روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۵۹

 یادداشت تفاهم‌های وزارت کشور با 4 نهاد اقتصادی غیردولتی؛فارس| بابک دین‌پرست‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌یی وزارت کشور اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و با تشریک مساعی مسوولان اتاق‌های مهم اقتصادی کشور، 4 یادداشت تفاهم همکاری وزارت کشور با مهم‌ترین نهادهای غیردولتی فعال در عرصه‌های اقتصادی آماده توشیح و مبادله شده است. دین‌پرست از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف ایران، اتاق تعاون ایران و خانه معدن ایران به‌عنوان این 4 نهاد غیردولتی فعال در عرصه‌های اقتصادی نام برد و تاکید کرد: با عنایت به شعار سال 1397 و جایگاه بی‌بدیل این 4 مجموعه در راستای تحقق شعار مذکور، تمهیدات لازم برای امضا و مبادله اسناد مذکور در نخستین نشست استانداران سراسر کشور در سال جاری در حال اتخاذ است.

 برنامه نخستین هفته کاری مجلس در سال 97؛ ایلنا| نمایندگان مجلس در جلسات علنی هفته آینده گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را در دستور کار دارند. مجلس همچنین در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده لایحه تجارت، طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۶، طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، رد طرح یک فوریتی تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی را در دستور کار دارد.

 مطالبه لاریجانی از دستگاه قضا؛ تسنیم| علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید شرایط داخلی کشور را به درستی ترسیم و درک کرد، گفت: باید بستر سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کنیم تا با ایجاد رغبت در این حوزه معضلات و مشکلات حل شود. او افزود: قوه‌ قضاییه چتر حمایتی‌اش را بیشتر کند تا سرمایه‌گذاران احساس کنند همه قوا پشتیبان آنها هستند. لاریجانی اضافه کرد: هم‌اکنون فشارهای بیرونی وجود دارد، لذا باید با مقاوم‌سازی و سرمایه‌گذاری داخلی این فشارها را کاهش دهیم.

 ایران؛ موضوع گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و نتانیاهو؛ ایسنا| به نوشته روزنامه هاآرتص، دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در یک تماس تلفنی درباره تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کردند. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌یی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: ترامپ در این گفت‌وگو بر تعهد امریکا به امنیت اسراییل تاکید و دو طرف توافق کرده‌اند تا به همکاری نزدیک خود برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه ادامه دهند. ترامپ همچنین روز سه‌شنبه در تماس‌های تلفنی جداگانه با امیر قطر و پادشاه عربستان درباره سیاست‌های منطقه‌یی ایران گفت‌وگو کرده‌ بود.

 واکنش دستیار ویژه لاریجانی به انتخاب مجدد ژنرال السیسی؛ مهر| حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ژنرال السیسی برنده انتخابات مصر اعلام شد. در مراسم تحلیف به ایشان گفتم: تهران و قاهره مشترکات فراوانی دارند. همواره نگاه ایران به همکاری با مصر واحد و مستقل است. از حسنین هیکل شنیدم که مصر هرگز در جیب ریاض جای نمی‌گیرد. توجه به همه فرزندان مصر و اسلام‌خواهان ضرورت اساسی مصر است.

 گفت‌وگوی تلفنی ظریف با وزیر امور خارجه پاکستان؛ ایرنا| «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان درباره اوضاع اخیر در کشمیر با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد. به گزارش رسانه‌های پاکستانی، در پی درگیری‌های روز یک‌شنبه هفته جاری که میان معترضان و نیروهای نظامی در کشمیر رخ داد، دست‌کم 20نفر کشته و 70نفر دیگر زخمی شدند. سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان نیز سیزدهم فروردین ماه جاری با ابراز تاسف از بروز ناآرامی‌های اخیر در کشمیر، طرف‌های درگیر در این ناآرامی‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

 

ارسال نظر