متن افراط هیچ ارتباطی با اسلام و ادیان دیگر ندارد

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۱۱
متن افراط هیچ ارتباطی با اسلام و ادیان 
دیگر ندارد

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در دیدار با شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین با بیان اینکه افراط هیچ ارتباطی با اسلام و ادیان دیگر ندارد، گفت: مبارزه ایدئولوژیک و فرهنگی با اندیشه افراط باید از اولویت‌ها باشد.

به گزارش «تعادل» به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه، در این دیدار باقر عزت بگوویچ عضو شورای ریاست‌جمهوری بوسنی‌وهرزگوین ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه ایران به حمایت‌های ایران از ملت بوسنی در دوران سختی‌ها اشاره کرد و افزود: ملت بوسنی از همه قومیت‌ها این حمایت‌ها را فراموش نمی‌کند.

بگوویچ افزود: روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور در سطح مطلوبی است اما روابط اقتصادی به موازات آنها توسعه نیافت و اکنون که تحریم‌های ایران برداشته شده، زمینه برای جهش روابط تجاری آماده شده است. درخصوص روابط بانکی و تسهیلات روادیدی هم در حال کار هستیم و حتما موانع را برطرف می‌کنیم. وزیر امور خارجه ایران هم ضمن ابلاغ سلام رییس‌جمهوری کشورمان و با اشاره به هیات تجاری همراهش اظهار داشت: امیدواریم این سفر و همایش تجاری، شروع خوبی برای تحرک بخشیدن به روابط اقتصادی دو کشور باشد. وزیر امور خارجه با برشمردن زمینه‌های همکاری افزود: ایران می‌تواند یک تامین‌کننده مطمئن انرژی برای بوسنی‌وهرزگوین باشد.

 

ارسال نظر