روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۵۷

 کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس تصویب شد؛ پاد  سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبر داد. اصغر سلیمی گفت: طرح تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی و تعداد نمایندگان آنها بر اساس اصل 64 قانون اساسی دولت می‌تواند هر 10 سال با توجه به عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی و نظیر آنها حداکثر 20نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کند. او افزود: وزارت کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس به همراه نمایندگان کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس طرح را بازبینی و آماده برای ارائه به صحن علنی کردند، از روز یک‌شنبه هفته آینده نیز به صورت استانی طرح بررسی و اشکالات آن مرتفع خواهد شد.

 سوال از روحانی از دستورکار مجلس خارج شد؛ ایرنا  عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از رییس‌جمهوری در مورد موسسات مالی و اعتباری به دلیل کاهش امضای سوال‌کنندگان از دستور کار مجلس خارج شد. اکبر رنجبرزاده گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اگر تعداد امضاهای سوال از رییس‌جمهوری به کمتر از 73 امضا برسد، طرح سوال از دستور کار مجلس خارج می‌شود. او افزود: جمعی از نمایندگان سوال از رییس‌جمهوری درباره موسسات مالی را مطرح کرده بودند که این سوال در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور نمایندگان دولت بررسی شد و نهایتا آماده مطرح شدن در جلسه علنی مجلس بود، ولی به دلیل کاهش امضاهای آن از دستور کار مجلس خارج شد.

 واکنش تهران به اظهارات مقامات صهیونیستی درباره برد موشک‌های ایران؛ ایسنا  سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها از مقامات اروپایی و امریکایی خواهند خواست که بر فعالیت‌های موشکی ایران اعمال محدودیت کرده چنانکه برد موشک‌های ایران کاهش پیدا کند، گفت: این سخنان و زیاده‌گویی‌ها صهیونیست‌ها راه به جایی نمی‌برد. بهرام قاسمی افزود: سخنان مقامات صهیونیستی در مورد برنامه‌های موشکی ایران مطلب جدیدی نیست و آنها خواب‌ها و رویاهای خود را دارند و تصور می‌کنند که با این‌گونه سخنان می‌توانند بر سیاست‌های ایران و سیاست‌های سایر کشورهای جهان نسبت به ایران تاثیرگذار باشند.

 احمدی‌نژاد در حال پاک کردن پرونده خود است؛ ایلنا  وزیر اطلاعات دولت اصلاحات درباره اظهارات اخیر خود در مورد پرونده زهرا کاظمی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: همیشه از وزارت اطلاعات دفاع می‌کنم.  یونسی درباره حاشیه‌سازی‌های اخیر احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد با زرنگی درحال پاک کردن چالش‌ها و پرونده‌های گذشته و تاریخی است که خود عامل ایجاد آن بوده و به این ترتیب می‌خواهد فرافکنی و مظلوم‌نمایی کرده و خود را به عنوان محور اپوزیسیون در مقابل نهادهای حکومتی و قوا نشان دهد. احمدی‌نژاد خود مسوول برگزاری دو انتخابات و ناظر و شاهد بر چندین انتخابات بوده است. بحث اصلی این است او مشکلاتی ایجاد کرده که یا دیگر قابل حل شدن نیست یا کشور باید هزینه‌های سنگینی برای عبور از این مشکلات پرداخت کند.

 بابت کوتاهی‌ها در قوه ‌قضاییه عذرخواهی می‌کنم؛ تسنیم  معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که احمدی‌نژاد نظام را زیر سوال می‌برد اما برای رییس دولت اصلاحات محدودیت ایجاد می‌شود، اظهار کرد: درباره آقای خاتمی که قبلا توضیح دادم اما در مورد آقای احمدی‌نژاد یک صحبتی را آقای رامین کرده بود که اگر بخواهیم آن مساله را عمل کنیم باید دکتر ببیند اما غیر از آن قوه قضاییه در زمان مقتضی اقدام می‌کند. محسنی‌اژه‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با عدالت از مردم عذرخواهی کردند اما قوه قضاییه عذرخواهی نکرده است، افزود: بارها گفتم اما الان هم با صدای بلند از همه کوتاهی‌هایی که داشته و دارم واقعا از مردم و نظام عذرخواهی می‌کنم و تمام وجود و هستی من مدیون مردم، نظام و شهداست و اگر خودم را هم فدا کنم، باز هم دین خود را نسبت به انقلاب و مردم ادا نکرده‌ام.

 

ارسال نظر