روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۷۶۵

 گفت‌ و گوی دادستان با رییس‌جمهور درباره تلگرام کذب است؛ایرنا| یک مقام دفتر ریاست‌جمهوری در پی انتشار برخی مطالب جعلی در فضای عمومی هر گونه دیدار یا گفت‌وگوی دادستان کل کشور با رییس‌جمهور درخصوص موضوع فیلترینگ تلگرام را تکذیب کرد. او با اعلام اینکه «شایعه‌سازان علاوه بر اهداف سیاسی علیه دولت به دنبال اختلاف‌افکنی میان مسوولان و نیز تحریک و ایجاد نارضایتی در میان مردم هستند» هوشیاری مسوولان و رسانه‌ها را خواستار شد. این مقام دفتر رییس‌جمهور ادامه داد: همانطور که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز امروز اعلام کردند، دولت تصمیمی درخصوص فیلترینگ پیام‌رسان‌های اجتماعی و ازجمله تلگرام نگرفته است.

 تکذیب خبر خروج بشار اسد و خانواده‌اش از سوریه و سفر به تهران؛ایسنا| خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه و خانواده‌اش این کشور را ترک نکرده‌اند و ادعاها درباره خروج آنها از سوریه صحت ندارد. اخیرا چند رسانه مستقر در خاورمیانه گزارش‌هایی منتشر کردند درباره اینکه به سبب تشدید نگرانی‌ها درخصوص اقدام نظامی احتمالی کشورهای غربی علیه سوریه، اسد و همه بستگانش این کشور را ترک کرده و به تهران رفته‌اند. یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این گزارش‌ها کاملا اشتباه هستند.

 نشست بررسی و تبادل نظر پیرامون نوسانات نرخ ارز برگزار شد؛فارس| در نشستی به ریاست استاندار تهران و با حضور روسا و مدیران دستگاه‌های مرتبط استان، اطلاعیه بانک مرکزی برای کنترل نوسانات نرخ ارز و هماهنگی دستگاه‌های استانی بررسی و پیرامون آن تبادل نظر شد. در راستای اجرای تصمیم ستاد اقتصادی دولت مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز و تبادل نظر پیرامون نوسانات نرخ ارز نشستی به ریاست محمدحسن مقیمی، استاندار تهران و با حضور مدیران و روسای دستگاه‌های مرتبط استان برگزار شد. در این جلسه همچنین اطلاعیه بانک مرکزی بررسی و برای هماهنگی دستگاه‌ها و اجرا در استان تبادل نظر شد.

 شرایط پیچیده اقتصاد نیازمند وحدت ملی است؛ایلنا| یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با افزایش وحدت و ایجاد گفت‌وگوی ملی می‌توانیم مشکلات حوزه سیاست داخلی و خارجی را برطرف کنیم بر این اساس تمام احزاب دو جریان سیاسی کشور برای آشتی ملی تلاش کنند. عبدالله ناصری در ارتباط با اولویت‌های احزاب سیاسی کشور در سال پیش‌ رو با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: شاید بتوان گفت مهم‌ترین اولویتی که باید برای همه احزاب وابسته به دو جریان سیاسی کشور وجود داشته باشد، حفظ منافع ملی است. به نظر می‌رسد در سال جاری شرایط پیچیده‌یی در حوزه‌های اقتصادی و سیاست داخلی و بین‌المللی وجود داشته باشد. هر دو جریان سیاسی به ویژه آنها که در درون جریان اصولگرا در قدرت هستند و با نهادهای تاثیرگذار در سرنوشت کشور ارتباط دارند باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

 بازدید ولایتی از غوطه شرقی در سوریه؛ آنا| مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در سفر خود به سوریه از غوطه شرقی بازدید کرد. علی‌اکبر ولایتی عصر روزگذشته در غوطه شرقی حضور یافت و علاوه بر بازدید از مناطق آزاد شده از سوی فرماندهان ارتش سوریه، در جریان روند آزادسازی غوطه شرقی قرار گرفت. این بازدید به منزله خط بطلانی بر اتهامات واهی رسانه‌های غربی و عربی درباره استفاده از بمب‌های شیمیایی در این منطقه است.

 اعضای فراکسیون مستقلین با رییس‌جمهور و رییس مجلس دیدار می‌کنند؛ایسنا| سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است جلالی رییس این فراکسیون برای دیدار اعضا با رییس‌جمهور مذاکره کند. مهرداد لاهوتی افزود: در جلسه صبح چهارشنبه هیات رییسه فراکسیون مستقلین مقرر شد آقایان نهاوندیان یا مونسان مهمان جلسات هفته آینده فراکسیون باشند. او اضافه کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد آقای جلالی به‌عنوان رییس فراکسیون مذاکره‌یی را با آقای رییس‌جمهور جهت دیدار اعضا با ایشان داشته باشند تا برخی مسائل مهم ازجمله برخی نگرانی‌ها و صیانت از دولت را در این جلسه با ایشان مطرح کنیم.

 تذکر ۲۴ نماینده به قاضی‌زاده درباره عدم حضور پزشکان متخصص در ایام تعطیل؛ تسنیم| نمایندگان به وزیر بهداشت درباره عدم حضور پزشکان متخصص و افت شدید خدمات تشخیصی و درمانی در ساعات غیراداری و تعطیلات در مراکز درمانی و بهداشتی تذکر دادند. همچنین تاج‌الدین نماینده اصفهان به اتفاق 9 نفر از نمایندگان به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، درنظر گرفتن تمام نوسانات اقتصادی سال 97 در اجرای ماده 41 قانون کار و تعیین میزان حداقل حقوق کارگران را متذکر شدند.

 تشکیل جلسه اضطراری کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی در پی اظهارات ولایتی؛ ایلنا| علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل روز سه‌شنبه رژیم‌صهیونیستی را مستقیما خطاب قرار داد و گفت که آنها مرتکب جرم شده‌اند و این جرم بی‌پاسخ نخواهد ماند. در پی این تهدید، وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی براساس گزارش آی۲۴ در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی مستقر شده و در حالت آماده‌باش کامل است؛ چراکه نسبت به حمله احتمالی انتقام‌جویانه ایران و حزب‌الله لبنان و همچنین پاسخ احتمالی امریکا به آنچه حمله شیمیایی دولت بشار اسد ادعا شده، نگران هستند.

 نقض برجام، ضربه به نظام بین‌المللی است؛ باشگاه‌خبرنگاران| معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی، هرگونه نقض برجام را ضربه‌یی به نظام بین‌المللی و بازیگران آن دانست. بهروز کمالوندی در سمینار همکاری‌های بین‌المللی هسته‌یی ایران و چین گفت: اگر برجام مورد تهدید قرار گیرد، تبعات سنگینی برای دولت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و رژیم‌های بین‌المللی خلع سلاح هسته‌یی جهان وارد خواهد کرد. او با بیان اینکه اجرای موفق برجام، منجر به تعمیق صلح و آرامش در جامعه جهانی خواهد شد، اظهار داشت: این امر مستلزم پایبندی همه طرف‌ها بدون هرگونه استثناء و تبعیض در حوزه‌های مختلف حقوقی، فنی و مالی خواهد بود.

 

ارسال نظر