مبادله کلیه محکومان ایران و ترکمنستان در نقطه صفر مرزی

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۹۴
مبادله کلیه محکومان ایران و ترکمنستان
در نقطه صفر مرزی

بعد از مشکلاتی که موضوع محکومین ایرانی زندانی شده در زندان‌های ترکمنستان ایجاد کرد؛ در جریان سفر هفته گذشته رییس‌جمهور به ترکمنستان بسیاری از این مشکلات در مسیر حل و فصل شده قرار گرفتند. در همین زمینه وزیر دادگستری گفت: کلیه محکومان به حبس دو کشور ایران و ترکمنستان در نقطه صفر مرزی دو کشور مبادله شدند.

به گزارش ایسنا، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، با اشاره به سفر رییس‌جمهور کشورمان به ترکمنستان و توافق روسای جمهور دو کشور بر سر مبادله کلیه محکومان به حبس دو کشور تاکید کرد: کلیه محکومان به حبس دو کشور در جریان سفر رییس‌جمهوری به ترکمنستان در نقطه صفر مرزی دو کشور مبادله شدند.

وزیر دادگستری گفت: براساس معاهده انتقال محکومان بین دو کشور تحویل و انتقال محکومان اقدامی حقوقی بشردوستانه و در راستای کمک و حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان صورت می‌گیرد و معنا و مفهوم انتقال محکومان این است که زندانیان ادامه محکومیت خود را در کشور متبوع‌شان بگذرانند.

او تاکید کرد انتقال ۲۸۷نفر از محکومان دو کشور که بزرگ‌ترین مبادله محکومانی است که بین دو کشور صورت می‌گیرد به هیچ‌ وجه به معنای آزادی محکومان نیست مگر اینکه دوره محکومیتشان پایان یافته باشد. ما به معاهدات منعقده پایبندیم و براساس مفاد آن عمل می‌کنیم همچنان‌که از طرف مقابل نیز انتظار داریم براساس مفاد معاهده عمل کند.

 

ارسال نظر