روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۰۲

 باقی ماندن ایران در برجام با وجود خروج امریکا؛ایسنا| رویترز در گزارشی پیشنهاد داد که در صورت خروج امریکا از برجام و در راستای حفظ آن، اروپا و امریکا توافقی را امضا کنند تا از صدور تحریم‌های ثانویه واشنگتن علیه شرکت‌های اروپایی که خواستار تجارت با ایران هستند، جلوگیری کند. در این صورت امریکا نیز در آینده قادر خواهد بود تا با تغییر دولت وارد برجام شود. به نوشته این خبرگزاری این برنامه در صورتی اجرایی خواهد بود که ایران تمایل داشته باشد پس از خروج امریکا از برجام در آن باقی بماند که البته این نتیجه اندکی بعید به نظر می‌رسد.

 درگیری وکیلی و ذالنوری در جایگاه هیات رییسه؛ایلنا| در حالی که روز گذشته وزیر راه، مسکن و شهرسازی در حال دفاع از خود در جلسه استیضاح بود، رییس فراکسیون روحانیت در اعتراض به عدم اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور با یکی از اعضای هیات رییسه درگیری لفظی پیدا کرد. براین اساس در حالی که مجتبی ذوالنوری نماینده و رییس فراکسیون روحانیون مجلس با حضور در جایگاه هیات رییسه و مذاکره با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار اعلام وصول فوری سوال از رییس‌جمهور شده بود توضیحات محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه موجب درگیری لفظی میان این دو نماینده معمم و مکلای مجلس شد. در ادامه جمعی حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر از نمایندگان در جایگاه هیات رییسه تجمع کردند و این در حالی بود که در لحظاتی مشاجره لفظی وکیلی و ذوالنور شدت گرفته و این دو نماینده بر سر یکدیگر فریاد می‌کشیدند.

 برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین؛برنا| نشست کمیسیون مشترک برجام جمعه در وین برگزار می‌شود. دبیر سرویس اقدام‌های خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از مسوول سیاست خارجی این اتحادیه، ریاست این جلسه را که با حضور نمایندگان ایران، چین، فرانسه، آلمان، بریتانیا و امریکا برگزار خواهد شد، برعهده دارد. براساس این گزارش، هلگا اشمید دبیر سرویس اقدام‌های خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی این اتحادیه، رییس جلسه خواهد بود.

 گرایش افراطی مهاجم اتریشی به سفیر ایران؛ایرنا| مقام‌های اتریش روز سه‌شنبه اعلام کردند فرد عامل حمله به یک مامور پلیس در برابر اقامتگاه سفیر ایران در وین، گرایش‌های دینی افراطی داشته است. میکاییلا کاردیس، رییس اداره امنیت عمومی پلیس اتریش در یک کنفرانس خبری گفت: شواهد اولیه حاکی از آن است که این مرد 26 ساله «آشکارا گرایش‌هایی به اسلام سیاسی» (گرایش‌های افراطی و سلفی) داشته است. وی گفت که وسایل و اقلام توقیف شده در محل اقامت او در روزهای آینده مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت.

 نشست هیات پارلمانی ایران در براتیسلاوا؛خانه‌ملت| رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دومین نشست هیات اعزامی از کمیسیون اجتماعی به براتیسلاوا که در محل وزارت کار، تامین اجتماعی و خانواده اسلواکی برگزار شد، گفت: اشتغال معلولان، حداقل دستمزد کارگران، بازار کار اتباع خارجی و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، تبادل نیروی کار فی‌مابین دو کشور در حوزه خدمات عمومی و تخصص‌های مورد نیاز از دیگر موضوعاتی است که در این نشست، ابتدا تبیین و سپس مورد بحث و تبادل نظر سایر اعضا قرار گرفت. همچنین رسول خضری و علی کرد از اعضای هیات اعزامی از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به ارائه نظرات خود در این نشست پرداختند.

 نظر شورای نگهبان درخصوص لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور؛ایسنا|شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور اعلام کرد. پس از بررسی اصلاحات انجام شده از سوی مجلس محترم، نظر نهایی شورای نگهبان درخصوص لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور بدین شرح اعلام شد: باتوجه به اینکه در بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱ اصلاحی به عمل نیامده است، ایراد سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است.

 

ارسال نظر