روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۴۷

 میراث فرهنگی و گردشگری وزارت می‌شود؟؛تسنیم| در جلسات این هفته مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی در صحن قرائت می‌شود. همچنین تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال مورد بررسی قرار می‌گیرد. «گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی» و «گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی در مورد طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم (44) قانون اساسی» نیز در دستور کار این هفته نمایندگان مجلس قرار دارد.

 واکنش قاسمی به بیانیه کمیته چهارجانبه عربی؛سخنگو| بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با رد صریح اتهامات وارده در بیانیه «هشتمین نشست کمیته وزارتی چهارجانبه عربی» که در حاشیه نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب برگزار شد، این اتهامات را واهی، بی‌اساس، ناشی از توهم و توهین‌آمیز خواند. او با اشاره به مبنا قرار دادن رویکرد خصمانه و مخرب برخی افکار هدایت‌کننده و نادرست در این بیانیه از اینکه برخی کشورها همچنان از سر ناآگاهی بر موضع دشمنی و استمرار حرکت اشتباه فرسایشی خود در مقابل جمهوری اسلامی ایران اصرار می‌ورزند و دشمن اصلی و مشترک امت اسلامی را به فراموشی سپرده‌اند، ابراز تاسف کرد.

 شورای اتحادیه اروپا تحریم ایران را یک‌سال دیگر تمدید کرد؛ایرنا| رویترز گزارش داد که شورای اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران را به علت آنچه اروپاییان نقض حقوق بشر خواندند تا یک‌سال دیگر تمدید کرد. بر اساس گزارش این خبرگزاری انگلیسی از بروکسل، این تمدید تا آوریل سال 2019 (فروردین 98) ادامه دارد. رویترز با استناد بر بیانیه شورای اتحادیه اروپا افزود: این تحریم‌ها شامل توقیف دارایی‌ها و محدودیت سفر علیه 82 نفر از افراد و یک شرکت، ممنوعیت صادرات تجهیزات قابل استفاده در مقابله‌های داخلی و تجهیزات مورد استفاده برای نظارت بر وسایل مخابراتی است.

 بن سلمان در پاریس با مریم رجوی دیدار کرد؛تعادل| دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل از دیدار بن سلمان در پاریس با مریم رجوی خبر داد. امیرعبداللهیان در توییت خود به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی نوشت: «ولیعهد عربستان از روی استیصال با تروریست تاریخ مصرف گذشته مریم رجوی در پاریس دیدار کرد. او عربستان را متلاشی می‌کند. پیامد حمله احتمالی حامی‌اش (ترامپ) به سوریه و متحد نامشروعش نتانیاهو شکست قطعی و نعره زدن از شدت درد خواهد بود.»

 مطلعم که دستگاه قضایی در حال رسیدگی به پرونده قالیباف است؛ایسنا| یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس اطلاعاتی که از دستگاه قضایی دارم، این قوه در حال رسیدگی به پرونده‌های شهردار سابق تهران است. ابوالفضل حسن‌بیگی با اشاره به طرح دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده تخلفات افزود: اگر پرونده‌یی از قالیباف و مدیریت اسبق شهرداری تهران وجود داشته باشد، طبیعتا منتظر شاکی و پرونده است که به آن رسیدگی کند.

 تکذیب استفاده از خاک ایران توسط هواپیماهای روسی؛ایسنا| یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح استفاده از خاک ایران توسط روسیه را تکذیب کرد. این مقام آگاه درباره خبر استقرار هواپیماهای استراتژیک روسی در خاک ایران اظهار کرد: ضمن آنکه همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در جهت مقابله با تروریسم درحال گسترش و تعمیق است لکن خبر استقرار هواپیماهای استراتژیک روسیه در خاک جمهوری اسلامی ایران تکذیب می‌شود. روز گذشته برخی رسانه‌ها از توافق تهران و مسکو درخصوص پرواز هواپیماهای استراتژیک روسی بر فراز آسمان ایران و استقرار هواپیماهای روسی در یکی از پایگاه‌های نظامی ایران خبر داده بودند.

 واکنش مشاور رییس‌جمهوری به خبر مفقود شدن مرتضوی؛تعادل| مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به خبر مفقود شدن مرتضوی واکنش نشان داد و تاکید کرد: مراقب باشیم مرتضوی خاوری نشود؛ نه فرار کند و نه فراری داده شود. او حامل رازهای سر به مهر فراوانی است. حسام‌الدین آشنا در جریان این پیام با اشاره به اهمیت برخورد با مرتضوی تاکید کرد:« مراقب باشیم مرتضوی خاوری نشود؛ نه فرار کند و نه فراری داده شود. او حامل بلکه عامل رازهای سر به مهر فراوانی است. بدون او تاریخ قضایی ایران در طول بیش از یک دهه پنهان خواهد ماند.»

 

ارسال نظر