صدور حکم تعدادی از متهمان اعتراضات دی‌ماه96

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۳۰
صدور حکم تعدادی از متهمان اعتراضات دی‌ماه96

رییس‌کل دادگستری استان تهران می‌گوید: برای یکسری دیگر از متهمان حقوق‌های نجومی کیفرخواست صادر شده و پرونده‌های‌شان تازه از دادسرا به دادگاه آمده است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان اغتشاشات دی سال 96 اظهار کرد: در ارتباط با پرونده‌های اغتشاشات دی ماه 96، برای تعدادی از متهمان حکم صادر شده و تعدادی هم در نوبت رسیدگی است.

رییس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: بین حکم‌های صادره، هم رای به محکومیت و هم برائت وجود دارد. اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص پرونده جرایم انتخاباتی استانداران و فرمانداران در انتخابات سال 96 هم اظهار کرد: رسیدگی بدوی به پرونده مقاماتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 مرتکب جرم شدند، تمام شده و فعلا پرونده در تجدیدنظر مطرح است. رییس‌کل دادگستری استان تهران گفت: رای صادر شده و پرونده افرادی که به حکم‌شان اعتراض داشتند، در مرحله تجدیدنظر است. البته بین آرای صادره، برائت هم داشتیم. این مقام مسوول در دادگستری استان تهران گفت که در ماه‌های پایانی سال 96 هم، برای یکسری دیگر از متهمان حقوق‌های نجومی کیفرخواست صادر شده و پرونده‌های‌شان تازه از دادسرا به دادگاه آمده است. اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «آیا برای صفدرحسینی رییس سابق صندوق توسعه ملی هم در ارتباط با حقوق‌های نجومی پرونده تشکیل شده یا خیر و اینکه آیا منتهی به صدور حکم شده است؟» توضیح داد: در مرحله دادسرا پرونده داشت اما بین پرونده‌های قبلی مرتبط با حقوق‌های نجومی وجود نداشت و رایی صادر نشده است. نمی‌دانم پرونده وی بین سری جدیدی که به دادسرا آمده، وجود دارد یا خیر.

 

 

ارسال نظر