نهضت حمایت از تولید داخلی باید آغاز شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۵۱

دستگاه قضایی از هجمه‌های زیاده‌طلبان نمی‌هراسد

در شرایطی که این روزها برخی مسوولان رده بالای دولت‌های نهم و دهم تلاش می‌کنند تا تندترین انتقادات را نسسبت به عملکرد قوه قضاییه مطرح می‌کنند، رییس دستگاه قضا با اشاره به این واقعیت که دستگاه قضا براساس رویکردهای قانونی به وظایف خود عمل می‌کند، گفت: دستگاه قضایی از هجمه‌های زیاده‌طلبان نمی‌هراسد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از همه ایرانیان و رسانه‌ها خواست که از نهضت حمایت از تولید داخلی حمایت کنند.   رییس قوه قضاییه با تقدیر از شجاعت و ایستادگی احدی از قضات که اخیرا مورد حمله برخی اشرار قرار گرفته و به‌ شدت مجروح شده است، خطاب به کسانی که در داخل و خارج از کشور علیه دستگاه قضایی و کارکنان آن جریان‌سازی می‌کنند، گفت: قوه قضاییه و کارکنان آن به هیچ عنوان از هجمه‌های زیاده‌طلبان نخواهند هراسید و مسیر قانونی خود را با قاطعیت ادامه خواهند داد.  به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب جریانی برخلاف انصاف و عقلانیت به راه افتاده است، گفت: امروز زنان جامعه ما پای به پای مردان و در برخی موارد مصمم‌تر و شجاع‌تر از بسیاری از مردان گام برمی‌دارند. مدتی قبل مصاحبه یک بانوی سالخورده از اهالی کرمان که 3 تن از نزدیک‌ترین افراد خود را در جبهه جنگ تقدیم اسلام کرده بود، پخش می‌شد، وی همسر، پدر و فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده بود. انسان وقتی به کلمات و نوع بینش این بانو نگاه می‌کرد، می‌دید که قدرت روحی او از هر مردی بیشتر است و با اینکه از سن و سال او این طور برمی‌آمد که چندان تحصیلات بالایی ندارد اما با توجه به سخنانش به لحاظ بصیرت و شجاعت و استحکام در دفاع از اسلام، مدرس هر درس خوانده‌یی بود. این زنان همان کسانی هستند که حضرت امام(قدس‌الله نفسه‌الزکیه) می‌فرمود: دفاع بر آنها همانند مردان واجب است.

 نهضت حمایت از تولید داخلی باید آغاز شود

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز‌های پایانی سال و افزایش میزان خرید کالا توسط خانواده‌ها، این موضوع را سنتی حسنه از جهت تغییر احوال همچنین رونق بازار کسب وکار توصیف کرد و گفت: بسیار شایسته است که مسوولان و مردم تلاش کنند در جریان این خرید‌ها کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند. همگی باید بازار تولید داخلی را پررونق کنیم و به این ترتیب با تلاش خود رکود را از بین ببریم. براساس توصیه، تذکر و سخنان برخی متخصصان بسیاری از کالا‌های ایرانی از نظر کیفیت بهتر از کالا‌های تولید خارج هستند و حتی اگر این رجحان نیز وجود نداشته باشد، بهتر است که با نیت خیر و برای رونق بازار تولید و اشتغال جوانان و چرخیدن چرخ‌های اقتصادی کشور به سمت خرید کالا‌های تولید داخل برویم.

رییس قوه قضاییه چنین کاری را که موجب زندگی آبرومند هزاران خانواده و جلوگیری از بیکاری کارگران بسیاری می‌شود ازجمله صدقات جاریات دانست و یادآور شد: مسوولان نیز این موضوع را ترویج کنند و در واقع باید تلاش کنیم که نهضتی برای حمایت از تولید داخل آغاز شود. البته این موضوع تا حدودی درحال انجام است اما باید با شتاب بیشتر و در ابعاد بزرگ‌تری پیگیری شود. به طور مثال «گاندی» در هند با تحریم کالای انگلیسی آنها را به زانو درآورد. ما نمی‌گوییم که کالای بیگانه را تحریم کنیم اما نفع کل کشور و اقتدار نظام ایجاب می‌کند که تولید داخلی را در اولویت قرار دهیم. چرا باید کالایی بخریم که کشور‌های سلطه‌گر همچون امریکا و انگلیس از مالیات آنها به کشور‌های مسلمان حمله کنند یا آنها را تحت فشار قرار دهند و از طریق فروش سلاح به برخی کشور‌های منطقه، آنها را در انجام جنایات جنگی علیه مردم مظلوم یمن یاری رسانند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در پایان با تاکید بر لزوم عزم ملی در این زمینه ابراز امیدواری کرد که با توصیه دلسوزان و متخصصان اقتصادی، فرهنگ استفاده مردم از تولید داخل نهادینه شود

 کارکنان دستگاه قضایی کار جهادی انجام می‌دهند

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به کار دشوار کارکنان دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: کشف حقیقت و اجرای قانون و عدالت کار بسیار دشواری است و کارکنان دستگاه قضایی اعم از کارمندان و قضات در عرصه تحقیق، رسیدگی، صدور رأی و اجرای آن در حقیقت جهاد می‌کنند و در این مسیر با مشکلات و مخاطرات زیادی هم مواجه هستند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به حادثه‌یی که در روز‌های اخیر برای یکی از قضات زن شاغل در دستگاه قضایی رخ داده است، گفت: طی روز‌های گذشته یکی از همکاران قضایی زن در یکی از دوایر اجرای احکام از سوی شروری مورد حمله با سلاح سرد واقع شدند و این همکار محترم به ‌شدت مجروح شده است. ما از پایمردی و شجاعت این قاضی بزرگوار که با قدرت و عزت در مقابل تهدید اشرار ایستادگی کرده و بر اجرای قانون تاکید داشتند، تشکر می‌کنیم. البته پیش از این نیز تعداد قضاتی که اینچنین ناجوانمردانه هدف حمله قرار گرفته و برخی از آنان نیز حتی به شهادت رسیده‌اند، کم نبوده است. بر همین اساس باید از همه کارکنان خدوم، شجاع و منصف دستگاه قضایی که با تلاش شبانه‌روزی در مسیر عدالت گام برمی‌دارند و در این راستا با خطرات زیادی مواجه می‌شوند، قدردانی کنیم.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: متاسفانه می‌بینیم که وقتی یک قاضی در گوشه‌یی مرتکب تخلفی می‌شود همه ظرفیت رسانه‌یی ضد انقلاب خارج‌نشین و برخی دنباله‌های آنها در داخل برای هجمه به دستگاه قضایی بسیج می‌شود اما در جایی که یک بانوی شجاع در مقام اجرای حکم هدف حمله‌یی ناجوانمردانه قرار می‌گیرد همگی سکوت می‌کنند. بی‌تردید فعالیت کارکنان قضایی در چنین ظرف و بستری که انواع هجمه‌ها از بیرون مرز‌ها وارد می‌شود و عده‌یی در داخل هم آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند، بسیار دشوار است اما همواره قضات ما پای اجرای حق و عدالت ایستاده‌اند و دستگاه قضایی هرگز از عده‌یی زیاده‌طلب نمی‌هراسد.

 

 

ارسال نظر