روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۴۹

 متن لایحه پیشنهادی ساماندهی طرح توزیع سهام عدالت منتشر شد؛تعادل| متن لایحه پیشنهادی ساماندهی طرح توزیع سهام عدالت برای استفاده صاحب‌نظران، پژوهشگران، متخصصان، خبرنگاران و برخی دیگر از گروه‌های اجتماعی منتشر شد. این متن در بخش قوانین، مقررات و مصوبات سامانه سهام عدالت به نشانی www.news.samanese.ir منتشر شده و قابل دسترسی است. لایحه پیشنهادی ساماندهی طرح توزیع سهام عدالت در حالی پس از بررسی و کارشناسی فراوان از سوی دولت در دی‌ماه امسال به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که به زودی کار بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص این لایحه آغار خواهد شد.

 بازگشت تروریست‌های اروپایی بزرگ‌ترین نگرانی قاره سبز؛ایرنا| رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بازگشت اتباع اروپایی گروه‌های تروریستی به کشورهایشان را بزرگ‌ترین نگرانی حال حاضر اروپا دانست و گفت: باید برای حل آن چاره‌جویی شود. علاالدین بروجردی در دیدار میودراگ وکوویچ رییس کمیسیون قانون اساسی مجلس مونته‌نگرو با اشاره به حمایت‌های ایالات متحده امریکا از تروریسم در منطقه اظهار کرد: پدیده شوم تروریسم بزرگ‌ترین معضل بشریت در حال حاضر است و مبارزه با آن نیازمند عزم و اراده جدی همه کشورهاست. او افزود: روابط ایران و مونته‌نگرو در عرصه‌های مختلف رو به گسترش است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند گسترش مناسبات و همکاری‌های فیمابین به ویژه در عرصه پارلمانی حمایت می‌کند.

 طرح «اعاده اموال نامشروع مسوولان» اولویت کشور نیست؛برنا| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، طرح «اعاده اموال نامشروع مسوولان» را اولویت کشور نمی‌داند و معتقد است برای رسیدگی به این موضوع متولیان زیادی وجود دارد. معصومه آقاپورعلیشاهی درباره تدوین طرح «اعاده اموال نامشروع مسوولان» گفت: موافق این طرح نیستم، چراکه در این باره متولیانی همچون کمیسیون اصل 90، دستگاه قضایی و... وجود دارد که می‌توانند به تخلفات اینچنینی ورود کنند. از سوی دیگر اعتقاد دارم در شرایط فعلی ارائه چنین طرحی به صلاح نیست. به این دلیل که ما باید امروز امید ایجاد کنیم و در پی حل اختلافات باشیم.

 ژان لودریان در تهران؛ایسنا| وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد که به دستور رییس‌جمهور این کشور برای انجام مذاکرات با مقامات ایرانی به تهران سفر خواهد کرد. ژان لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت: پاریس از اجرای کامل توافق هسته‌یی ایران حمایت می‌کند و ما این موضوع را به امریکا نیز اعلام کرده‌ایم. او افزود: فرانسه به اجرای کامل توافق هسته‌یی با ایران متعهد باقی می‌ماند. اقداماتی باید در راستای کاهش خطر برنامه موشکی ایران برای امنیت منطقه انجام شود.

 مغایرات 6 بند از لایحه بودجه با سیاست‌های کلی نظام؛مهر| در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با دستور کار بررسی مطابقت بودجه سال 97 با سیاست‌های کلی نظام، پس از قرائت گزارش کمیسیون نظارت، دیدگاه‌های موافق و مخالف اعضای هیات عالی مطرح و پس از توضیحات رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با رای اعضا ۶ بند از مصوبات مجلس مغایر سیاست‌های کلی نظام تشخیص داده شد. بر اساس این گزارش پس از تصویب مغایرت بندها و تبصره‌ها و بررسی انطباق بودجه با عناوین و سرفصل‌های سیاست‌های کلی نظام، نظر مجمع به شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

 حقوق کسانی که قانون را زیر پا گذاشته‌اند نیز باید رعایت شود؛ایسنا| شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در ارتباط با اخباری مبنی بر ضرب و شتم دستگیر‌شدگان جریان موسوم به «دختران خیابان انقلاب» گفت: رعایت قانون و حقوق شهروندی برای کسانی که حتی قانون را زیر پا گذاشته‌اند نیز الزامی است و ضرورت دارد تا ضابطین و پلیس آموزش دیده باشند و این موضوع را از طریق وزیر کشور پیگیری کردم. مولاوردی با اشاره به ضرورت توجه به حقوق اقلیت‌های دینی و تلاش‌هایش برای حل مساله سپنتا نیکنام، نسبت به نتیجه دادن پیگیری‌ها ابراز امیدواری کرد.

 

ارسال نظر