روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۹۵

 سفر ظریف به جمهوری خودمختار نخجوان سایت وزارت امور خارجه| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، امروز سه‌شنبه به منظور پیگیری تحولات سوریه و بررسی روند آستانه و نیز همراهی رییس جمهوری در اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه به آنکارا سفر می‌کند. وزیر امور خارجه سپس و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برای شرکت در اجلاس میان‌دوره‌یی وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، سفر می‌کند. وزیر امور خارجه همچنین بعد از شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه عدم تعهد، در بعدازظهر جمعه به دعوت رسمی مقامات جمهوری خودمختار نخجوان به این جمهوری خودمختار سفر و با مقامات عالی‌رتبه آن منطقه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 19 فروردین؛ نخستین جلسه علنی مجلس در سال ۹۷- تسنیم| اکبر رنجبرزاده عضو هیات‌رییسه مجلس با اشاره به زمان برگزاری نخستین جلسه علنی مجلس در سال جاری اظهار داشت: نخستین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید، در روز (یک‌شنبه، 19 فروردین) برگزار می‌شود. او افزود: مجلس در نخستین جلسه علنی در سال 97، دستورکار خاص و ویژه‌یی ندارد و طبق روال، دستورکارهای عادی در برنامه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. عضو هیات‌رییسه مجلس تصریح کرد: مجلس، از هفته آینده به مدت سه هفته و در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، جلسه علنی دارد و پس از آن جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی یک هفته تعطیل می‌شود و نمایندگان جهت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه‌شان می‌روند.

 حجم کاری قضات ایرانی چهاربرابر استاندارد جهانی-خانه ملت| نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه طرح جامع وکالت داشتن وکیل را اجباری می‌کند، گفت که «حجم کاری قضات ایرانی چهاربرابر استاندارد جهانی است.» ابوالفضل ابوترابی افزود: براساس استاندارد جهانی، هر قاضی باید روزانه چهار پرونده را بررسی کند اما این رقم در ایران چهاربرابر است که همین امر فشار کاری مضاعفی بر دوش قضات گذاشته و بر کیفیت دادگاه‌ها نیز تاثیر نامطلوبی داشته و از سویی مشکلات عدیده‌یی را برای ارباب رجوع، دستگاه قضا و قضات به وجود آورده است.

 پیامد فیلترینگ تلگرام از نگاه نماینده اصلاح‌طلب- تعادل| سیده‌فاطمه حسینی نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس در واکنش به ادعای فیلترینگ تلگرام در توییتر خود نوشت: تهدید مداوم به فیلتر تلگرام، حتی برای اعمال فشار بر این پیام‌رسان، پیامدی جز اختلال در اطلاع‌رسانی، تعطیلی کسب و کارهای تلگرامی و نارضایتی عمومی ندارد. او افزود: وزارت ارتباطات باید در سیاست‌های سلبی خود بازنگری و رویه‌یی واحد و موثر درباره شبکه‌های اجتماعی اتخاذ کند.

 واکنش اینستاگرامی ولایتی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی- تعادل| مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با انتشار تصاویری از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در راهپیمایی «بازگشت» و کشتار مردم مظلوم فلسطین، این جنایات را محکوم کرد. علی‌اکبر ولایتی نوشت: جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی در کشتار فلسطینی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی «بازگشت»، بار دیگر چهره ددمنشانه و جنایتکار دولتی کودک‌کش را برای جهانیان به نمایش گذاشت که در سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر، مردم مظلوم را به خاک و خون کشیدند.

 رژه رانندگان ایرانی آزاد شده در ترکمنستان برای قدردانی از روحانی-ایرنا| رانندگان ایرانی زندانی در ترکمنستان که در جریان سفر رییس‌جمهور به این کشور آزاد شدند، با رژه کامیون‌ها از روحانی قدردانی کردند. رییس‌جمهوری کشورمان اوایل امسال سفری به ترکمنستان داشت که در جریان آن ایران و ترکمنستان در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین، ۱۳ سند و یادداشت همکاری مشترک امضا کردند. در همین حال، ۲۵۰ راننده ایرانی زندانی در ترکمنستان در جریان سفر رییس‌جمهور به این کشور آزاد شدند که برخی آنان طی مراسمی از روحانی قدردانی کردند.

