اتحادیه اروپا بر اجرای برجام تاکید دارد

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۰۱۴
اتحادیه اروپا
بر اجرای برجام تاکید دارد

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه پیش از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا گفت: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است و وزیران خارجه اتحادیه اروپا امروز بار دیگر تعهد خود به اجرای کامل برجام را مورد تاکید قرار خواهند داد.

به گزارش ایرنا، موگرینی در گفت‌وگو با خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: انتظار دارم که وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز حمایت قوی اروپا به اجرای کامل توافق هسته‌یی با ایران توسط همه طرف‌ها را مورد تاکید قرار دهند. او افزود: سه کشور اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) سایر اعضا را از نتیجه تلاش‌ها به‌خصوص در ارتباط با دولت امریکا و همچنین ادامه کار ما با ایران برای تداوم پایبندی به برجام آگاه خواهند کرد. موگرینی در پاسخ به سوال خبرنگاران نیز گفت: ما در زمان حاضر تحریم‌هایی علیه ایران در ارتباط با موضوعات غیرهسته‌یی داریم اما امروز هیچ تصمیمی برای تحریم (جدید) ایران نداریم.

او تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که با دوستان امریکایی خود کار کنیم و این مساله را تضمین کنیم که همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام متعهد باقی بمانند. موگرینی تصریح کرد: جلسه قبلی کمیسیون مشترک برجام بسیار مثبت بود و همه تاکید کردند که ایران به تعهدات هسته‌یی خود کاملا پایبند بوده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 11بار این مساله را تایید کرده است. حفظ اعتبار آژانس به‌خصوص در شرایطی که امیدواریم وارد بحث‌هایی با کره‌شمالی بشویم، حیاتی است.

 

ارسال نظر