روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۴۹

 موافقت رهبری با کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه تهران؛مهر| رهبر معظم انقلاب با کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از امامت جمعه تهران موافقت کردند.  آیت‌‌الله احمد جنتی در نامه‌یی به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ۲۵ سال توفیق خدمت در سنگر امامت جمعه تهران و با تشکر از اعتماد و عنایات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول این مدت، درخواست کناره‌گیری از امامت جمعه تهران را مطرح کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی با این درخواست موافقت کردند.

 دغدغه‌های رهبری درخصوص وضعیت سپاه؛سپاه‌نیوز| فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وضعیت درونی سپاه یکی از دغدغه‌های رهبری است و این وضعیت نیازمند عمق‌بخشی بیشتر معنویت و افزایش روحیه جهادی است. سردار محمدعلی جعفری دیروز طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: حجت‌الاسلام حاج صادقی، گزینه مطلوب برای مسوولیت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه است و امیدواریم با این تحول مدیریتی که سرآغاز برنامه‌های جدید است، بتوانیم برنامه‌های گذشته را با قدرت و عمق‌بخشی بیشتر ادامه دهیم.

 رییس دفتر مقام معظم رهبری از آیت‌الله یزدی عیادت کرد؛میزان| حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی از آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عیادت کرد. رییس دفتر مقام معظم رهبری پیش از ظهر دیروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت‌الله محمد یزدی عیادت و با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای ایشان دعا و آرزوی سلامتی کرد.

 برگزاری نخستین جلسه متهمان حادثه خیابان پاسداران؛تسنیم| عامل قتل ۳ نفر از ماموران نیروی انتظامی در جلسه محاکمه خود گفت: به خاطر ضرباتی که به سرم وارد شده بود عصبی شدم و پشت فرمان اتوبوس نشستم و به سمت ماموران حرکت کردم. محمدرضا ثلاث گفت: من برای حمایت از برادر خودم به گلستان هفتم رفته بودم، کسی که هیچ سابقه‌یی نداشته را دستگیر کردند و گفتند که پراید دزدیده است در صورتی که این شخص 3 هکتار باغ دارد و شب قبل از دستگیری نیز با هم بودیم اما صبح او را به اتهام دزدیدن پراید دستگیر کردند. در پایان قاضی محمدی‌کشکولی رییس شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران ضمن اعلام خاتمه جلسه اول گفت که جلسه بعدی مورخ 21 اسفند 96 برگزار می‌شود.

 دیدار جنیدی با رییس‌جمهور پیشین شیلی؛پاد| معاون حقوقی رییس‌جمهوری که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری شیلی در رأس هیاتی به نمایندگی از دولت ایران به سانتیاگو سفر کرده است در آخرین روز ریاست‌جمهوری میچله باچلت با وی ملاقات کرد. لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس‌جمهوری کشورمان در این دیدار توضیحاتی درباره اهتمام و توجه جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب به ارتقا و گسترش مردم‌سالاری، حقوق شهروندی و جایگاه زنان ارائه کرد. او همچنین به وضعیت وخیم زنان و کودکان در برخی از کشورهای خاورمیانه همانند یمن، فلسطین و بخش‌هایی از سوریه به دلیل جنگ و محاصره یا حضور نیروهای تروریستی افراطی اشاره کرد.

 سفیر انگلیس در ایران: متاثر شدم؛ایسنا| سفیر انگلیس در ایران اظهار کرد که از اتفاق روز جمعه در سفارت کشورمان در لندن متاثر است و بریتانیا الزامات کنوانسیون وین را جدی می‌داند. نیکلاس هاپتون در توییتر خود به زبان فارسی نوشت: من بسیار متاثر شدم از اتفاقی که در سفارت ایران در لندن در روز جمعه افتاد. بریتانیا الزامات کنوانسیون وین را جدی تلقی می‌کند. امنیت و ایمنی دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در بریتانیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

 3 تجمع مقابل مجلس؛ایرنا| جمعی از سپرده‌گذاران موسسه قرض‌الحسنه ولایت اندیشه، اهالی منطقه کن و جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کارشناسی ارشد ناپیوسته دیروز-یک‌شنبه- مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. سپرده‌گذاران موسسه قرض‌الحسنه ولایت اندیشه که از اعضای تعاونی حامیان اندیشه هستند، خواستار استرداد سپرده‌ و سودهای خود از این موسسه شدند. همچنین جمعی از اهالی منطقه کن با تجمع مقابل مجلس خواستار رفع برخی نواقص و ضعف‌های طرح تفصیلی پیشنهادی این منطقه شدند. شماری از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کارشناسی ناپیوسته نیز در تجمعی مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار حذف واژه علمی- کاربردی از مدرک تحصیلی این رشته شدند. این تجمع‌کنندگان تاکید داشتند وجود این کلمه در مدرک تحصیلی‌شان باعث نامعتبر شدن مدرک مهندسی آنان می‌شود.

 منظم‌ترین نماینده مجلس شورای اسلامی؛ خانه‌ملت|سیده‌فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس طی 3ماهه سوم اجلاسیه دوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان فردی که بیشترین مشارکت در رای‌گیری‌های سهم علنی مجلس داشته از سوی هیات رییسه مجلس مورد تقدیر قرار گرفت. او همچنین براساس سامانه حضور و غیاب جزو نمایندگانی اعلام شده است که منظم‌ترین حضور را در جلسات علنی و کمیسیون متبوع داشته است.

 تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان- خانه‌ملت| نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، درتشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بررسی و به تصویب رسید.  مسعودرضایی در تشریح نشست دیروز کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در این نشست طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مورد بررسی قرار گرفت، البته نماینده دولت در این جلسه تاکید داشت که این موضوع در لایحه جدید مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گیرد؛ اما نمایندگان طرح فعلی را بررسی کردند.  نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه طبق ماده 72 قانون مدیریت خدمات کشوری 4گروه از ممنوعیت به‌کارگیری پس از بازنشستگی معاف هستند، افزود: در بند الف این ماده آمده است روسای 3 قوه، وزرا و معاونان آنها مقام محسوب می‌شوند، بنابراین حذف یا عدم حذف این بند هیچ تاثیری در این مساله ندارد؛ زیرا رییس‌جمهور توسط مردم، رییس قوه قضاییه ازسوی رهبری و رییس مجلس به عنوان نماینده انتخاب می‌شود.  نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: همچنین دربند (ب) تاکید شده وزرا، سفرا، معاونان و همترازان آنها نیز مقام محسوب می‌شوند.

 

ارسال نظر