 مذاکرات درباره قدرت موشکی به هیچ عنوان معنا و مفهوم ندارد-مهر| فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش گفت: دشمنان به دنبال آسیب رساندن به انقلاب و ملت ما هستند، بنابراین مذاکرات در زمینه توان دفاعی و قدرت موشکی به هیچ عنوان معنا و مفهوم ندارد. امیر فرزاد اسماعیلی درباره اظهارات برخی سران کشورهای غربی برای مذاکرات درخصوص توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان گفت: توان دفاعی برای ملت ایران معنای حیثیتی و برای دشمنان، معنای زمینه‌سازی حمله بی‌دغدغه را دارد، پس مذاکرات درباره توان موشکی معنا ندارد. دشمنان ما خواب مذاکره درباره توان دفاعی کشور را ان‌شاءالله به گور می‌برند و مذاکره‌یی صورت نخواهد گرفت.

 کنار آمدن با ایران به‌صرفه‌تر و محترمانه‌تر است-تعادل|  مشاور رییس‌جمهور نوشت: ‌اگر بن سلمان بعد از شنیدن سخنان اخیر ترامپ عاقلانه محاسبه کند، خودش هم درمی‌یابد که کنار آمدن با ایران به‌صرفه‌تر و محترمانه‌تر است. حسام‌الدین آشنا با اشاره به آخرین گستاخی بن‌سلمان ولیعهد عربستان‌سعودی مبنی بر جنگ با ایران در حساب توییتری خود، نوشت: ‌اگر بن سلمان بعد از شنیدن سخنان اخیر ترامپ عاقلانه محاسبه کند، خودش هم درمی‌یابد که کنار آمدن با ایران به‌صرفه‌تر و محترمانه‌تر است. ‌معامله با ایران راه نجات عربستان از معضلات و بحران‌های خودساخته است. ‌به جای اینکه ١5-١0 سال برای مقابله صرف کنید ١5-١0 روز برای مصالحه تلاش کنید.

 شرایطی را ایجاد نکنیم که بچه‌ها از روی تظاهر به نماز بایستند-ایلنا| وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه برای توسعه و تشویق دانش‌آموزان به اقامه نماز برنامه‌هایی در سال جاری دارد، گفت: اگر الزام و اجباری در انجام این مناسک وجود داشته باشد در بسیاری از اوقات تاثیرات عکس دارد. سیدمحمد بطحایی درباره انتقاد اخیر رییس مجلس خبرگان رهبری مبنی بر اینکه دانش‌آموزان در مدارس نماز نمی‌خوانند و این نشان‌دهنده کم‌کاری آموزش ‌و ‌پرورش است،‌ گفت: حتما و حتما مدارس در این موضوع تاثیرگذار هستند، اما این بی‌انصافی است که بگوییم اگر دانش‌آموزی نماز نمی‌خواند دلیل آن در مدرسه وجود دارد. وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: خانواده، جامعه و مدرسه مجموعه‌یی از ارکان تربیت دینی هستند که باید این اتفاق را رقم بزنند.

 پوتین برای دیدار با اردوغان و روحانی به ترکیه می‌رود-فارس| دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه برای دیدار با همتایان ایرانی و ترکیه‌یی خود راهی آنکارا می‌شود. پسکوف در نشست خبری با اشاره به سفر دو روزه پوتین به آنکارا، گفت وی در این سفر با حسن روحانی رییس‌جمهور ایران و رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه دیداری سه‌جانبه درباره سوریه خواهد داشت. به نوشته خبرگزاری اینترفاکس، وی همچنین گفت که پوتین و اردوغان مراسم آغاز ساخت نخستین نیروگاه اتمی ترکیه را کلید می‌زنند.

 

ارسال نظر