفتار چه توجیهی دارد؟ دایره عمل یک مامور حتی در صورت اهانت به وی تا کجا است؟ به‌شدت این برخورد را محکوم و پیگیری می‌کنم این رفتارهای خشن و غیردینی در شأن هیچ انسانی نیست.»

 در جریانات ارزی دست بیگانه مشهود بود؛ برنا  خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امریکا و همراهانش با خلق داعش نقشه‌هایی کشیده بودند و می‌خواستند منطقه را به آتش بکشند اما در همه اهداف‌شان شکست خوردند. حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران درباره حمله امریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، گفت: این حرکت برخلاف موازین بین‌المللی است و آنان با این حمله چهره ناموزون و وحشی خود را برای همه ملت‌ها آشکار کردند.  حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به نوسانات اخیر ارز، تاکید کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند در جریانات ارزی دست بیگانه مشهود بود.

 اقدامات موثری در برخورد با اصحاب ثروت و قدرت انجام شده است؛ میزان  رییس قوه قضاییه گفت: اقدامات موثری در زمینه برخورد با مفاسد و پرونده‌های اصحاب ثروت و قدرت به انجام رسیده است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به اقدامات موثر قوه قضاییه در زمینه برخورد با مفاسد و رسیدگی به پرونده‌های اصحاب ثروت و قدرت؛ حل مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی مردم را مساله‌یی مهم و اساسی و نیازمند تلاش همگانی دانست.  آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به حجم زیاد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: در کنار رسیدگی به این پرونده‌ها، قوه قضاییه اهتمام ویژه‌یی به رسیدگی به پرونده‌های مهم ملی و پرونده‌هایی که اطراف آنها اصحاب ثروت و قدرت بوده‌اند؛ داشته و این در حالی است که رسیدگی به این‌گونه موارد نیازمند مجاهدت است چه آنکه اینان به راحتی در مقابل اجرای عدالت و قانون تمکین نمی‌کنند.

 

ارسال نظر