روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۷۳

 امروزه ارتباطات ابزاری برای تسهیل رواج تروریسم شده است؛ایسنا| معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: تسهیل ارتباطات وسیله‌یی برای رونق تجارت بود ولی درحال حاضر ابزاری برای تسهیل تروریسم در فضای مجازی و واقعی شده و در واقع در خدمت یک هدف بالعکس قرار گرفته است.

لعیا جنیدی در همایش بین‌المللی «ابعاد حقوقی- جرم‌شناختی تروریسم» که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد با ارائه تعریفی از تروریسم اظهار کرد: تروریسم را می‌توان نوعی از خشونت برای ایجاد ارعاب در افراد غیرنظامی دانست. این اصل در مدنیت بشری عوض شد و انسان‌ها به نقطه‌یی از خرد رسیدند که باید با گفت‌وگو موضوعات را حل کنند و اگر با گفت‌وگو به جایی نمی‌رسند باید اختلاف خود را به مراجع دیگری به عنوان بی‌طرف ببرند.

 همه ۲۱تروریست داعشی که آخرین بار وارد کشور شدند، کشته یا اسیر شدند؛میزان| جانشین نیروی زمینی سپاه گفت: به لحاظ اشراف اطلاعاتی خوبی که هم در مرز‌های جنوب شرق و هم در مرز‌های شمال‌غرب کشور ایجاد شده خیلی از نیرو‌های تروریست یا اشرار اساسا نمی‌توانند به مرز‌ها برسند. سردار «علی‌اکبر پورجمشیدیان» با بیان اینکه اقتدار نیرو‌های زمینی سپاه در مرز‌های کشور نسبت به گذشته شرایط را بسیار تغییر داده است، اظهار کرد: به لحاظ اشراف اطلاعاتی خوبی که هم در مرز‌های جنوب‌شرق و هم در مرز‌های شمال‌غرب کشور ایجاد شده خیلی از نیرو‌های تروریست یا اشرار اساسا نمی‌توانند به مرز‌ها برسند.

 اختلافات عرب‌ها با ایران سیاسی است نه مذهبی؛ایسنا| نایب رییس جنبش نهضت تونس با اشاره به اینکه «اختلافات کشورهای عربی با ایران سیاسی است» گفت که بزرگان اهل سنت و شیعه باید این اختلافات را حل کنند. به گزارش پایگاه خبری مأرب، پرس عبدالفتاح مورو نایب‌رییس جنبش نهضت تونس و نایب رییس پارلمان تونس در کنفرانسی که به مدت 2روز در استانبول برگزار شد، اظهار کرد: اختلافات کشورهای عربی با ایران سیاسی است و دینی یا فرقه‌یی نیست. او افزود: منطق حکم می‌کند که علمای شیعه و اهل سنت به جای جنگ‌های مذهبی امور را مدیریت و مشکلات را حل کنند.

 ابلاغ احکام جدید در وزارت کشور؛ایلنا| وزیر کشور در جلسه شوراى معاونان وزارت کشور احکام طالبى، رییس جدید مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی و خانم نظرى مشاور جدید امور بانوان و خانواده وزارت کشور را به آنها ابلاغ کرد.  رحمانى‌فضلى در ادامه سخنان خود با تاکید بر حفظ بیت‌المال افزود: اموالی که از پول و منابع بیت‌المال تهیه می‌شود باید به طور حساس از آن مراقبت شود. در این خصوص نیز معاونت توسعه و منابع انسانى وزارت کشور، اقدامات لازم را در رابطه با حفظ و استفاده صحیح از اموال بیت‌المال در تمامى حوزه‌هاى زیرمجموعه این وزارتخانه انجام دهد.

 تذکرات نمایندگان، از تذکر بر کاهش سن مدیران اجرایی تا سوال از روحانی؛ایرنا| جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی خواهان کاهش سن مدیران اجرایی کشور، انجام سفرهای استانی رییس‌جمهوری به شهرستان‌های استان تهران و تغییر مدیریت منطقه آزاد ماکو توسط وزیر اقتصاد شدند. محمد عزیزی نماینده ابهر نیز در مجلس در تذکری خطاب به هیات‌رییسه مجلس گفت: چرا اجازه نمی‌دهید طرح استیضاح وزرا انجام شود، براساس ماده 222 آیین‌نامه داخلی وقتی 10 نفر نماینده طرح استیضاح را امضا کنند، هیات‌رییسه باید بلافاصله استیضاح را به کمیسیون تخصصی ارجاع کند. کمیسیون هم باید ظرف یک هفته آن را به صحن ارجاع دهد و وزیر هم 10 روز فرصت پاسخگویی دارد.

 مخالفت مجلس با حذف آرای ممتنع در رای‌گیری؛تعادل| نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف آرای ممتنع از سیستم رای‌گیری مجلس مخالفت کردند. در یکی از مواد این طرح آمده است: تعداد آرای ممتنع از مجموع رای نمایندگان کسر شود و مبنای تصویب یا رد کلیه مصوبات و تصمیمات، کسب نصاب قانونی از مجموع آرای مخالف و موافق باشد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 70 رای موافق، 130 رای مخالف و 10 رای ممتنع از 220 نماینده حاضر با این ماده مخالفت کردند، از این رو آرای ممتنع همانند قبل در سیستم رای‌گیری مجلس به حساب می‌آید.

 فرافکنی مشکل حکومت بحرین را حل نخواهد کرد؛العالم| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد بیانیه وزارت کشور بحرین و ادعا‌های واهی و تکراری مطرح شده در آن علیه نهادهای کشورمان افزود: فرافکنی و طرح سناریوهای تکراری و اتهام‌های بی‌اساس به دیگران مشکل حکومت بحرین با شهروندان خود را حل نخواهد کرد و ما بار دیگر به مقام‌های بحرینی توصیه می‌کنیم به جای تشدید رویکردهای امنیتی و پلیسی، زمینه را برای تعامل و گفت‌وگو با مردم خود فراهم کنند.

 طرح تشدید مجازات اسیدپاشی اعلام وصول شد؛ایلنا| محمدعلی وکیلی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی پنج فقره طرح به‌صورت عادی را اعلام وصول کرد. براساس اعلام این عضو هیات‌رییسه مجلس، طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن، طرح اصلاح قانون تابعیت، طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، طرح استمهال ۵ ساله مستخدمین رسمی موسسین و شرکت‌های دولتی و طرح شورای عالی استان‌ها با عنوان اصلاح ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام وصول شد.

 جابری‌انصاری وارد «دمشق» شد؛مهر| حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه صبح دیروز (یک‌شنبه) در راس هیاتی وارد دمشق پایتخت سوریه شد. جابری‌انصاری، در دیدار با مسوولان عالی‌رتبه سوریه، پیرامون آخرین تحولات روندهای آستانه و ژنو و نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی، گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد کرد.

 

ارسال نظر