روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۳۳

   فداکاری‌های سردار سلیمانی جنبه راهبردی دارد- فارس|  رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به همایش ادبی «سوختگان وصل» تاکید کرد: فداکاری‌های سردار قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف دفاع و مجاهدت عظیم است و تاثیرات خدمات او برای حال و آینده کشور جنبه راهبردی دارد. در بخشی از پیام لاریجانی آمده است: سال‌های طولانی است که با سردار سلیمانی آشنایی و حشر و نشر دارم و از خدمات ایشان مطلع هستم. ایشان که از اوان جوانی برای حفظ انقلاب اسلامی به سپاه وارد شدند و به دفاع از کشور در دفاع مقدس ردای مجاهدت بر تن کردند تا امروز که به عنوان فرمانده سپاه قدس تروریست‌های نابکار را تار و مار کردند، یکسره در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب گام برداشتند و همیشه در صف مقدم مجاهدت در راه انقلاب، امام و رهبری بودند.

 اهمیت شناسایی و معرفی زنان توانمند در توسعه کشور-ایرنا| قائم‌مقام وزیر کشور گفت: باید زنان فعال بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و حوزه‌های دیگر را شناسایی، معرفی و در قالب‌هایی مانند زنان توانمند کشور اجلاسیه‌هایی را تشکیل و از زحمات‌شان تجلیل و در عرصه‌های کشوری از توانایی‌های این افراد استفاده شود.  سیدحسین هاشمی دیروز در مراسم معارفه فریبا نظری به‌عنوان مشاور وزیر در امور زنان و خانواده، تاکید کرد: باید حوزه زنان و خانواده وزارت کشور با کمیسیون امور زنان مجلس ارتباط برقرار کرده و از توانایی‌های آنان استفاده کند تا با ارتباط قوی با مجلس در وضع قوانین و ضوابط شرایط بهتری برای زنان لحاظ شود.

  تعیین رییس جدید مرکز بازرسی وزارت کشور-فارس| عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور ضمن انتصاب وجه‌الله خدمتگزار به‌عنوان مشاور خود، علی طالبی را به‌عنوان رییس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور منصوب کرد.

در بخشی از حکم وزیر کشور خطاب به علی طالبی آمده است: پیگیری برای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و نظارت بر اجرای آن، برنامه‌ریزی برای تهیه و تدوین شاخص‌های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد، تهیه گزارش‌های مربوط به عملکرد وزارت متبوع، تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها، اجرای برنامه‌های بازرسی مستمر برای سنجش میزان مطابقت عملکرد با اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید انتظار دارد در جهت تحقق و هر چه بهتر انجام شدن آن کوشش و اهتمام نمایید. گفتنی است طالبی پیش از این به‌عنوان مدیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد مبارزه با موادمخدر خدمت می‌کرد.

  مسوولان باور ندارند ۶۰ سالگی سن بازنشستگی است-مهر| دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اغلب مسوولان ما هنوز اقرار به زمان ندارند و باور ندارند که ۶۰ سالگی به بعد، سن بازنشستگی است.  غلامحسین کرباسچی دیروز در همایش کنشگری دانشجویی در عصر اعتدال در دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: اگر قرار باشد در جریان‌های اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی به اجماع ملی برسیم، باتوجه به شرایط خارجی و مسائل اقتصادی، همه به این نتیجه رسیده‌ایم که «نهضت مذاکره» ضروری است.   وی افزود: جریان مذاکره ملی باید به‌صورت عمومی شکل بگیرد و جریان دانشجویی یکی از پایگاه‌های مهم آن است.

  زنان رجل سیاسی نیستند- خانه‌ملت| محمدعلی پورمختار نماینده مجلس در واکنش به اعلام سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی و معرفی آن تا پایان سال گفت: معنای رجل سیاسی و مذهبی طبق آنچه در قانون اساسی ذکر شده به نظر می‌رسد به معنای در برگیری مردان برای ریاست‌جمهوری باشد. او افزود: ما همواره از زنان در حوزه‌های مختلف مدیریتی حتی در سطوح وزارتی استفاده کرده‌ایم و مقام معظم رهبری و هیچ یک از علما نیز در آن ایرادی ندیده‌اند از این رو بانوان می‌توانند در این عرصه‌ها حضور پیدا کنند. پورمختار ادامه داد: پیش از این نیز شورای نگهبان رجل سیاسی را صرفا به مردان اطلاق می‌کرد، از این رو به نظر نمی‌رسد در این نظر خود تغییری اعمال کرده باشد.

  هیاتی از دولت و مجلس به مسکو می‌رود- تسنیم|  رامین نورقلی‌پور نماینده بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی از سفر هیات ایرانی به روسیه خبر داد و گفت: این سفر در روز‌های 14 و 15 اسفند انجام می‌شود. او با بیان اینکه این سفر به دعوت مجلس دومای روسیه انجام می‌شود، افزود: علاوه‌ بر نمایندگانی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کشاورزی، صنایع و انرژی، مسوولانی از وزارتخانه‌های کشاورزی و کشور در این سفر حضور دارند. نورقلی‌پور اضافه کرد: این سفر با توجه به شرایط بین‌المللی در راستای گسترش روابط اقتصادی، بازرگانی و تجاری بین دو کشور انجام می‌شود.

  واکنش سفیر ایران در آلمان به یک خبر- ایسنا|  سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان در واکنش به خبر برخی رسانه‌های این کشور در مورد خودداری شرکت‌های سوخت‌رسانی فرودگاه مونیخ به هواپیما حامل ظریف و هیات همراهش که برای شرکت در پنجاه و چهارمین اجلاس امنیتی مونیخ به این کشور سفر کرده بود، گفت: اجلاس امنیتی مونیخ با حضور بسیاری از دولتمردان و وزرای کشورهای مختلف به میزبانی دولت آلمان برگزار شد و کشور متوقف فیه نیز بر اساس تعهدات خود به عنوان میزبان و عرف بین‌المللی تسهیلات لازم برای حضور مقامات میهمان را فراهم کرده است و هیچ‌گونه خللی در برنامه پروازی وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه به وجود نیامده است.

 

ارسال نظر