در صورت شکل‌گیری احزاب واقعی اعتراض‌ها تبدیل به مساله امنیتی نمی‌شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۲۴
در صورت شکل‌گیری احزاب واقعی 
اعتراض‌ها تبدیل به مساله امنیتی نمی‌شود

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: درصورتی که احزاب واقعی در کشور شکل بگیرد و قدرت را در دست داشته باشند اعتراض‌ها، تظاهرات‌ها و اجتماع‌ها، حزب حاکم را زیر سوال می‌برند و تبدیل به یک مساله امنیتی برای نظام نمی‌شوند.

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی در بیان مزایای تقویت فرهنگ حزبی گفت: رشد تفاهم، مدارا و فهم نظرات یکدیگر منوط به گسترش فعالیت احزاب است.

جلالی نقش احزاب در دموکراسی و مردم‌سالاری را با اهمیت و ماهوی دانست و تصریح کرد: تحزب جزئی از دموکراسی نیست، بلکه اصل دموکراسی است و بدون وجود احزاب در یک کشور نمی‌توان ادعا کرد که دموکراسی کاملی در آن کشور وجود دارد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، تاکید کرد: احزاب نقش موثری نیز در بازخورد تصمیمات در داخل کشور، ثبات سیاسی کشور و آینده‌نگری دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظام‌مند نبودن احزاب در ایران موجب ایجاد مشکلات عدیده‌یی شده و لذا کسانی را که در صحنه سیاست حزبی فعالیت می‌کنند باید به‌عنوان جهادگران عرصه تحزب و تشکل‌های سیاسی نام‌گذاری کرد. او افزود: اگر در کشور احزاب به‌صورت منسجم فعالیت داشته باشند به کادرسازی و تربیت نیروهای سیاسی می‌پردازند و در هر انتخاباتی، برنامه‌ها مبنای تصمیم‌گیری رای‌دهندگان خواهد بود و دیگر توجه چندانی به افراد نخواهد شد. به گفته جلالی، لاریجانی رییس مجلس تاکید ویژه‌یی بر اصلاح قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی

در راستای تسهیل و تقویت احزاب داشته است.

 

ارسال نظر