روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۹۶

 برگزاری انتخابات هیات رییسه خبرگان و کمیسیون‌ها؛ایلنا| سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان در ۲۲ و ۲۳ اسفندماه خبر داد و گفت: در این اجلاس انتخابات هیات رییسه خبرگان و کمیسیون‌ها را داریم. حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در نشست خبری از برگزاری اجلاسیه رسمی خبرگان خبر داد و گفت: خبرگان روز ۲۴ اسفند به زیارت مرقد مطهر امام راحل خواهند رفت و سپس دیداری با رهبر معظم انقلاب خواهند داشت و از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.

 نابودی موشک‌های برد بلند امریکا و اروپا شرط مذاکره موشکی است؛ایسنا| سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به صحبت‌های مقامات امریکا و بعضی کشورهای اروپایی اظهار داشت: آنچه امریکایی‌ها از سر استیصال در خصوص محدودسازی توان موشکی ایران می‌گویند، آرزوهای دست نیافتنی امریکایی‌ها و ناشی از ناکامی‌ها و شکست‌های منطقه‌یی آنها به حساب می‌آید. سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری افزود: چنانچه قرار بود، ارتقای توان دفاعی کشورمان تحت تاثیر برخی مذاکرات و مراودات سیاسی و دیپلماسی واقع شود، امروز در وضعیتی نبودیم که تا این حد امریکا در برابر ایران در موضع ضعف قرار گیرد. معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: شرط مذاکره درباره موشک‌های ایران، نابودی سلاح‌های هسته‌یی و موشک‌های برد بلند امریکا و اروپاست.

 برگزاری نخستین همایش فرمانداران دولت دوازدهم؛ایرنا| سخنگوی وزارت کشور گفت: نخستین همایش سراسری فرمانداران دولت دوازدهم هفته جاری به مدت سه روز از 15 تا 17 اسفند در وزارت کشور برگزار می‌شود. سید سلمان سامانی با بیان اینکه پیش‌شرط تحقق اصل حاکمیت قانون در جامعه، اشراف مجری به قوانین است، افزود: در این همایش اولویت‌ها و برنامه‌های دولت در سال 97، تبیین و حوزه‌های تخصصی وزارت کشور (سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی) مطالب خود را به صورت کارگاه آموزشی بیان می‌کنند. او خاطرنشان کرد: در نخستین همایش فرمانداران دولت دوازدهم، تمام قوانین، مقررات، اصول و قواعد حقوقی مورد نیاز فرمانداران در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

 فرهاد رهبر به کمیسیون آموزش می‌رود؛ایسنا| یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد و مشکلات این دانشگاه در هفته جاری خبر داد. فاطمه سعیدی درباره ورود کمیسیون آموزش به موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد گفت: این هفته از فرهاد رهبر، رییس دانشگاه آزاد دعوت می‌کنم تا با حضور در کمیسیون پاسخگوی رفتار این دانشگاه در قبال برخی اساتید و تمامی موارد مرتبط با این دانشگاه باشد. او با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید به عنوان میراث بزرگ آیت‌الله هاشمی نماد اعتدال و نه نگاه یک‌سویه باشد، افزود: موضوع دانشگاه آزاد محدود و منحصر به اخراج یا تغییر وضعیت اساتید نیست. اتفاقات دیگری نیز در این دانشگاه درحال رخ دادن است که باید آنها را هم بررسی کنیم.

 طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان باید پخته‌تر شود؛ایرنا| مصطفی کواکبیان درخصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان گفت: معتقدم این طرح باید پخته شود. چون خودم موافق آن هستم اما موافق اینکه فقط اموال برگردد و کل سیستم ناکارآمدی فسادآمیز داشته باشد، نیستم. این نماینده مجلس افزود: این مساله(اعاده اموال نامشروع مسوولان) مقدماتی لازم دارد و اینکه ما فقط بگوییم اموال مسوولان برگردد اما فساد به صورت سیستماتیک در جای دیگر باشد، مشکلی حل نمی‌شود. او ادامه داد: به فرض اموال 5 مسوول هم اعاده شد اما اساس سیستم نباید فاسد باشد.

 بودجه ۹۷ منطبق با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نیست؛تسنیم| هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز 12 اسفند ماه به ریاست آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تشکیل جلسه داد. در ادامه بررسی بودجه سال 97 مصوب مجلس شورای اسلامی برای تطبیق با سیاست‌های کلی نظام، موضوع عدم انطباق بودجه با برخی عناوین سیاست‌های کلی در هیات عالی نظارت مجمع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هیات عالی نظارت که در جلسات قبل موارد مغایرت تبصره‌ها و بندهای بودجه با سیاست‌های کلی را مشخص و به شورای نگهبان اعلام کرده بود در این نشست پس از بحث و بررسی اعضا و ارائه توضیحات نماینده دولت مواردی از عدم انطباق بودجه با سیاست‌های کلی را تصویب کرد.

 ظریف به تهران بازگشت؛تعادل| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پس از سفری 5 روزه به کشورهای اروپای شرقی و بالکان برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های عالیرتبه این کشورها و نیز سخنرانی در همایش‌های تجاری بامداد شنبه وارد تهران شد. ظریف از دوشنبه گذشته(هفتم اسفند ماه) به همراه هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی سفر دوره‌یی خود به صربستان، بلغارستان، کرواسی و بوسنی را آغاز کرده بود.

 

ارسال نظر