رفاه مردم منطقه هدف اصلی «اکو» است

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۹۲
رفاه مردم منطقه
هدف اصلی «اکو» است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو اکو، در تاجیکستان اظهار کرد: رفاه مردم منطقه هدف اصلی همه برنامه‌ها و فعالیت‌های اکو است و باید روی آن تمرکز کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف روز گذشته در حضور وزیران و معاونان امور خارجه 10 کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی -اکو- در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، گفت که هدف ما ایجاد یک منطقه قوی و مرفه در حوزه اکو است. رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اینکه سرنوشت ما به عنوان اعضای یک منطقه درهم‌آمیخته است، افزود: شکست و موفقیت در این منطقه بر همه ما تاثیر می‌گذارد. ظریف با اشاره به پیچیده‌تر شدن شرایط منطقه از دهه 1990 به این طرف، تاکید کرد: مداخله‌های خارجی، تروریسم و افراط‌گرایی، دو دهه است که بسیاری از مناطق منطقه را نابود کرده است و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز همچنان تهدیدی برای منطقه اکو است. او افزود: با وجود شکست خلافت داعش و سایر گروه‌های تروریستی، شاهد گسترش شبکه‌های گسترده‌یی از گروه‌های افراطی، به خصوص داعش در غرب، جنوب و مرکز آسیا هستیم که خطر جدی‌تری برای منطقه اکو محسوب می‌شوند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما نیاز به همکاری و ایجاد یک استراتژی مشترک منطقه‌یی برای متوقف کردن گسترش افراطی‌گری و تامین مالی آنها هستیم. ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده همکاری برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم است. در این زمینه، مبارزه مشترک با قاچاق موادمخدر می‌تواند یکی از مهم‌ترین منابع مالی گروه‌های تروریستی افراطی را از بین ببرد.

 

ارسال نظر